آخرین اخبار
کد مطلب: 125092
مشروح نشست خبري سخنگوي دستگاه قضا؛
حسين فريدون به زندان رفت/ احمدي مقدم بازداشت نيست اما پرونده دارد/ پرونده جاسوس دفتر آشنا در جريان است
تاریخ انتشار : 1396/04/26 09:51:40
نمایش : 2004
صدوچهاردهمين نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه با حضور نمايندگان رسانه‌ها برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛به نقل از راه دانا؛ حجت الاسلام محسني اژه‌اي در صدوچهاردهمين نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه به سوالات نمايندگان رسانه‌ها پاسخ گفت. مشروح سخنان وي به شرح زير است.

 

10 سال حبس براي عامل نفوذي آمريکا/ هدايت مستقيم از آمريکا

حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در صد و چهاردهمين نشست خبري قوه قضائيه به صدور حکم براي يکي از عوامل نفوذي آمريکا که تابعيت آمريکايي و يکي ديگر از کشورهاي خارجي را داشت، اشاره کرد و گفت: وي با نفوذ خاصي وارد ايران شده بود که با تلاش ماموران وزارت اطلاعات شناسايي و دستگير شد. 

سخنگوي قوه قضائيه تصريح کرد: محرز و مشخص شد که اين فرد در جهت جمع‌آوري و بحث نفوذ وارد ايران شده است.

اژه‌اي اعلام کرد: اين عامل نفوذي آمريکا در دادگاه بدوي به 10 سال محکوم شده که قابل تجديد و نظرخواهي است که اگر حکم قطعي شد شايد بيشتر در مورد نفوذ وي توضيح دهم.

وي خاطرنشان کرد: اين فرد مستقيما از ناحيه آمريکايي‌ها هدايت مي‌شد.

 

۵۰ سفير و کاردار از بازديد از زندان اوين ابراز رضايت کردند

حجت الاسلام محسني اژه‌اي در صدو چهاردهمين نشست خبري خود با اشاره به بازديد تعداد زيادي از سفرا در حدود 50 نفر از زندان اوين و واکنش اين افراد گفت: اينها فوق العاده از اين بازديد خوشحال بودند.

وي افزود: اين افراد معتقد بودند از مراکزي که لازم بوده بازديد کردند و پاسخ سوالات خودشان را گرفته اند اما ضد انقلاب بابت اين بازديد ابزاز ناراحتي کرد که بايد به حالشان تاسف خورد.

اژه‌اي همچنين با اشاره به اقدامات فرهنگي موثر در دستگاه قضايي گفت: يکي از اين اقدامات انس زندانيان با قرآن بود تا جايي که در آذربايجان شرقي بيش از ١٧٠٠ نفر با قرآن انس گرفتند و ٢٤٥ نفر توانستند قرآن را از يک جز تا ٣٠ جز حفظ کنند.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: استان مرکزي هم تقريبا خيلي فعال شده است و به همين مناسبت کساني که در خصوص مواد مخدر حکم اعدام قطعي گرفته بودند وقتي گزارش شد که چه آثاري در رفتارشان داشته خود من براي ٣٠ نفر درخواست تخفيف مجازات کردم.

خبرنگاري در خصوص موضع قوه قضاييه در مورد حقوق شهروندي و تاسيس نهادي در اين حوزه گفت: قوه قضاييه از هر طرح و برنامه اي که در جهت حقظ حقوق شهروندان باشد استقبال مي کند.

وي گفت: البته شما به اين موضوع توجه داشته باشيد که در کشور ستاد حقوق بشر داريم و آيت االه آملي لاريجاني از تأسيس يک مرکز موازي گلايه داشتند.

 

رسيدگي سريع قوه قضائيه به قتل فجيع و دلخراش آتنا/ اعتراف متهم اين پرونده به قتل دوم و نيافتن اسناد و آثاري از جسد

 حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در ادامه به بحث قتل آتنا پرداخت و اظهار داشت: در بحث خانم کوچولويي که توسط يک فرد مجرم به قتل رسيده در ابتداي همان لحظه‌اي که اعلام شد وي مفقود شده همه مسئولان استاني با جديت تمام نيروي انتظامي، دستگاه‌هاي امدادي، هلال احمر، دادستان،‌آتش‌نشاني و ساير دستگاه‌ها وارد کار شدند و همه مکان‌ها را بررسي و جستجو کردند تا اگر احيانا اين فرد در چاهي افتاده يا جايي هست مشخص شود.

سخنگوي قوه قضائيه تصريح کرد: در بررسي‌هاي اوليه نتيجه حاصل نشد و به افرادي مظنون شدند که همه فرد متهم در دسته آنها بود که با قرائن و شواهد همين فرد را دادستاني تحت تعقيب قرار داد.

اژه‌اي اعلام کرد: اين فرد در مدت اول بازداشتي خود به خانم خود پيغام مي‌دهد يک مقدار مواد مخدر در فلان نقطه منزل مسکوني خود دارم که آن را جابجا کن؛ خانم اين فرد نگران مي‌شود و اين اطلاعات را به ما مي‌دهد که بعد از بررسي به جنازه مي‌رسند.

سخنگوي قوه قضائيه با بيان اين مطلب که دستگاه قضايي استان با تمام جديت از لحظه اول دنبال اين قضيه بوده، از تاکيد رياست قوه قضائيه در رسيدگي هر چه سريع‌تر به اين پرونده خبر داد.

وي گفت: متهم در اثناء رسيدن به اين قتل فجيع و دلخراش به مورد ديگري اعتراف مي‌کند و مي‌گويد مدت‌ها قبل خانم ديگري را به قتل رسانده و در چاه يا چاله‌اي انداخته است.

وي ادامه داد: با همه تحقيقاتي که انجام شد تاکنون آثاري از آن جسد کشف نشده است البته پيگيري‌ها ادامه دارد.

سخنگوي قوه قضائيه تصريح کرد: به غير از اعتراف اين فرد اسناد، مدارک يا آثاري از جسد در آن نقطه‌اي که متهم اعتراف کرده، پيدا نشده است.

اژه‌اي در پاسخ به پرسش خبرنگاري که پرسيد در خبرها آمده اين فرد قتل‌هاي ديگري هم داشته، گفت: چيزي که اين فرد رسما اعتراف کرده و محلش را نشان داده همين مورد دوم است.


از تشکيل پرونده شکايتي نسبت به قراردادهاي نفتي بي اطلاعم

حجت الاسلام محسني اژه اي در مورد پرونده شکايت از انعقاد قراردادهاي نفتي گفت: من نشنيدم در مورد قراردادهاي نفتي شکايتي به ديوان عدالت رسيده باشد البته نشنيدن من به معني نبود شکايت نيست ولي اگر شکايتي باشد در ديوان رسيدگي مي شود.

وي افزود: تا چيزي در ديوان عدالت ابطال نشود به قوت خود باقي است، اگر ديوان در موضوع شکايت دستور موقت دهد قطعا آن قرداد موقتا منتفي مي شود اما اگر دستور موقت ندهند ادامه پيدا مي کند.

اژه‌اي گفت: در مورد ٢٠٣٠ افرادي شکايت کردند پرونده اي تشکيل شده، ديوان از مسئولين ذيربط سوال کرده و باسخ خواسته و هنوز منجر به رأي نشده است.

وي در خصوص اظهارات دبير کارگروه مصاديق محتواي مجرمانه و واکنش وزير ارتباطات گفت: اينکه يک استفاده بهينه از فضاي سايبر داشته باشيم مورد حمايت همه است.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: حتما اين فضاي مجازي بايد مديريت شود در غير اين صورت آثار زيان بار فرهنگي، اجتماعي و امنتيت به همراه خواهد داشت.

وي افزود: ما دو مرجع داريم يکي عام که مرجع قضايي است و موظف است با هر نوع جرم و مجرمي برخورد کند بنابراين حتما قوه قضاييه جزو وظايفش است که با هر متخلف و مجرمي در فضاي مجازي يا غيرمجازي برخورد کند.

اژه‌اي گفت: از سوي ديگر کارگروه مصاديق محتواي محرمانه تشکيل شده و بديهي است اگر قرار است از طرف آن کارگروه تصميمي گرفته شود بر اساس ضوابط همان کارگروه است.

وي تصريح کرد: ممکن است مسائلي مطرح شود که چون در آن دولتي ها بيشتر عضو هستند ممکن است رأي ندهند.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: ممکن است مصداقي به فوريت مطرح شود همه نظر مي دادند و خيلي اوقات ضرورت پيدا مي کرد سريع نظرخواهي شود و دبير هم از طريق سيستم نظر خواهي مي کرد. اين اختلاف بوده اما ٤٠ بار يا کمتر و بيشتر را خبر ندارم اما وزارت ارتباطات هم عنايت بيشتري داشته باشند تا کمتر خسارت داشته باشيم.

 

همکاري قوه قضائيه با بانک مرکزي در جهت احقاق حقوق مردم/ نقل قول‌هاي اين چند روز اخير از من درست نيست

حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي در صد و چهاردهمين نشست خبري قوه قضائيه در خصوص تلاش وافر رئيس کل و مسئولان بانک مرکزي اظهار داشت: مسئولين محترم، رئيس کل و اعضاي بانک مرکزي تلاش وافري دارند تا شرکت‌هاي تعاوني اعتبار را ساماندهي کنند. 

سخنگوي قوه قضائيه تصريح کرد: برخي از اين شرکت‌ها مجوز ندارند که بايد جلوي آنها را گرفت؛ برخي از آنها مجوز داشته و تخلفاتي دارند که بايد آنها را اصلاح کرد و در صورت عدم اصلاح منحل کرد و آنهايي را که مي‌توانند در مسير دقيق قرار بگيرند، هدايت کرد. 

اژه‌اي با بيان اين مطلب که اين اقدام بانک مرکزي کار خوبي است از اقدام اين بانک تشکر کرد و اعلام کرد:‌ قوه قضائيه نهايت تلاش خود را در اين راستا خواهد کرد تا حقوق مردم حفظ شود.

وي به مردم اميدواري دارد که با اين توجه بانک مرکزي و کمک قوه قضائيه حقي از کسي ضايع نشود و به مسئولين بانک نيز اعلام کرد که در ساماندهي تسريع بخشيده تا حق افراد محقق شود. 

سخنگوي قوه قضائيه در ادامه سخنان خود به چند اشتباه که در روزهاي آتي بدان پرداخته شده،اشاره و بيان داشت: ديروز ظاهرا يک مصاحبه‌اي کرده بودند با فرد ديگري و در زيرنويس صدا و سيما از قول بنده مطلبي را در خصوص کاسپين اعلام کرده بودند که بعداز اينکه به من گفته شد من اعلام کردم که با احدي در اين مورد حرف نداشته‌ام.

وي ادامه داد: اين موارد اصلاح شد اما برخي روزنامه‌ها امروز مطلب غيرصحيح ديروز را منتشر کردند و بايد بگويم نقل قول از من درست نيست. 

سخنگوي قوه قضائيه تاکيد کرد:‌ مدتي پيش در رابطه برخورد با کار چاق کن‌ها ميزان کشفيات را 15 هزار ميليارد تومان اعلام کرده بودند که 15 ميليارد تومان صحيح بوده است.

اژه‌اي خاطرنشان کرد: در مورد شکايت‌هاي عليه قضات نيز مطلبي درج شده بود که صحيح نبوده است.


برگ سبز ناجا سندرسمي محسوب نمي‌شود/ ادعاي نامه نگاري رئيس مجلس کذب است

حجت الاسلام محسني اژه‌اي در پاسخ به سوالي در خصوص الزام به صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمي گفت: درباره سند خودرو و اعلام نظر مجلس بايد به اين نکته توجه کرد که آقاي لاريجاني موضوع نامه نگاري را تکذيب کرد.

وي افزود: ايشان گفتند که هيچ نامه اي خطاب به قوه قضاييه و جاي ديگري ننوشتم و ندادم.

اژه‌اي تصريح کرد: رييس قوه قضاييه در بخشنامه خود در تاريخ 21 اسفند سال 95 توضيح داده قانون چه مي گويد و در آخر هم گفته اند محاکم اسنادي را قبول مي کنند و جنبه قانوني مي دهند که در دفاتر اسناد رسمي ثبت شده باشد.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: ايشان در بخشنامه‌شان اعلام کرده‌اند که چنانچه سندي توسط دفترها ثبت نشده باشد در محاکم سند رسمي حساب نمي شود.

وي با اشاره به اين مطلب که البته ايشان نگفتند که مردم ملزم هستند گفت: مردم مي خواهند بروند، مي خواهند نروند. اما اگر مراجعه نکردند، مالکيت آنها در دادگاه به عنوان سند رسمي شناخته نمي شود.

اژه‌اي خاطرنشان کرد: اولا رييس مجلس موضوع نامه نگاري را تکذيب کرده و گفته چنين نامه اي نداده و ثانيا رييس قوه قضاييه بخشنامه کرده که چنانچه خودرو در دفاتر ثبت نشود، در دادگاه سند رسمي محسوب نمي شود.

 

ناجا مي‌توانست در همان روز قدس با توهين کنندگان برخورد کند

حجت الاسلام محسني اژه‌اي در خصوص آخرين وضعيت پرونده توهين کنندگان به رييس جمهور گفت: نبروهاي انتظامي مي توانستند همانجا اقدام کنند چون موضوع در خيابان بود.

وي افزود: برخي افراد را اسم بردند که اينها در آن زمان توهين کرده‌اند اما نشاني از منزل آنها ندادند برخي هم چهره شان را شناسايي کردند.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: در هر صورت هنوز در مرحله رسيدگي است و کيفرخواست صادر نشده است.

وي همچنين در مورد پرونده املاک شهرداري گفت: تعدادي از اين املاک قراردادشان فسخ شد، برخي مبالغ بازگردانده شد، از ١٨٥ نفر تحقيق شد پرونده در حال بررسي است و هنوز به دادگاه نرفته است.

