آخرین اخبار
کد مطلب: 157154
سالروز فتح خرمشهر ؛
فتح خرمشهر معادلات جنگ تحميلي را بر هم زد
تاریخ انتشار : 1402/03/03
نمایش : 313
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه لردگان گفت: فتح خرمشهر و عمليات بيت المقدس اقتدار ايران اسلامي را براي دشمنان ثابت کرد و برگ زريني از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است و معادلات جنگ تحميلي را برهم زد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛ سرهنگ پاسدار عباس رحيمي با اشاره به سالروز آزادسازي خرمشهر، از سوم خردادماه به عنوان نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي ياد کرد و با يادآوري اينکه اين آزادسازي براي ايران اسلامي بسيار حياتي بود، تصريح کرد: بي‌ترديد عمليات بيت‌المقدس را بايد يکي از عمليات‌هاي مهم در دوران دفاع‌مقدس قلمداد کرد که در اين عمليات نيروهاي بسيجي با روحيه جهادي که داشتند، توانستند حماسه بزرگي در سوم خردادماه خلق کنند.

وي حماسه آزاد سازي خرمشهر را يكي از برگهاي زرين تاريخ انقلاب و مردم ايران دانست و افزود: بزرگداشت اين روز مي تواند در جهت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و ايستادگي در برابر ظلم و ستم و تقويت آرمان هاي انقلاب و اهداف و ارزش هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي تاثير گذار باشد .

رحيمي ادامه داد: يکي از شيرين ترين روزهاي دفاع مقدس فتح خرمشهر بود که رزمندگان اسلام با تمسک به اهل بيت عصمت و طهارت توانستند با برنامه ريزي شبانه روزي و تلاش مداوم به آن دست يابند و بد ترين خاطره دوران دفاع مقدس که همان اشغال خرمشهر بودرا به فراموشي بسپارند.

وي اضافه کرد: اين فتح بزرگ باعث بيداري سازمان هاي بين المللي جهت پيدا کردن راه حلي براي پايان جنگ و نجات صدام شد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه لردگان با گراميداشت خاطره رشادت هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تاكيد كرد: بايد اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي به نسل هايي كه دوران دفاع مقدس را نديده اند منتقل شود تا پايه هاي فكري و فرهنگي اين نوع حماسه ها در فرهنگ جامعه ما و در بين جوانان تحكيم يابد.

 گفتني است: به صدا در آمدن زنگ مقاومت، برگزاري يادواره شهدا، عطر افشاني قبور مطهر شهدا ، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا ، نشست هاي بصيرتي و جهاد تبيين، مسابقات ورزشي، اردوهاي جهادي ، تبيين اهداف عمليات بيت المقدس و ... از جمله برنامه هاي اجرايي به مناسبت چهل و يکمين سالروز حماسه آزاد سازي خرمشهر عزيز مي باشد.

انتهاي خبر / 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس