آخرین اخبار
کد مطلب: 146748
فوتي‌هاي تصادفات درون شهري در چهارمحال و بختياري ۸درصد افزايش يافت
تاریخ انتشار : 1400/07/25
نمایش : 796
رييس پليس راهنمايي و رانندگي چهارمحال و بختياري با تاکيد بر رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي گفت: آمار فوتي تصادفات رانندگي در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزايش يافت.

به گزارش سلام لردگان و به نقل از ايرنا؛ سرهنگ ايرج حسين‌پور  روز شنبه با اشاره به افزايش تصادفات در استان گفت:  با توجه به شيوع ويروس کرونا و کاهش سفر و رفت و آمد افراد در ۶ ماهه نخست پارسال، آمار فوتي تصادفات نسبت به مدت  مشابه ۳۱ درصد کاهش داشت، اما اين تعداد در نيمه نخست امسال افزايش داشته است.

وي با اشاره به اينکه بيشترين آمار قربانيان و مجروحان تصادفات رانندگي در استان عابران پياده به خصوص افراد سالمند و کودکان و موتورسيکلت‌سواران هستند، گفت: در فصل بهار و تابستان بيشترين قربانيان و مجروحان موتورسيکلت‌سواران و در فصل پاييز و زمستان به دليل شرايط جوي و کم شدن استفاده از موتورسيکلت، بيشترين قربانيان و مجروحان تصادفات دورن شهري عابران پياده هستند.

حسين‌پور اظهارداشت: سه نقطه در مرکز استان به خصوص در کمربندي‌هاي رينگ بيروني، کمربندي ۱۵ خرداد و کمربندي شمال ،بيشترين تعداد تصادفات ثبت شده است که علاوه بر خطاي انساني، نقص راه و کمبود تابلو يا فقر تابلو علايم از مهمترين عوامل  بروز تصادفات درون شهري است.

وي با اشاره بر اينکه در ۶ ماهه نخست امسال بيش از سه هزار تصادف جرحي، فوتي، خسارتي در استان به سامانه ۱۱۰ گزارش شد، افزود: درصدي از اين آمار منجر به رضايت در صحنه شده و تنها درصد کم منجر به شکايت در مراجع قضايي و يا دريافت خسارت بيمه‌اي شده است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي چهارمحال و بختياري گفت: بيشترين مشکل در تصادفات درون شهري به علت توجه نداشتن به جلو است و بيشترين تصادفات در بلوارها رخ مي‌دهد.

لازم به ذکر است، چهارمحال وبختياري با دارا بودن يک درصد مساحت کشور، ۱.۸ درصد کاميون ، ۱.۲درصد کل خودروها و ۱.۴ درصد ناوگان مسافربري کشور را در اختيار دارد و دو سوم ترافيک و تصادفات چهارمحال و بختياري در مرکز استان است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس