آخرین اخبار
کد مطلب: 187280
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
شور وعزاداي مردم لردگان در ايام سوگواري سيدالشهدا کم نظير بود
تاریخ انتشار : 1403/04/29 16:06:24
نمایش : 166
حجت الاسلام و المسلمين مجتبي محمدي گفت : شهادت سيدالشهدا آتشي بر دل‌هاي مومنين افکند که درهميشه تاريخ خاموش نخواهد شد، گرم بودن اين آتش حزن و اندوه در شهرستان لردگان را ديديم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي « سلام لردگان » ، حجت الاسلام و المسلمين مجتبي محمدي امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه گفت : شهادت سيدالشهدا آتشي بر دل‌هاي مومنين افکند که درهميشه تاريخ خاموش نخواهد شد، گرم بودن اين آتش حزن و اندوه در شهرستان لردگان را ديديم، اين شور و اين عزاداري باشکوه، اين موکب‌ها و اين مجالس عزاداري يک بار ديگر نشان داد اين مردم محب سيدالشهدا و اهل بيت هستند، اين عرض ارادت و نوکري ها  در لردگان در دهه دوم هم ادامه پيدا خواهد کرد.
 
وي افزود :  ولايت مداري و عشق به مولا که از ايام غدير شروع شد و در ايام عزاداري سيدالشهدا عليه السلام اين ارادت با شکوه بيشتر امتداد پيدا کرد، اين ارادت ها در جلسات سيدالشهدا و ارتباط با امام محسوس است، در اين جلسات قلب انسان با معارف گره مي‌خورد، تلاش کنيم هم خود و هم خانواده‌هايمان در اين فضا تنفس کنيم. جلسات سيدالشهدا جلسات معارف است. هم جلساتي که در حسينيه ها و تکايا و به ويژه جلسات خانگي ذکر مصايب آل الله  تشکيل ميشود اينها فرصت عظيمي است براي جامعه ما.
 
خطيب نماز جمعه لردگان با اشاره مراسم اربعين حسيني گفت : اما اتفاقاتي که بعد از عاشورا و رويدادهاي بي‌نظيري که در شهرستان در قصه اربعين اتفاق مي‌افتد، چه موکب‌هايي که در مسير کاروان هاي زيارتي اربعين در بيرون از شهر  زده مي‌شود، چه موکب هايي که در کشور عراق و مسير نجف تا کربلا زده مي‌شود. چه جواناني که عشق و دلدادگي خود را در قالب گروه سرود ابراز مي‌کنند و کاروان پياده‌اي که از لردگان به سمت کربلا راهي خواهند شد.  کارواني که امتداد کاروان پياده رزمندگان لردگاني در زمان جنگ است، فرصت اربعين را دست کم نگيريم . اربعين يک آمادگي عملي است براي حمايت از ولي الهي.
 
وي در رابطه با تشکيل دولت جديد اظهار داشت : تشکيل دولت جديد و انتخابات که اين انتخابات پيروزي بزرگ انقلاب اسلامي ايران بود. مردم سالاري ديني را به معناي واقعي کلمه در دنيا نشان داد. مردم با سلايق مختلف در انتخابات شرکت کردند . انتخابات جلوه دينداري مومنان است، انتخابات تمام شد و پيروز اول اين انتخابات مردم بودند، امروز رقابت‌ها تمام شد و فرصت خدمت شروع شده است ، هر کس با هر سليقه‌اي بايد رئيس جمهور منتخب را حمايت کند. شرط آن همدلي مردم است.
 
مسئله بعد انتخاب وزراست، هر کس معتقد به مباني نظام مقدس جمهوري اسلامي و ايراني باشد مي‌تواند در پست وزارت به مردم خدمت کند. اينکه امتياز خاصي را به فرد خاصي به جنس خاصي و به مذهب و مسلک خاصي بدهيم بر خلاف شعارهاي رئيس جمهور منتخب است و اگر کسي اهل دين باشد اهل شريعت باشد دلبسته به انقلاب باشد مي‌تواند مسئوليت پذير باشد. اگر کسي ذره‌اي نسبت به کشور و انقلاب زاويه داشته باشد کمک‌کار کشور نخواهد بود .
 
وي در ادامه گفت : فرصت استفاده از ظرفيت دولت جديد را نبايد از دست داد، معمولا دولت جديد پر انرژي است و مي‌توان براي پيشرفت شهرستان از آن استفاده کرد. خدايي نکرده اگر سهم خواهي ها و کش و قوس هاي جناحي و حزبي و قومي و اختلافات شروع شود اين فرصت از دست مي‌رود.
 
حجت الاسلام محمدي در رابطه با بحران کمبود آب گفت : مسئله بحران آب را جدي بگيريم که يکي از ابر مسائل شهرستان لردگان است، چند نکته در مورد بحران آب عرض کنم که لابد ابن مسايل را با هم ديد و توجه داشت. اولا  بحران آب در شهرستان مربوط به الان و امسال و سال قبل نيست، يک بحران چندين ساله است. مسأله دوم اينکه چرا استاني با منابع آبي سرشار که سرچشمه چند رودخانه بزرگ کشور است بحران آب وجود دارد؟ که بخشي ناشي از ظلم است و بخشي ناشي از سوء مديريت است.
 
وي ادامه داد :  زحمات و خدمات دولت شهيد رئيسي در سه سال گذشته است. شهيد جمهور ما حقيقتاً سقايي کردند و در همين شهرستان  قبل از اين دولت در چند روستا با تانکر آبرساني مي‌شد و الان چند تا شدند؟ نکته بعد  تداوم اين تلاش‌ها و سرعت بخشي به خدمات است. به هيچ دليل و به هيچ توجيهي اين خدمات و پروژه هاي آب رساني را نبايد تعطيل کرد ،  نکته آخر نقش مردم در مديريت مصرف آب است. توجه کنيم بخشي از بحران آب متوجه خود مردم است. اسراف در شهرستان لردگان خيلي عجيب است. چون در سرچشمه هستيم  و بي آبي را تجربه نکرده ايم ، قدر آب را نمي‌دانيم. لذا با اسراف آب با جديت مقابله کنيم.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس