آخرین اخبار
کد مطلب: 146516
کدام شرکت‌هاي اينترنتي در استان مجوز فعاليت دارند؟/برخورد جدي فتا با شرکت‌هاي بدون مجوز
تاریخ انتشار : 1399/11/05 10:15:05
نمایش : 691
در حال حاضر تنها سه شرکت بازاريابي اينترنتي در چهارمحال و بختياري اجازه فعاليت دارد و طبق قانون هيچ کدام از شرکت‌هاي اينترنتي اجازه دريافت وجوهي تحت عنوان حق عضويت، ايجاد باشگاه مشتريان و ... را ندارند.
 به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛به نقل از خبرگزاري فارس از شهرکرد صبح امروز ميزگردي تحت عنوان «کسب و کارهاي اينترنتي» در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري برگزار شد.

شناسه‌دار شدن 12 گروه کالايي در دستور کار صمت

ابتداي جلسه غلامرضا قائداميني گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق و ارز کالا عمليات شناسنامه‌دار کردن کالاهاي مورد نياز مردم با اولويت لوازم خانگي و جلوگيري از عرضه کالاهاي بدون شناسه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون نظارت و بازرسي سازمان صمت ادامه داد: در 12 گروه کالايي، شناسنامه‌دار بودن الزام شده است و توليدکنندگان و  واردکنندگان از طريق سامانه جامع تجارت  لازم است تمامي فرايندهاي توليد و عرضه کالا را در آن ثبت کنند که به صورت اتوماتيک شناسه‌اي براي هر کالا صادر مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: اين موضوع در گروه لوازم خانگي در استان در حال اجرا است و مورد بعدي منسوجات و پوشاک است که از اوايل اسفندماه اجرا خواهد شد و به نوبت نظارت بر شناسه‌دار بودن تمامي کالاها در دستور کار قرار گرفته است.

تنها 3 شرکت بادران گستر، بازاريابان ايران‌زمين و تلاش‌کاران سرمايه اجازه فعاليت در زمينه بازاريابي اينترنتي دارند

در ادامه علي بهداروند گفت: تنها کساني در فضاي مجازي اجازه فعاليت فروش و بازاريابي دارند که نشان اعتماد الکترونيکي دريافت کنند.

کارشناس مسؤول اداره امور اصناف سازمان صمت چهارمحال و بختياري ادامه داد: در حال حاضر تعداد 24 شرکت در سطح کشور اجازه فعاليت در زمينه بازاريابي اينترنتي دارند و در استان فقط 3 شرکت شامل بادران گستر، بازاريابان ايران‌زمين و تلاش‌کاران سرمايه، و ساير شرکت‌ها فعاليتشان در استان غيرقانوني است.

فعاليت شرکت يونيک فاينانس و شرکت تلفيق و هنر در استان غيرقانوني است

وي خاطرنشان کرد: بسياري از شرکت‌هاي اينترنتي که در استان فعاليت‌ دارند از جمله شرکت يونيک فاينانس و شرکت تلفيق و هنر فعاليتشان در استان کاملا غيرقانوني است و در صورتي که افراد وجوهي را از دست داده‌اند مي‌توانند از طريق مراجع قضايي پيگيري کنند.

بهداروند تصريح کرد: هيچ شرکت اينترنتي طبق نص صريح قانون اجازه دريافت وجوهي تحت عنوان‌هايي نظير حق عضويت، ايجاد باشگاه مشتريان و ... ندارد و قيمت تمامي اقلامي که توسط اين شرکت‌ها به فروش مي‌رسد بايد در يک سطح بوده و چند سطحي شدن قيمت خلاف قانون است.

کارشناس مسوول اداره امور اصناف سازمان صمت تصريح کرد: براي اينکه مردم بفهمند کدام شرکت اينترنتي اجازه فعاليت دارد يا نه مي‌توانند به سامانه   easnaf.ir و يا سامانه مرکز توسعه تجارت الکترونيک سازمان صمت و يا به سامانه اتحاديه کشوري کسب و کارهاي مجازيecunion.ir  مراجعه کنند همچنين مي‌توانند از طريق سامانه پيامکي 30006082 نيز از داشتن مجوز فعاليت شرکت‌هاي اينترنتي مطلع شوند.

برخورد جدي فتا با شرکت‌هاي بدون مجوز

در ادامه مرتضي عسگري گفت: بناي کار پليس فتا حمايت از کسب‌وکارهاي اينترنتي داراي مجوز مي‌باشد اما به صورت جدي با سودجويان و شرکت‌هاي بدون مجوز و کلاهبرداري در اين عرصه طبق دستور مقامات قضايي برخورد خواهد شد.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: بسياري از کلاهبرداري‌هايي که در اين زمينه ايجاد مي‌شود به دليل عدم داشتن آگاهي کافي و سواد رسانه‌اي است و لازم است مردم و مشترياني که قصد خريد و يا همکاري با شرکت‌هاي بازاريابي اينترنتي دارند با کارشناسان اين عرصه مشورت کرده و تحقيقاتي داشته باشند تا فريب بعضي چرب‌زباني‌ها را نخورند.

وي خاطرنشان کرد: موارد بسياري  هم در استان و هم در کشور در خصوص کلاهبرداري‌هاي اينترنتي از طريق شرکت‌هاي فاقد مجوز صورت گرفته است که با دستورات مقامات قضايي پيگيري مي‌شود اما چه بهتر است که با داشتن دانش کافي از اين قبيل کلاهبرداري‌ها جلوگيري کرد.

عسگري تصريح کرد: اگر شرکت داراي مجوز نيز به شيوه‌هاي متقلبانه اقدام به فروش کالا کند مشتريان حق شکايت و پيگيري را دارند و ما به صورت جدي پيگيري مي‌کنيم.

وي اضافه کرد: با توجه به شيوع و گسترش ويروس کرونا در کشور بسياري از اصناف مي‌توانند با دريافت مجوز از سازمان صمت همزمان با فروش حضوري محصولات خود اقدام به فروش در فضاي مجازي نيز داشته باشند که پليس فتا به طور کامل از آن‌ها حمايت خواهد کرد و اين بستر را بستري امن‌تر از شرکت‌هاي بازاريابي مي‌داند.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس