آخرین اخبار
کد مطلب: 126318
آمريکا چين را بابت تفاهم همکاري با ايران به تحريم تهديد کرد
تاریخ انتشار : 1399/05/02 22:40:21
نمایش : 1072
يک مقام ارشد دولت آمريکا، چين را بابت قصد اين کشور براي عقد توافق همکاري اقتصادي با ايران تهديد کرد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ «استيفان بيگان»، معاون وزير خارجه آمريکا در واکنش به گزارش‌ها درباره قصد ايران و چين براي رسيدن به توافقي جامع، پکن را به تحريم اقتصادي تهديد کرد. 

بيگان که در نشست کميته روابط خارجي مجلس سناي آمريکا با موضوع رقابت آمريکا و چين برگزار شد ادعا کرد همکاري اقتصادي چين با ايران نقض قوانين آمريکا خواهد بود. 

معاون وزير خارجه آمريکا در پاسخ به سئوالي درباره اينکه دولت آمريکا چه راهبردي براي مقابله با توافق همکاري ايران و چين دارد گفت: «گزارش‌ها درباره اينکه اين توافق حاصل شده ناقض و شتابزده است. با آنکه ايران و چين مدتي است در حال رايزني در اين زمينه هستند، هنوز توافق ۲۵ ساله ميان دو طرف حاصل نشده است، اين حرف به معني آن نيست که آنها در اين زمينه به پيش نخواهند رفت.»

او اضافه کرد: «يکي از مولفه‌هاي رفتار نگران‌کننده چين هم‌نشين‌شدن با رژيم‌هاي غيردموکراتيکي مانند ايران است که دشمن ايالات متحده هستند. اما در خصوص ايران، ما راهبرد جامعي داريم در خصوص اين کشور داريم که درباره چين اعمال خواهد شد. اگر چين وارد تعامل اقتصادي با ايران شود، نقض قوانين ايالات متحده خواهد بود.»

«مارک دابوويتز»، مدير عامل لابي صهيونيستي «بنياد دفاع از دموکراسي» (اف‌دي‌دي) که يکي از مشاوران غيررسمي «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا در قبال ايران به شمار مي‌رود شب گذشته پيشنهاد تحريم بانک‌ها و شرکت‌هاي چين در صورت همکاري با ايران را مطرح کرده بود. 

دابوويتز که ظاهراً از خنثي شدن اثر سياست موسوم به «فشار حداکثري» در اثر توافق ايران و چين نگران شده در حساب کاربري‌اش در توئيتر نوشت: «چين-ايران: کليد تضمين اينکه توافق ايران-چين هرگز به ظرفيت بالقوه‌اش نمي‌رسد ادامه دادن کارزار فشارحداکثري با اجراي تحريم‌هاي ثانويه عليه هر بانک يا شرکتي است که وارد فعاليت‌هاي قابل تحريم شود.»

منبع: فارس

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس