آخرین اخبار
کد مطلب: 177248
فرماندهي نيروي انتظامي لردگان ؛
کشف کلاهبرداري اينترنتي 300/000/000 ريالي در لردگان
تاریخ انتشار : 1403/01/05 23:37:13
نمایش : 149
فرمانده انتظامي شهرستان لردگان از شناسايي متهم برداشت غيرمجاز مبلغ 300/000/000 ريالي از حساب بانکي يک شهروند در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ امير انتظامي نيا در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي « سلام لردگان » گفت: فردي با در دست داشتن يک برگ مرجوعه قضائي، به پليس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ 300/000/000 ريال از حسابش بدون اطلاع وي به صورت اينترنتي برداشت شده است که بلافاصله پيگيري موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا شهرستان لردگان قرار گرفت.

وي افزود: کارشناسان پليس فتا با اقدام سريع و به موقع و با اشراف اطلاعاتي، متهم برداشت هاي غيرمجاز شناسايي و با دستور مقام قضائي، پرونده جهت دستگيري متهم به دادسراي مربوطه ارسال شد.

سرهنگ انتظامي نيا تصريح کرد: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد متهم با راه اندازي يک سايت جعلي و ارسال لينک آن از طريق شبکه هاي اجتماعي و پيام هاي کوتاه، افراد را به درگاه جعلي بانک هدايت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکي، اقدام به برداشت از حساب افراد مي کرد.

اين مقام انتظامي در ادامه به شهروندان توصيه کرد؛ اين اپليکيشن ها شيوه‌اي براي کلاهبرداري و سوء استفاده از کاربران در فضايي مجازي مي‌باشد و به هيچ عنوان نبايد آن ها را بر روي گوشي تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوي که استفاده و فعال‌سازي آن مستلزم پرداخت اينترنتي مبلغ اندکي از سوي مشتريان است.

 فرمانده انتظامي شهرستان لردگان در پايان از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت مشاهده چنين اپليکيشن‌هايي در فضاي مجازي جهت شناسايي و دستگيري طراحان آن، موارد را از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي در‌ ميان بگذارند.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس