?به گزارش سلام لردگان علي عليخاني? گفت: اعتبارات تملک دارايي و تخصيص از منابع ملي براي تکميل طرح راه آهن چهارمحال و بختياري کافي نيست و استفاده از اعتبارات فاينانس براي تکميل اين طرح اجتناب ناپذير است.
وي اظهار داشت: پروژه راه آهن در چهارمحال و بختياري در دو فاز در دست اجراست که فاز اول آن 75 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و مقدمات اجرايي فاز دوم نيز در حال پيگيري است.
عليخاني تصريح کرد: هم اکنون ميزان بدهي به پيمانکار طرح راه آهن استان 45 ميليارد ريال است.
اجراي خط راه آهن چهارمحال وبختياري در دو مرحله پيش بيني شده که فاز نخست آن شامل اتصال راه آهن اين استان به خط ريل مبارکه اصفهان از ايستگاه حسن آباد است.
طول اين خط راه آهن از ايستگاه حسن آباد به شهرکرد 86 کيلومتر پيش بيني شده که در کيلومتر 13 به محور ارتباطي زرين شهر - سفيددشت متصل مي شود.
در مسير عبور اين خط راه آهن و در محل گردنه بيدکان دو تونل به طول 5.8 کيلومتر احداث ميشود و حداکثر سرعت در اين خط راه آهن براي قطار مسافربري 220 کيلومتر و براي قطار باري 160 کيلومتر در ساعت پيش بيني شده است.
قطعه دوم خط راه آهن اين استان از کيلومتر 42 تا 63 از ايستگاه سفيد دشت تا گردنه زردي هاست.
منبع:ايرنا