آخرین اخبار
کد مطلب: 146905
ادامه اصلاح سياست‌هاي پولي و مقابله همزمان با گرانفروشي؛ سياست دولت براي کاهش رنج مردم از گراني‌ها
تاریخ انتشار : 1401/01/27 08:16:59
نمایش : 740
آيت‌الله رئيسي، ادامه اصلاح سياست‌هاي پولي و مقابله همزمان با گرانفروشي را سياست دولت براي کاهش رنج مردم از گراني‌ها عنوان کرد.

به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس‌جمهور روز گذشته در حاشيه ديدار هنرمندان گفت: دستور کار اصلي دولت در زمينه معيشت در اين 8 ماه، مهار اسب سرکش تورم بود، چرا که چهار سال تورم بالاي 40 درصد و رشدهاي اقتصادي منفي يا نزديک به صفر، به قدرت خريد مردم به‌ويژه قشرهاي ضعيف آسيب‌هاي جدي زده  است.

وي افزود: بنابراين فوري‌ترين دستور کار، جلوگيري از سيل تورم و تلاش براي بهبود قدرت خريد خانوار شد. اتخاذ تصميمات مهم پولي و مالي در اين مدت موجب شد که نرخ تورم دوازده ماهه از حدود 60 درصد در شهريور 1400 به 46 درصد در اسفند 1400 رسيده يعني بيش از 13 واحد درصد کاهش داشته است. 

رئيس‌جمهور گفت: البته اين به اين معني نيست که در اين مدت، قيمت کالاها و خدمات افزايش نداشته است، اما موفقيت دولت اين است که ظرف هشت ماه توانسته تا حدّي، جلوي آن سيل تورمي را بگيرد. آيا اين يعني سيل تورم و خرابي‌هاي آن متوقف شده؟ خير، اما نشان داديم مي‌توانيم سرعت تورم را کم و در ماههاي آينده نيز ان‌شاءالله کمتر و کمتر کنيم تا به تدريج اقتصاد ملي بتواند از زير آوار تورمي کم ر راست کند.

وي ادامه داد: البته در کنار تورم به عنوان علت ساختاري گراني، بعضي سوء استفاده‌ها نيز وجود دارد که اساساً دستگاههاي نظارتي دولت موظف به جلوگيري از اين سوء استفاده‌ها هستند. بايد مراقبت شود عده‌اي به بهانه وجود اين تورم ساختاري، براي تامين منافع و اغراض نامشروع شخصي يا گروهي، قيمت‌ها را فراتر از واقعيت‌هاي اقتصادي  به مردم تحميل نکنند، وظيفه بخش‌هاي نظارتي در اينجا آن است که مراقبت کنند تا در حق مردم اجحاف نشود.

رئيسي گفت: کما اينکه تا کنون هم اقدامات نهادهاي نظارتي در اين عرصه نتيجه بخش بوده و توانسته در مواردي، دستهاي پشت پرده در ايجاد فشار گراني به مردم را شناسايي و اقدامات مخرب آنها در بازار را خنثي کند.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: دولت اقدام موثر در هر دو بخش يعني تداوم اصلاح سياست‌هاي پولي- مالي، و مبارزه با گران‌فروشي  را انشاالله با جديت پيگيري خواهد کرد تا بتوانيم فشار گراني بر معيشت مردم عزيز را به تدريج کم و کمتر کنيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس