عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت با بيان اينکه مخالفت مجلس با افزايش قيمت خودرو به شوراي رقابت اعلام شد، گفت: مديريت سياسي ايران خودرو و سايپا، اين مجموعه ها را با مشکل مواجه کرده است.
در اين خصوص، محمد باقري عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت اظهار داشت: تا زماني که قيمت ها تکليفي باشند و انحصار وجود داشته باشد، بحث رانت هم مطرح است.
وي، شکست انحصار از دو خودروساز در کشور را ضروري دانست و افزود: قيمت گذاري بايد متناسب با عرضه و تقاضا باشد، نه دستوري و تکليفي و از طرف ديگر حاکميت و دولت نيز بايد نظارت کافي داشته باشد تا خودروسازان گران فروشي نکنند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه مجلس مخالف افزايش قيمت خودرو است و مخالفت خود را هم به شوراي رقابت اعلام کرده است، گفت: ما در جلسه آخر شورا اين موضوع را مطرح کرديم و اميدواريم در هفته آينده به نتيجه برسيم.
باقري، سرمايه گذاري شرکت هاي خارجي خودروساز در ايران و واردات مديريت شده را راهکاري براي شکست انحصار از دست دو خودروساز داخلي عنوان کرد و گفت: اگر واردکنندگان خودرو بدون اينکه دلاري از کشور خارج شود، خودرو وارد کشور کنند اتفاق مبارکي خواهد بود.
عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت با اذعان به نبود برنامه عملياتي در صنعت خودروسازي کشور، اظهار کرد: معضل اساسي ما در اين حوزه، نبود يک برنامه عملياتي است که بايد براي آن فکري کنيم.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اظهار اينکه مديريت مجموعه ايران خودرو و سايپا سياسي است، گفت: وقتي مديريت اين مجموعه ها سياسي مي شود صنعت خودروسازي هم قطعاً با مشکلات مواجه خواهد شد.
انتهاي پيام/