آخرین اخبار
کد مطلب: 146742
يکشنبه هفته آينده اولين جلسه کميسيون مشترک صيانت از کاربران فضاي مجازي برگزار مي‌شود/ فيلتر کردن دروغ محض است
تاریخ انتشار : 1400/07/14 09:47:33
نمایش : 830
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از برگزاري اولين جلسه کميسيون مشترک به منظور بررسي طرح حمايت از حقوق کاربران در فضاي مجازي و پيام‌رسان‌هاي اجتماعي در يکشنبه هفته آينده (19 مهرماه) خبر داد.

حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، در باره آخرين وضعيت برگزاري جلسه کميسيون مشترک به منظور بررسي طرح حمايت از حقوق کاربران در فضاي مجازي اظهار داشت: قرار است يکشنبه هفته آينده (19 مهرماه) کميسيون مشترک بررسي طرح حمايت از حقوق کاربران در فضاي مجازي و پيام‌رسان‌ها اولين جلسه خود را برگزار کند، ضمن اينکه در همين نشست هيأت رئيسه اين کميسيون مشخص شده و نواب رئيس و سخنگو انتخاب خواهند شد.

وي افزود: 23 نماينده از کميسيون‌هاي مختلف مجلس بر اساس راي‌گيري صورت گرفته در کميسيون هاي مختلف و بر اساس تعداد مشخص شده از سوي هيأت رئيسه مجلس در کميسيون مشترک حضور خواهند داشت، البته نام اين 23 نفر چندي پيش از سوي کميسيون‌هاي مجلس به هيأت رئيسه معرفي شده بودند.

رئيس کميسيون فرهنگي مجلس تصريح کرد: يکشنبه 19 مهر ساعت 12 اوليه جلسه کميسيون مشترک است که حدود 2 ساعت به طول مي‌انجامد و مي‌کوشيم اقدامات اوليه بررسي طرح حمايت از حقوق کاربران در فضاي مجازي و پيام‌رسان‌هاي اجتماعي را داشته باشيم.

آقاتهراني گفت: مقرر شده است که رسانه‌ها حضور فعال‌تري در کميسيون مشترک داشته باشند و تمامي نشست‌هاي آن علني است؛ چراکه ما به مردم قول داده‌ايم که آنها را از جزئيات بررسي طرح مذکور مطلع کنيم. اين در حالي است که شايعه کرده بودند که بررسي طرح حمايت از حقوق کاربران در فضاي مجازي مخفي است، اما اين حرف دروغ محض است؛ چراکه عده‌اي مي‌کوشند مردم را در باره اين طرح بترسانند.

نماينده تهران در مجلس گفت: فيلتر کردن فضاي مجازي و پيام‌رسان‌هاي اجتماعي دروغي است که عده‌اي با مطرح شدن طرح حمايت از حقوق کاربران در فضاي مجازي و پيام رسان‌ها آن را مطرح کردند؛ مقرر شده که تمام نشست‌هاي کميسيون مشترک علني باشد و حتي ما از صدا و سيما خواسته‌ايم در اين نشست حضور فعال‌تري داشته باشد و جلسات را به صورت علني پخش شود.

رئيس کميسيون فرهنگي مجلس تصريح کرد: از کميسيون آيين نامه داخلي مجلس خواسته‌ايم که کل نشست‌هاي کميسيون‌هاي مشترک مجلس را علني کند و اگر حتي با نشست‌هاي کميسيون تلفيق بودجه هم تلاقي داشت، کميسيون مشترک در اولويت برنامه‌ريزي‌ها قرار گيرد. همچنين تمام نشست‌ها هم از طريق راديو فرهنگ پخش شود.

آقاتهراني در پايان گفت: قرار است از کاربران فضاي مجازي حمايت کنيم و به دليل همين صيانت بايد تمامي نشست‌هاي کميسيون مشترک علني باشد؛ چراکه بنا داريم از پلتفرم‌ها حمايت جدي کنيم.

انتهاي پيام/  

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس