آخرین اخبار
کد مطلب: 167241
دستاوردهاي انقلاب اسلامي ؛
گوشه‌اي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ايران
تاریخ انتشار : 1402/11/20 10:08:20
نمایش : 153
دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي در خارج و داخل کشور بر کسي پوشده نيست و روز به روز به اين دستاوردها افزوده مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي « سلام لردگان » و به نقل از «جهانبين نيوز»، بعد از گذشت بيش از 40 سال از انقلاب اسلامي در ايران که روزي با ظهور خود جهان را به لرزه انداخت و امروز به‌عنوان الگويي براي همه آزادي‌خواهان مبدل شده، گذشته است.
 
دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي در خارج و داخل کشور بر کسي پوشده نيست و قطعا توجه به همه اين آثار و برکات در قالب يک گزارش غيرممکن است اما در اين گزارش سعي شده به گوشه‌اي از اين خدمات اشاره شود.
 
رشد علمي ايران بعد از انقلاب بي‌نظير است
 
حجت الاسلام و المسلمين حميد بهرامي اظهار کرد: قياس کردن انقلاب اسلامي با دوران طاغوت قياس مع الفارق است، دستاوردها‌ي نظام جمهموري اسلامي ايران در پرتو رهبري حکيمانه‌ امامين انقلاب، خون شهداي گرانقدر، دانشمندان، نيروهاي مسلح و همه‌ آن‌هايي که دل در گرو نظام مقدس جمهوري اسلامي دارند در طول اين 45 سال کارنامه درخشاني از خود به جاي گذاشته است
 
رئيس سازمان تبليغات شهرستان سامان اذعان داشت‌: نکته‌‌ا‌ي که بايد جوانان و نوجوانان بدانند، عزت ملي و بحث شعار استقلال‌، آزادي‌، جمهوري اسلامي به‌ويژه براي دفاع از تماميت عرضي است، اگر از سلسله قاجار تا سلسله‌ شاهنشاهي در زمان پهلوي را مرورکنيم مي‌بينيم که چه قسمت‌ها‌ي مهمي از بدنه ايران و پيکر پهناور اين کشور جدا شده است، اما به برکت انقلاب يک وجب از خاک نظام مقدس جمهوري اسلامي در طول اين 45 سال از ايران اسلامي جدا نشده است.
 
وي تصريح کرد‌: يکي ديگراز دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي رشد علمي است که در طول 45 سال بي‌نظير است‌، هيچ نظامي و دولتي با وجود اين همه تحريم اين همه دستاورد عظيم نداشته است، به طور مثال‌، کشورايران دومين کشور توانمند در ساخت دريچه‌ قلب در جهان، اولين توليدکننده پودر استخوان‌ساز در جهان، مقام دوم جهان در توليد نانودارو و سومين کشور استخراج سلول‌هاي بنيادي از دندان‌هاي شيري و...مي باشد.
 
بهرامي خاطرنشان کرد‌: سه عامل در پيروزي انقلاب اسلامي نقش ايفا کردند‌، عامل اول اسلام شيعي بود که دستاورد‌ها‌يي که حاصل شد به برکت انقلاب و فرهنگ تشيع است، عامل دوم رکن جمهوري اسلامي ايران يعني ولايت فقيه بود که حالا خيلي از دولت‌مردان غربي به‌ويژه روساي جمهور دوره‌ها‌ي مختلف آمريکا اذعان دارند و اعتراف مي‌کنند که تمام نقشه‌ها و راهبردهاي ما را رهبر ايران برملا مي‌کند و طرح‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي ما را خنثي مي‌کند، عامل سوم، حضورمردم بصير و هميشه در صحنه کشورعزيزمان ايران است.

وي يادآور شد: 11 اسفند دو انتخابات بسيار مهمي در پيش داريم، مردم بصير ما علي‌رغم اينکه از وضعيت اقتصادي ناراحت هستند اما به عشق رهبر حکيم و فرزانه و به عشق نظام و شهدا به پاي صندوق‌هاي رأي خواهند آمد و مشت محکمي بردهان ياوه‌گويان مي‌زنند،  تا اين نظام‌، اين مردم بصير و آگاه را دارد توطئه‌هاي دشمنان نقش برآب است‌، همچنين خواهيد ديد که در راهپيمايي 22 بهمن همانند سال‌هاي گذشته با حضور پرشور مردم، يک 22 بهمن تماشايي رارقم خواهيم زد.
 
پيشرفت‌هاي ايران بعد از انقلاب با وجود تحريم‌ها قابل ملاحظه است
 
شيروان اسد‌ي در گفتگو با خبرنگار گروه سياسي پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، اظهار کرد‌: انقلاب اسلامي‌، اسلام را به‌عنوان ديني جامع و متناسب با شرايط روز و داراي ايدئولوژي سياسي عرضه کرد و با صدور معنويت به جهانيان‌، چهره واقعي اسلام ناب محمدي را ارائه کرد.

وي تصرح کرد: علاوه‌بر اين انقلاب با ارائه الگوي عملي و نظري از جمهوري اسلامي و نيز ترغيب مسلمانان به همگرايي و وحدت اسلامي‌، توانست هويت سياسي و ديني جديد‌ي بر اساس ارزش‌ها‌ي ديني به مسلمانان ببخشد و با زنده نگه داشتن حضور مردم در عرصه‌ها‌ي مختلف، زمينه مشارکت و حق تعيين سرنوشت مردم را فراهم کند.

اسدي‌ خاطرنشان کرد‌: با توجه به بيانيه گام دوم انقلاب‌، انقلاب اسلامي با طي بيش از چهار دهه پرافتخار و ايستادگي و مقاومت در برابر توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دشمنان از کرامت و شعار‌ها‌ي اسلامي صيانت کرد و وارد دومين مرحله‌‌ي خودسازي، جامعه‌پردازي و تمدن‌ساز‌ي شد.

وي گفت‌: ما در اين انقلاب پيشرفت‌ها‌يي پيدا کرديم و همه‌ آن‌ها در دوران تحريم و محاصره اقتصاد‌ي بود‌، در اين دوران آمريکا  شديدترين فشارهاي اقتصادي را به ايران تحميل کرد ولي در چنين شرايطي ملت ايران رشد کرد و در عرصه‌هاي مختلف ازجمله‌ صنعت دفاعي کشور به‌ويژه صنايع موشکي و پهبادي و همچنين برقراري عدالت اجتماعي‌، عرصه سياسي‌، اجتماعي‌، گردشگري‌، ورزشي و... به موفقيت‌ها‌ي چشمگيري دست پيدا کرد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان بيان داشت: اين پيشرفت‌ها نشانه‌ ساخت مستحکم بنيه‌ ملت ايران و نظام اسلامي است و همه آن‌ها در سايه ايمان، احساس عزت ملي و احساس نياز به توان داخلي ايجاد شده است.

اسدي با تأکيد بر اهميت انتخابات اذعان داشت‌: با توجه به در پيش بودن انتخابات مجلس شورا‌ي اسلامي و مجلس خبرگان رهبر‌ي و نقش مهم مردم در اين عرصه سرنوشت‌ساز از همه‌ اقشار جهت حضور حداکثري در انتخابات دعوت مي‌کنم‌، بي‌شک حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي رأي مي‌تواند در افزايش نشاط و شور فضاي انتخابات در کشور موثر باشد که نتيجه اين حضور‌، انتخاب اصلح و تأثير آن در تربيت جامعه انقلابي است، اين مي‌تواند بستر را براي انقلاب جهاني حضرت صاحب الزمان (عج) و تمدن‌سازي نوين اسلامي فراهم سازد.
 
هر جا تفکر جهادي حاکم شود، پيشرفت‌ها چشمگير است
 
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي عباسي در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز» اظهارکرد‌: وقتي از سال 1342 تا سال 1357 وقايعي که منجر‌به انقلاب شد را بررسي مي‌کنيم مي‌بينيم که در مقابل نظام شاهنشاهي يک گفتمان به رهبري حضرت امام (ره) تشکيل شد و با تقويت اين گفتمان در بين مردم و پذيرش و همراه شدن مردم با اين گفتمان پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي و استقرار نظام جمهوري اسلامي با رأ‌ي بيش از 98 درصد مردم در پاي صندوق‌ها‌ي رأ‌ي‌، بزرگترين رفراندوم تاريخ رقم زده شد.

وي ادامه داد‌: انقلاب اسلامي در خلال اين مبارزات و با تمام سختي‌هايي که در مقابلش بود و موانعي که از شرق و غرب پيشِ رو داشت به پيروزي رسيد هر چند کساني که با انقلاب دشمني دارند تمام تلاش خود را به کار بستند تا در مقابل اين انقلاب سد ايجاد کنند و آن را از پادرآورند، اما اين انقلاب به برکت رهبر حکيم و فرزانه و پشتيباني مردم پابرجا ماند.
 
عباسي اذعان داشت‌: در طول 45 سالي که از انقلاب گذشته است دستاوردهاي زيادي داشتيم، کما اينکه حفظ انقلاب تا به امروز بزرگترين دستاورد انقلاب است‌‌، انقلابي تشکيل شد و ابرقدرت‌هاي شرق و غرب و تمام مستکبرين دنيا کليه حربه‌ها را به کار ببرند تا اين انقلاب را به زانو در بياورند ولي اين انقلاب نمي‌ميرد و از بين نرود و روز به روز قدرتمند‌تر مي‌شود، مردم ما از اول به دنبال حاکم شدن دين در جامعه‌ خود بودند و با انقلاب‌، خواسته آن‌ها محقق شد و حکومت اسلامي و ولايت امام غايب و نايبش ولايت‌فقيه در جامعه ما ايجاد ‌شد که اين يکي از بزرگترين دستاورد‌ها‌ي انقلاب است.
 
نماينده ولي‌فقيه در ناحيه سامان خاطرنشان کرد‌: بسيج و سپاه يکي ديگراز دستاوردهاي انقلاب است، خدماتي که بسيج و سپاه در طول اين 45 سال انجام دادند چه آن زمان که هنوز جنگ نشده بود‌ و در بحث ترورها و فتنه‌ها‌ي اول انقلاب خوش‌درخشيدند و همچنين در مقابل منافقيني که تعدادي از هم‌وطن‌ها‌ي ما را مظلومانه ترور کردند ايستادند و تا بعد از جنگ در جبهه‌ها‌ي حق عليه باطل شرکت کردند و چه بعد از جنگ تا به امروز هر اتفاقي در مملکت افتاد و هرمعضلي ايجاد شد پايه ثابت ميدان بسيج و سپاهي است که زاده و محصول انقلاب است.
 
عباسي با اشاره به سياست نه شرقي نه غربي تصريح کرد‌: تفکر هر سياست‌مداري در گذشته اين بود که هر انقلاب نوپا‌يي براي ماندگار‌ي بايد متکي به قدرت بزرگتر‌ي باشد تا از او حمايت کند ولي انقلاب اسلامي به همه‌ دنيا ثابت کرد مي‌توان انقلابي تشکيل داد و نه‌تنها براي پابرجا ماندن به ابرقدرت‌ها‌‌ي دنيا متکي نباشد بلکه در مقابلشان هم بايستد.
 
وي بيان داشت‌: قطع وابستگي بخصوص وابستگي اقتصادي از ديگر دستاوردها‌ي انقلاب است، ما در صنايع مختلف پيشرفت‌ها‌ي چشمگيري داشتيم‌، هر جا‌يي تفکر انقلابي حاکم بوده است ما به موفقيت‌ها‌ي زيادي دست پيدا کرديم.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، با پيروزي انقلاب اميد در دل همه‌ ملت‌ها زنده شد،  وقتي انقلاب ما ايجاد شد خيلي از ملت‌ها‌ي ديگر هم که مورد ستم واقع شده بودند فکر مي‌کردند انقلاب ما يکي دو ماه و نهايت دو سال بعد دگرگون يا مصادره خواهد شد اما وقتي انقلاب با اقتدار و سربلندي در مقابل همه‌ مستکبرين عالم  پابرجا ماند در دل مستضعفين دنيا اين اميد ايجاد شد که مي شود در مقابل ظلم ايستاد‌، مثل يمن‌، سوريه‌، عراق‌، تونس و... انقلاب در اين کشور‌ها هم در حال شکل‌‌گيري است‌، زماني اسرائيل چهارمين ارتش قدرتمند دنيا بود کسي در فلسطين تصوراين را هم نداشت که بتواند در مقابل اسرائيل بايستد ولي امروز‌ه يک گروه شبه‌نظامي حدود چهار ماه است در مقابل قدرتمندترين ارتش خاورميانه (ازديدخودشان) ايستاده و عاجزشان کرده است‌، اين اميد‌ي که در دل‌ها ايجاد شده ثمره انقلاب است.

انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس