آخرین اخبار
کد مطلب: 125727
روايت کاربران مجازي از رانت 7 هزار ميلياردي براي کارگزاران/دستور معاون اول دولت براي پرداخت وام 500 ميليون دلاري به #عمران_کرمان
تاریخ انتشار : 1397/06/17 11:32:35
نمایش : 1877
طي روزهاي گذشته خبرهايي مبني بر يک فساد کلان از سوي برخي از افراد منتسب به حزب کارگزاران در تعداد زيادي از کانال هاي تلگرامي منتشر شد که بلافاصله کاربران در توئيتر نيز به اين موضوع واکنش نشان دادند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛  به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي روزهاي گذشته خبرهايي مبني بر يک فساد کلان از سوي برخي از افراد منتسب به حزب کارگزاران در تعداد زيادي از کانال هاي تلگرامي منتشر شد که بلافاصله کاربران در توئيتر نيز به اين موضوع واکنش نشان دادند.

 

خبر منتشر شده حاکي از جلوگيري قوه قضاييه از فساد۷۰۰۰ميلياردي حسين مرعشي، بوده که بر اساس آن با دستور قوه قضائيه روند اعطاي تسهيلات ۵۰۰ ميليون دلاري(بيش از۷۰۰۰ميليارد تومان) به يکي از اعضاي مرکزيت حزب کارگزاران که با رانت دولت در حال به سرانجام رسيدن بود، متوقف شد.



بنا بر اين خبر که در کانال هاي تلگرامي دست به دست شده است، دولت به بهانه احداث ۷۵۰ هکتار گلخانه هيدروپونيک، مبلغي معادل ۵۰۰ ميليون دلار به «شرکت #عمران_کرمان » با عامليت حسين مرعشي تخصيص داده بود اما از ابتداي طرح اين موضوع يکي از دستگاه هاي نظارتي دولتي نسبت به اين مساله مشکوک و دستور توقف اين واگذاري را صادر کرد. در ادامه با دخالت مستقيم جهانگيري، وي شخصا دستور توقف را بلااثر کرده و واگذاري اين رقم با همکاري مرتضي شهيد زاده (عضو هيأت مديره بانک کشاورزي) ادامه پيدا مي کند.


در اين خبر ها آمده است که اگرچه علت مردود شدن اين طرح از سوي نهاد نظارتي دولتي، همکاري حسين مرعشي و هم چنين ارتباطات گسترده شهرام جزايري با اين پرونده بود اما عاملين اجراي اين طرح به خاطر دور زدن  قانون شرکت جديدي با عنوان «شرکت عمران و توسعه گلخانه هاي استان کرمان» تاسيس کرده و دستور پرداخت ۴۵۵ ميليون يورويي به بهانه تاسيس گلخانه را مجددا از دولت مي گيرند.


اين رانت 7 هزار ميلياردي و يا 500 ميليون دلاري به سوژه داغ اين روزهاي شبکه هاي اجتماعي نظير توئيتر هم تبديل شده است به طوري که کاربران زيادي با هشتگ #عمران_کرمان به فساد سازمان يافته و ورود پول هاي کثيف به حزب کارگزاران انتقاد کرده و خواستار رسيدگي مسئولان متولي به اين مساله هستند.

 

در ادامه انتشار اين خبرها هنوز واکنشي از سوي دبير کل کارگزارن و سخنگوي آن ديده نشده است و به نظر مي رسد اين حزب همانند پرونده رشت الکتريک سعي ندارد در خصوص پرونده عمران کرمان نيز پاسخي به افکار عمومي ارائه کند.

 

شبکه اطلاع رساني دانا بدون رد يا تأييد اين خبر در خصوص انتشار جوابيه اين حزب اعلام آمادگي مي کند که در صورت وجود سند يا اسنادي دال بر رد محتواهاي منتشر شده در شبکه هاي اجتماعي از سوي حزب کارگزاران، اين اسناد را منتشر کند.

 

 

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس