آخرین اخبار
کد مطلب: 187300
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
ربا و نزول در جامعه اسلامي خانمان سوز است / بانک ها بجاي وام به کارمندان خود به فکر مردم باشند
تاریخ انتشار : 1403/06/09 16:14:26
نمایش : 59
حجت الاسلام محمدي امام جمعه شهرستان لردگان گفت : يکي از پايه هاي رونق اقتصاد و تامين مالي جهت افزايش توليد بايد بانکها و نظام بانکي باشد ، ولي متاسفانه هنوز با بانکداري اسلامي که کمک کند به اين اهداف متعالي نظام فاصله داريم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي « سلام لردگان » ، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي محمدي امام جمعه شهرستان لردگان گفت : عرض تسليت داريم به مناسبت ارتحال نبي خاتم ، پيامبر اعظم محمد مصطفي و فرزندان نازنينشان و همه شما نمازگزاران را توصيه به تقوا مي کنم ، تقوا داشته باشيد و مراقبت کنيد.
 
خطيب نماز جمعه لردگان با اشاره به روز 10 شهريور روز بانکداري بدون ربا گفت: به اين مناسبت دو مطلب عرض ميکنم اول آنکه فلسفه بانک ها در نظام اسلامي بمنظور تنظيم گردش صحيح پول و اعتبار در جهت سلامت و رشد اقتصاد کشور و فعاليت در جهت تحقق اهداف و سياستها و برنامه هاي اقتصادي دولت ها است.
 
وي افزود : يکي از پايه هاي رونق اقتصاد و تامين مالي جهت افزايش توليد بايد بانکها و نظام بانکي باشد ، ولي متاسفانه هنوز با بانکداري اسلامي که کمک کند به اين اهداف متعالي نظام فاصله داريم و متاسفانه بنگاه‌داري بانکها و حضور بانکها در عرصه هاي اقتصادي مضر مثل خريد و فروش زمين و سکه بلاي خانمان گير و يکي از موانع رشد اقتصادي و رونق توليد است.
 
حجت الاسلام محمدي تصريح کرد : خبر تسهيلات بانک ها به کارمندان خود از آن  اتفاقات عجيب و غريب است و اين درحاليست که بخاطر کنترل تورم، شما شاهد هستيد تقريبا طي 2 سال گذشته ميزان پرداخت تسهيلات کم شده ، ولي 11 بانک کشور بالاي 120 هزار ميليارد تسهيلات بلند مدت به کارمندان خودشون پرداخت کرده اند ، اين عدالت است؟
 
وي اظهار داشت : اين در حالي است که در پرداخت وام هاي ازدواج و حمايتي تولد فرزند و حتي وامهاي اشتغال با کمبود منابع روبرو هستيم و متاسفانه اين اتفاق ناپسند در کشور اسلامي مي افتد، به هيچ عنوان جاي توجيه نيست و بايد تاسف خورد ، در نظام بانکي ما هنوز نسبت به قله و آنچه هدف نظام اسلامي است فاصله داريم و علي رغم تاکيدات امامين انقلاب اسلامي هنوز اتفاق قابل ملاحظه اي رخ نداده .
 
امام جمعه لردگان با اشاره به نزول و ربا در جامعه اسلامي گفت : نکته دوم موضوع خطرناک و خانمان سوز نزول و ربا در جامعه اسلامي است ، توجه کنيد عزيزان! قرآن کريم فرد نزول خور را هم ديوانه و هم مخَّلد در آتش معرفي ميکند و اگر دست از نزول و ربا بر نداريد آماده جنگ با خدا و پيغمبرش شويد.
 
وي افزود: چون ربا هم باعث آفت اخلاقي در جامعه ميشود و هم آن حس نوع دوستي قرض الحسنه و انفاق را از بين ميبرد ، حس قناعت را ميکشد و هم آفت اقتصادي و نابودي اقتصاد و افزايش تورم را ايجاد ميکند ، پس عزيزان مراقبت کنيم ، تذکر بدهيم به همديگر، طبق روايات برکت از جامعه اي که اهل نزول گرفتن و نزول دادن باشد ميرود ، جامعه بي برکت ميشود و زندگي ها بي برکت.
 
خطيب نماز جمعه لردگان در ادامه خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به هفته دولت ضمن تبريک به دولتمردان گفت: تبريک مجدد هفته دولت و تشکر از تلاشها و مجاهدت ها و کار هاي انجام شده بي نظير در اين 20- 30 سال ، اما کار بر زمين مانده زياد و مشکلات فراوان است.
 
وي در رابطه با پيگيري مشکلات حوزه درمان شهرستان لردگان گفت: تشکر ويژه بابت پيگيري نماينده ، فرماندار و رياست محترم شبکه بهداشت شهرستان و مسئولان نظام پزشکي و بيمارستان شهرستان لردگان که بعد از بازديد ما از کوچه پزشکان و مطالبه ما در نماز جمعه هفته گذشته بصورت جدي دنبال کردند جلسات مداوم برگزار شد.
 
وي افزود : رفع خيلي از اين موانع و مطالباتي هم که ما داريم ناظر به مديران ارشد در کشور و استان هست مديران ما در شهرستان که با تمام توان مشغول هستند و اصل همين است با همدلي و وحدت ميشود کمک کرد و مشکلات را رفع کرد
، حال توقع نداريم يک شبه مشکلات بهداشت و درمان ما در شهرستان حل شود اما توقع داريم يک نگاه ويژه از استان و کشور به مسائل مرتبط با بهداشت و درمان شهرستان صورت پذيرد.
 
وي در پايان اظهار داشت : درصد اشغال تخت هاي بيمارستان لردگان بالاي 75 تا 80 درصد هست، خب اين شهر محور خدمات دهي در عرصه درمان به 3 شهرستان همجوار و حتي بخشي از مردم عزيز دهدز و ايذه و مسافرين شيراز و ياسوج هم هست ، لذا توقع داريم از مديران محترم مديرکل محترم استان وزير محترم با يک چنين نگاهي به لردگان توجه کنند و بنده هم هم تشکر ميکنم هم با تمام توان حمايت خواهم کرد.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس