آخرین اخبار
کد مطلب: 157155
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
نبايد بگذاريم سبک زندگي غربي وارد فرهنگ اصيل ما بشود
تاریخ انتشار : 1402/03/05
نمایش : 238
حجت الاسلام رحماني گفت : لذت هدف نيست وسيله جلب محبت است ،محبت و عشق و علاقه به زن و فرزند در زندگي نياز است و اگر پدرو مادر به کودک علاقه نداشته باشند وزن و مرد به هم عشق نورزند مشکلات خانه و خانواده و فرزند داري و همسرداري را نمي توان تحمل کنند و از نظر جامعه امروز : (آسيب ديگر به خانواده ها) :جايگزيني علاقه پدر و مادر به جاي فرزند به حيواناتي چون سگ و گربه نگهداري حيوانات در منزل ،سبک زندگي غربي در دهه اخير وارد زندگي افراد مرفه و بعد ساير اقشار جامعه که بايد در اين باره تدبيري انديشه شود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛ حجت الاسلام رحماني خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت : در بحث موضوع  مهدويت ، موانع ظهور ، عدم تخلق به فضائل نفساني ، مصاديق فضائل نفساني گفتيم که انسان ضرورتا موظف و مأمور  به حفظ شخص خود و حفظ نوع  خود است براي حفظ شخص خود نياز به غذا دارد وبراي حفظ نوع خود  نياز به ازدواج دارد.
 
وي تصريح کرد : حفظ انسان به معناي بودن و ماندن و نابود نشدن است ، شخص انسان (يعني جسم انسان يا همان ماهيت انسان) با غذا خوردن حفظ مي شود ، نوع انسان (يعني روان انسان -ياد انسان يا همان هويت انسان ) با ازدواج حفظ مي شود وهر دوي اين ها را خداي متعال به عنوان يک ضرورت در وجود انسان قرار داده است.
 
رحماني افزود :  انسان اگر غذا نخورد مي ميرد، مثل فرشتگان نيست که نيازي به خوردن غذا ندارد و براي به دست آوردن غذا بايد سختي ها را تحمل کند ،مثل حيوان سر سفره آماده نمي نشيند.(انسان بايد مواد غذايي خود را تهيه کند، براي تهيه آن بايد کار کند ،پخت و پز داشته باشد .براي پخت و پز وسيله ميخواهد يا هزينه بايد بکند و براي تامين هزينه ها بايد کار کند ) و لذت غذا (در رفع گرسنگي ) مزد زحمت انسان است نه هدف و آنهايي که بدون زحمت به غذا مي رسند حيوان  هستند نه  انسان .
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به سخنان امام علي (ع) درمورد پرخوري که فرمودند : پر خوري با متانت جمع نمي شود ،بطين بودن با فتين بودن جمع نمي شود ،آدم پر خور ملا نخواهد شد ،هيچ آدم بد خوري خردمند نمي شود به به اندازه اي که بدن نياز دارد بايد غذا خورد . مثل معروفي است که قوت لايموت حداقل و به اندازه ي نياز، خوردن براي نمردن ،نه لذت بردن .
 
وي ادامه داد : لذت هدف نيست وسيله جلب محبت است ،محبت و عشق و علاقه به زن و فرزند در زندگي نياز است و اگر پدرو مادر به کودک  علاقه نداشته باشند وزن و مرد به هم  عشق نورزند مشکلات خانه و خانواده و فرزند داري و همسرداري را نمي توان تحمل کنند و از نظر جامعه امروز : (آسيب ديگر به خانواده ها) :جايگزيني علاقه پدر و مادر به جاي فرزند به حيواناتي چون سگ و گربه نگهداري حيوانات در منزل ،سبک زندگي غربي در دهه اخير وارد زندگي افراد مرفه و بعد ساير اقشار جامعه که بايد در اين باره تدبيري انديشه شود.
 
حجت الاسلام رحماني ضمن تبريک ولادت امام رضا (ع) و با اشاره به  نکته اي  از آيت الله جوادي آملي گفت : علامه جوادي آملي درباره نام  مبارک امام رضا عليه السلام  مي گويد ، آن حضرت مقام رضوان رضا عليه السلام در پيشگاه الهي دارد، نه اينکه آن امام به مقام رضا رسيده است بلکه چون آن امام ديگران را به اين مقام مي رساند ملقب به لقب رضا شده است .
 
وي تصريح کرد : هيچ موجودي از هيچ موجود ديگر راضي نمي شود مگر به وساطت  امام هشتم (ع) ، هيچ  انساني به هيچ توفيقي دست نمي‌يابد و خوشحال نمي‌شود مگر به وساطت مقام رضوان امام رضا (عليه السلام) و اگر کسي در کار موفق شد و راضي شد چه بداند چه نداند به برکت امام رضا عليه السلام است.
 
رحماني ادامه داد : اگر فرزندي کوشيد وظايف پدر و مادر را فراهم کند کرد که بداند که نداند به وساطت مقام امام رضا عليه السلام است و يا انديشور دانشگاهي حوزوي يا انديشور دانشگاهي به مقام علم و دانش با ريافت و بر کرسي استادي که زرد و راضي شد چه بداند که نداند به که وساطت مقام ايشان است. اگر کاسبي از کسب  خود راضي،اگر مديري از کار خود راضي، اگر مسئولي رضايت جامعه را براي خود کسب کرد،بايد بداند که به وساطت امام رضا عليه السلام بوده است.
 
حجت الاسلام رحماني ضمن تشکر از حضور مديران کل در شهرستان لردگان گفت : مديران کل  به سرپرستي معاون محترم هماهنگي امور اقتصادي استانداري و معاونين نمايندگان شرکت سرمايه گذاري تامين اجتماعي به دعوت نماينده محترم در مجلس به شهرستان و برگزاري جلسه کارشناسي و شناسايي بستر هاي سرمايه گذاري ،صميمانه از همه مهمانان و متوليان اين اقدام موثر اميدآفرين تشکر مي کنم.
 
انتهاي خبر / 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس