آخرین اخبار
کد مطلب: 125697
ياداشت/
آشنا نداري وام بگيريم؟
تاریخ انتشار : 1397/05/01 09:39:08
نمایش : 3403
آشنا نداري وام بگيريم؟ يه چيزي هم به خودش ميديم! اين جمله چقدر براي شما آشناست؟ آيا تاکنون آن را شنيده ايد؟ آيا آن را به کار برده ايد؟ آيا معناي حقيقي آن براي شما روشن مي باشد؟
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ نمي دانم شما تا چه حد با اين جمله و حواشي پيرامون آن آشناييد ولي واقعيت امر اين است که امروزه راه رسيدن اکثريت مردم خصوصا درشهرستان لردگان براي دريافت تسهيلات از بانکها برخلاف گيرندگان دانه درشت، چنان سخت و ناهموار و پر دردسر است که اکثريت قريب به اتفاق ايشان خواسته يا ناخواسته پس از درخواست وام و خوردن پيشاني شان به شيشه سکوريت رد و جواب منفي روي ميز روساي بانکها و يا پارتيشن کارمندان مربوطه، بلافاصله سراسيمه به دنبال آشنا و اين و آن مي گردند تا واسطه اي شود براي معرفي وي به بانک؛ خيلي شانس بياورند اين معرف يا آشنا انسان خيرخواهي باشد و نزد بانک ها ارج و احترام و قربي داشته و بدون مطالبه سهمي از وام مورد نظر اقدام به معرفي و ضمانت نمايد، اما و اما در بسياري از موارد معرفين، واسطه ها و آشناها سهم خويش را ابتدا مشخص مي کنند تا قدم رنجه کرده و واسطه بين بانک و متقاضي فلک زده بشوند.

اما اشکال از کجاست؟ سيستم بانکي؟ ضعف مديريت؟ فساد اداري؟ ضعف فرهنگي؟ فقر و تنگدستي؟ نبود ضوابط صحيح؟ رابطه سالار شدن بانکها وموسسات؟

کشف دليل واقعي نياز به پژوهش عملي و کارآمد دارد که از حوصله اين بحث خارج است اما واقعيت امر که بواسطه اين متن قصد تلنگر آنرا به عموم جامعه وخصوصا مديران بانکي داريم اين است که در بيرون از بانکها تا درون آنها سلسله جنبان هايي هستند که از اين راه براي خود کسب وکاري داشته و چه منت ها که بر ارباب رجوع هاي خسته و نيازمند شما نگذاشته و علاوه بر سودهاي بالاي تسهيلات چه درصدهايي که از وام هاي پرداختي شما راحت به جيب اين کلاشان به ظاهر موجه نمي رود.

چرا زمينه براي جولان دادن اين قبيل افراد سودجو اعم از اينکه بيرون از بانک باشند يا داخل بانک باز باشد تا از نياز و استيصال و درماندگي مردم بيچاره سوء استفاده نمايند و به مطلوب خود برسند. به يقين تمامي مديران بانکي در قبال شيوع اين ناهنجاري مسئول بوده و نمي توانند خود را مبرا از نتايج اين بليه بدانند چون دست رد خوردن به سينه متقاضيان در درون بانکها اگر برمبناي قانون باشد ديگر هيچ واسطه اي نبايد بتواند بلند شدن از روي صندلي را جايگزين اين دست رد نمايد.
به هرحال اين روزها دوران سخت معيشتي و اقتصادي مملکت و شهرستان ماست و طبيعتا مردم مستاصل به اميد گشودن گرهي از انبوه گره هاي زندگي خود مجبور به هجوم به طرف بانکها مي شوند و چه خوب است که تا حد امکان مساعدت با مردم شود که گرفتار دام شيادان نشوند ويا اگر استحقاق دريافت ندارند، موارد منع قانوني به ايشان توضيح و مديران هرگز مغلوب سفارش شيک پوشان درون چرکين بعنوان « آشنا» نشوند.
 
قدرت اله جليل پيران
انتهاي خبر/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس