آخرین اخبار
کد مطلب: 177247
حرمت ماه مبارک رمضان در ايام عيد بايد حفظ شود
تاریخ انتشار : 1402/12/25 14:47:12
نمایش : 96
حجت الاسلام رحماني گفت : توصيه به رعايت حرمت ماه مبارک رمضان تقارن با ايام عيد پوشش عمومي شهر، تذکر و امر به معروف و نهي از منکر، رعايت حدود شهري الزامي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي « سلام لردگان » ، حجت الاسلام و المسلمين يدالله رحماني در خطبه هاي آخرين نماز جمعه سال، ضمن تبريک به مناسبت ماه مبارک رمضان در موضوع مهدويت و قرآن گفت: بنا به نظر محققان در علوم قرآني و بر اساس رواياتي که از ناحيه ائمه معصومين صلوات الله عليهم رسيده است ، ۷۲ آيه قرآن درباره امام عصر حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا الفدا نازل شده است.
 
وي افزود :  اين آيات قرآن در موضوع مهدويت و مباحث مرتبط با مهدويت مانند: ظهور ، قيام غيبت و حکومت حضرت مهدي اشاره شده است ، مبني تفسير و تامل اين آيات از قرآن مجيد به رواياتي که از اهل بيت عليه السلام وارد شده است استثنا شده است.
 
خطيب نماز جمع لردگان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته ضمن فرا رسيدن نوروز و تبريک سال نو گفت: در حديثي از امام صادق عليه السلام خطاب به يکي از يارانش که درباره نوروز سوال امام مواردي را  در عظمت نوروز مي‌فرمايد از جمله
(ما مِن يَومِ نَيروزٍ إلاّ و نَحنُ نَتَوقَّعُ فِيهِ الفَرَجَ لأِنَّهُ مِن أيّامِنا و أيّامِ شِيعَتِنا ؛ (حديث) امام صادق عليه السلام :هيچ نوروزى نيست مگر آن كه ما در آن روز منتظر فرج [ظهور قائم آل محمّد صلي الله عليه و آله] هستيم ؛ چرا كه نوروز از روزهاى ما و شيعيان ما است.
 
وي اظهار داشت:  امروز در خدمت نماينده منتخب شما مردم در مجلس شوراي اسلامي هستيم که قصد دارنداز  مردم عزيز شهرستان در محضر شما نمازگزاران عزيز تقدير نمايند ما براي ايشان دعا مي‌کنيم و در خدمت و حمايت از ايشان هستيم تا انشالله بتوانند وظايف خود را به خوبي انجام دهند.
 
حجت الاسلام رحماني ادامه داد : انشاالله در صورت توفيق الهي و اگر در خدمتتان بوديم در پايان کار مجلس يازدهم در جمع شما نمازگزاران از خدمات نماينده فعلي مان در مجلس شوراي اسلامي جناب آقاي دکتر حاج حسين باميري از طرف مردم قدرشناس شهرستان قدداني خواهيم نمود و ساير کانديدها و اعضاي ستاده‌هايشان نيز به نحو شايسته بايد قدرداني کنيم همه ايثار کردن و عظمت و آقاي خود را نشان دادند.
 
رحماني در پايان گفت : توصيه به رعايت حرمت ماه مبارک رمضان تقارن با ايام عيد پوشش عمومي شهر، تذکر و امر به معروف و نهي از منکر، رعايت حدود شهري و پوشش رستوران‌ها و غذاخوري‌ها و کنترل پارک‌ها و اقامتگاه توسط مسئولين هر قسمت مورد تاکيد است و بايد رعايت شود.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس