در راستاي برخي شبهات مطرح شده پايگاه خبري
سلام لردگان مصاحبه اي با حجت الاسلام مهدي شمس، دبير قرارگاه شيخ پياده انجام داد که مشروح آن به شرح ذيل مي باشد:
1.اهداف و عملکرد قرارگاه شيخ پياده چيست؟
قرارگاه شيخ پياده يک تشکل مردمي متشکل از نخبگان حوزه و دانشگاه(ادوار و حال) بوده که قريب به چهار ماه است که در شهرستان مشغول به فعاليت ميباشد؛ اين مجموعه وابسته به هيچ نهاد،جريان و حزب خاصي نبوده و بودجه دولتي يا مصوب خاصي ندارد،هدف از تشکيل اين قرارگاه تجميع ظرفيت نخبگاني شهرستان در جهت رفع محروميت،مبارزه با آسيب هاي اجتماعي فرهنگي و توسعه شهرستان ميباشد،تا به الان قريب به 7 طرح در حوزه هاي مذکور آماده کرده که در راستاي اجرايي کردن آنها دو جلسه با نماينده محترم و يک جلسه با فرماندار شهرستان گرفته شد؛توضيحات به تفصيل از طرق مختلف(تريبون نماز جمعه و رسانه ها) به سمع و نظر مردم شريف شهرستان رسانده شد؛طبيعتاً عدم انجام کار ميداني،تازه تأسيس بودن قرارگاه و عدم دسترسي به فضاي مجازي سبب شده تا عده اي از مردم از فعاليت ها اين قرارگاه اطلاع نداشته باشند.
2.دلايل انتخاب نام قرارگاه ؟
شيخ عبدالله نجفي بختياري از عرفاي بنام شهرستان لردگان است که در زهد و تقوا سرآمد بوده و مکاشفاتي نيز داشته است؛ولي چون در لردگان ديده به جان گشودند و برخي مسئولين لردگاني هيچ دغدغه اي نسبت به معرفي اين عارف بزرگوار نداشتند شخصيت وارسته ي ايشان ناشناخته ماند( البته در استان چ و ب) لذا در جلسه ي هم انديشي اعضاي قرارگاه نتيجه بر آن شد که با ناميدن قرارگاه به نام اين شخصيت بزرگوار گامي در جهت تکريم ايشان برداشته شود؛اينکه برخي عزيزان ميگويند بين نام و فعاليت قرارگاه تناسب وجود ندارد بايد عرض کنم که هدف امثال شيخ ترويج فرهنگ اهلبيت و سعادت جامعه و مردم است لذا همه ي فعاليت هاي قرارگاه را ميتوان زير مجموعه ي اين دو مسئله دانست.
3.چرا فعاليت سياسي؟ آيا قرارگاه شيخ پياده له يا عليه جريان سياسي خاصي است؟
متاسفانه کليد واژه ي سياست در بين عوام و حتي برخي خواص بد معنا شده است و بعضي نيز آنرا مترادف با دروغگويي و دغل بازي ميدانند لذا اين مسئله همواره محل بحث بوده است.اما امروزه با استدالات قوي (که شرح آنها را به اقتضاي متن در يادداشت ديگري بيان خواهم کرد) اثبات شده که همه مسائل از جامعه شناسي گرفته تا فلسفه و زيست شناسي و تاريخ همه و همه به گونه اي مرتبط با علوم سياسي ميباشند؛در سيره و روايات اهلبيت نيز اگر نگاه کنيم آنجايي که پيغمبر(ص) تشکيل حکومت داد،حضرت زهرا(س) در راه ولايت 40 شبانه روز درب خانه مهاجرين و انصار رفت تا صلح امام حسن(ع) و حرکت ابي عبدالله(ع)،همه اين بزرگوران در راستاي مسائل سياسي ورود کردند که ساسة العباد هم ناميده شدند؛در سيره علما و بزرگان دين نيز همين امر مشهود بوده،فتواي ميرزاي شيرازي،مشروطه مشروعه شيخ فضل الله نوري،انقلاب اسلامي مصداقي از اين فعاليت ها بوده،در اين امام(ره) سياست را به دو نوع سياست،1.شيطاني 2.حيواني 3.الهي تقسيم کرده است و سياست الهي را حقي براي عرفا و علماي دين دانسته اند؛قرارگاه شيخ پياده اگر جايي به جهت ضرورت موضوع به مسائل سياسي ورود کرد دقيقاً در جهت سياست الهي و با رعايت تقواي سياسي ورود خواهد کرد و هيچگاه وامدار جريانات و احزاب سياسي نيست و نخواهد بود در ثاني حوزه فعاليت اين قرارگاه بيشتر معطوف به مسائل فرهنگي و محروميت زدايي است.
4.مختصات حرکت و مواضع قرارگاه؟
اينکه برخي مجموعه ها و اشخاص حقيقي و حقوقي اين مجموعه را متهم به تندروي ميکنند امري طبيعي است چرا که وقتي مصالح آنها در خطر است مجبورند با برچسب زدن و به حاشيه راندن مطالبات،بي کفايتي و فساد موجود در برخي مجموعه ها را توجيه نمايند!
خود اين مسئولين و اشخاص به خوبي ميدانند که اگر موضعي توسط اين قرارگاه عليه مسئله،نهاد و يا مجموعه اي اتخاذ شده،بارها به خود اين عزيزان به صورت خصوصي تذکر داده شده و زماني که از عدم تغيير و تصحيح رويکرد غلط آنها اطمينان حاصل شد فساد و بي کفايتي آنها فرياد زده شد!
عده اي به امام(ره) نيز ميگفتند شما تندي و ايشان را توصيه به محافظه کاري ميکردند؛حال اينکه محافظه کاري قتلگاه انقلاب است.
5.اولتيماتوم يا تقاضا از نماينده از چه جهت بوده؟
همانطور که در بالا ذکر شد و بارها نيز به سمع و نظر مردم رسانديم و از تريبون نماز جمعه هم گزارش داديم؛ اين قرارگاه 2 جلسه با نماينده محترم در لردگان و تهران داشته است،جلسه ي اول در لردگان و حدود 3 ساعت به طول انجاميد که و جلسه دوم در تهران؛در اين جلسات طرح ها بررسي و نماينده ي محترم وعده هايي به اعضاي قرارگاه دادند که ما بر اساس آنها برنامه ريزي کرديم ولي متاسفانه پس از نامه ي قرارگاه به استاندار چهارمحال و بختياري چون قرارگاه حاضر به قبول تغييراتي(در متن نامه) که باب ميل نماينده بود نشد در راستاي نشان دادن اعتراضشان ديگر نه پاسخ مطالبات را دادند نه به تعهدات خود عمل کردند؛بالغ بر 5 بار به ايشان به طرق مختلف اطلاع رساني کرديم که اين مجوعه هدفش خدمت به مردم و محروميت زدايي است و هيچ علاقه اي به تقابل و مجادله در فضاي مجازي نداشته و ندارد لذا ايشان با عدم پاسخگويي موجبات رسانه اي شدن موضوع را براهم آوردند.
6. توضيح مختصري راجع طرح هاي قرارگاه؟
قرارگاه شيخ پياده 7 طرح در حوزه هاي مختلف با پشتوانه ي علمي و منطقي آماده کرده و آنها را به طرق مختلف به سمع و نظر مسئولين رسانده و از آنها طلب همکاري کرده است.
حوزه فرهنگي
1. طرح راه اندازي نظام آموزشي جديد در شهرستان با ايجاد مدارس تربيت محور در سه مقطع ابتدايي،راهنمايي و متوسطه و در دو بخش خواهران و برادران
حوزه اشتغال و جهادي
1. طرح آبخيزداري منطقه اوره جهت حل مشکل آب و حفظ زمين هاي کشاورزي
2. طرح اشتغال زايي گسترده و توسعه جنگل ها با بهره برداري صيانتي از جنگل ها توسط مردم هر روستا
حوزه آسيب هاي اجتماعي
1. طرح کرامت در خصوص پيشگيري و کاهش آسيب اعتياد
2. طرح پيوند در خصوص کاهش و پيشگيري از طلاق
حوزه پژوهشي و رسانه
طرح تقويت و گسترش رسانه هاي مکتوب
حوزه عمراني
طرح از بين بردن گردنه هاي جاده ي قلعه مدرسه به وسيله احداث تونل تنگ زندان
در اين بين به نماينده محترم نيز گفته شده که مجموعه ي قرارگاه نگاه انحصاري به طرح ها نداشته و ميتواند تنها در قامت يک طراح به دستگاههاي ذي ربط جهت پياده کردن طرح ها کمک کند و لزوماً داعيه ي کار اجرايي و موازي کاري نداشته و ندارد.
7.راجع مجوز ، بودجه و اساسنامه قرارگاه توضيح بفرماييد؟
عده اي خواهان انتشار اساسنامه قرارگاه در فضاي مجازي مي باشند؛عقلاً و عرفاً انتشار اساسنامه در فضاي مجازي امريست که مسبوق به سابقه نبود(خود شبهه افکنان مجوز و اساسنامشان را چرا منتشر نکردند و نميکنند!!؟)
درباب بودجه هم قبلا عرض کرديم اين قرارگاه هيچگونه بودجه دولتي نداشته و از هيچ ارگان و نهادي ارتزاق نمي شود.
انتهاي پيام/630 ل