کد مطلب: 74538
شکايت بيماران ناشي از توجه نکردن پزشکان به آنهاست
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 767
به گزارش سلام لردگان به نقل از خبرگزاري فارس از شهرکرد، محمود جاويد ظهر امروز در کنفرانس مقررات حرفهاي پزشکي و ملاحظات اخلاقي اين استان اظهار داشت: پزشکان جامعه ما بايد اين باور را در خود ايجاد کنند که فقط يک پزشک هستند و به دنبال منافع اقتصادي و ديگر منافع شخصي خود نباشند و تا زماني که اين باور در پزشکان ايجاد نشود در انجام وظايف خود موفق نخواهند بود.
وي بيمار را اکسيژن جامعه پزشکي دانست و متذکر شد: اگر بيمار نباشد پزشکان ما چيزي نيستند و پزشکان ما بايد به دنبال جلب رضايت و اعتماد بيماران باشند زيرا مهمترين سرمايه هر پزشک اعتماد بيماران آن است.
اين مسئول 70 الي 80 درصد از شکايات بيماران از پزشکان را توجه نکردن پزشکان به حرفها و سخنان بيماران دانست و تاکيد کرد: بيماران ناظر لحظه به لحظه پزشکان خود هستند و اعمال پزشک خود را ثبت و ضبط ميکنند و در صورت توجه و نظارت بيشتر پزشک به بيماران از شکايات آنها کاسته ميشود.
رئيس سازمان نظام پزشکي چهارمحال و بختياري تشخيص صحيح بيماري را اساس درمان دانست و خاطر نشان کرد: يک پزشک بايد تمام اقدامات لازم در خصوص شناسايي دردها و مشکلات بيمار را به نحو احسن انجام دهد.
وي اذعان داشت: پزشکان قدر خودشان را بدانند چرا که زحمات زيادي کشيدهاند تا خود را به اين جايگاه برسانند و حيف است که پزشکان به دليل سهل انگاري و انجام ندادن وظيفه درست خود به مراجع قضايي کشيده شوند.
جاويد با اشاره به اينکه پزشکان رازدار و امين بيماران خود هستند، تاکيد کرد: ارجاع بيماران از بيمارستانهاي دولتي به مراکز خصوصي، نگه نداشتن راز بيماران، توجه نکردن به سخنان فرد بيمار و سهل انگاري در انجام دادن بعضي از وظايف توسط پزشکان مهمترين عوامل شکايات بيماران از پزشکان خود است.