اژه اي در پاسخ به سوال ديگري درباره کپي برداري از مدارک علمي و اينکه برخي رسانه ها در خصوص کپي برداري مدرک دکتري رييس جمهور مدارکي و مطالبي را منتشر کردند و اينکه قوه قضاييه وورد کرده است يا خير گفت: بايد شاکي خصوصي داشته باشد و اگر هم داشته باشد، در صلاحيت دادگاه روحانيت است.

 

احمدي مقدم بازداشت نيست اما پرونده دارد

اژه‌اي در پاسخ به اين سوال که پرونده آقاي احمدي مقدم در بحث فروش نفت به کجا رسيده و اينکه آيا اين فرد بازجويي و بازداشت شده است گفت: همان طور که آن زمان هم گفتم، آقاي احمدي مقدم بازداشت نيستند اما پرونده دارد.

حجت الاسلام محسني اژه‌اي در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به اين سوال که پرونده آقاي احمدي مقدم در بحث فروش نفت به کجا رسيده و اينکه آيا اين فرد بازجويي و بازداشت شده است گفت: همان طور که آن زمان هم گفتم، آقاي احمدي مقدم بازداشت نيستند اما پرونده دارد.

وي در پاسخ به اين سوال که به نظر مي رسد براي برخورد با کانال هاي ضد انقلاب مثل آمد نيوز عزمي وجود ندارد و اقدام دستگاه قضايي چيست گفت: قوه قضاييه در سال هاي اخير صيانت را نسبت به اين موضوع تشديد کرده است البته اين بدان معنا نيست که مطلقا کسي مورد لغزش و آسيب قرار نگيرد اما با ساير دستگاه ها همکاري مي کنيم تا حداقل کمتر آسيبي از اين ناحيه ببينيم.

اژه‌اي در پاسخ به اين سوال که رييس مجلس در همايش سراسري قوه قضاييه خطاب به شما گفتند مراقب باشيد در دام کشمکش هاي رسمي نيفتيد و چه جريان هاي رسانه اي پشت اين کشمکش ها هستند افزود: اولا از آقاي لاريجاني تشکر مي کنم. در آن نشست ايشان يک سري وظايف قوه قضاييه در برنامه ششم را يادآوري و مطالبه گري کردند، همان طوري که از دولت مطالبه گري کردند.

وي افزود: مسئله ديگر اينکه گفتند که ما طوري صحبت کنيم که افراد از سرمايه گذاري نگران نشوند که موضوع درستي است. البته به دولت هم توصيه داشتند که يک کابينه انقلابي معرفي کند که حرف پسنديده اي است. مطلبي هم که درباره من گفتند به اين خاطر بود که حواسم جمع باشد.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: يکي از نگراني هايي که فعالان بخش خصوصي دارند، از بخشنامه هايي است که به صورت مکرر تغيير مي يابد. اين بخشنامه ها و مقررات براي فعالان اقتصادي بسيار مهمتر از دستگيري يک متهم يا مجرم است. اگر از بخش خصوصي بپرسيد، گله مندي شان از قوه قضاييه بسيار و به مراتب کمتر از بخش هاي ديگر دولتي است. در هر صورت برداشت من از اظهارات رييس قوه قضاييه مثبت است.

 

حرفهاي احمدي نژاد در نامه‌اش خلاف واقع است/ بخشي از نامه احمدي نژاد قابليت تعقيب قضايي دارد

حجت الاسلام محسني اژه‌اي در صد و چهاردهمين نشست خبري قوه قضائيه در خصوص بازداشت متهمي که از مسئولان دولت اسبق بوده و اعلاميه رئيس‌جمهور اسبق در اين خصوص اظهار داشت: آقاي احمدي‌نژاد يک نامه سرگشاده خطاب به ملت نوشتند که فرازهاي مختلفي داشت که بخش عمده آن مسائلي که اظهار نظر شده خلاف واقع است؛ چرا که ايشان مثل هميشه مسائلي را شنيده و اين بار از خود متهم شنيده و به استناد آن مطالبي را گفته‌اند. 

وي گفت: بخشي از آن نامه حتماً قابل تعقيب قضايي است. 

سخنگوي قوه قضائيه اعلام کرد: در اعلاميه آقاي احمدي‌نژاد مطالب ديگري خارج از پرونده آمده است که در جاي خود بايد به آن پرداخته شود که جواب دادن به آن در مقام من نيست. 

وي درخصوص اطلاعيه دادستاني تهران در تعاقب اين موضوع گفت: قوه قضائيه بنايش اين نيست که تا چيزي ضرورت پيدا نکرده، ابتدا به ساکن مطلبي را طرح کند و اين از جمله اشکالاتي است که به قوه قضائيه وارد مي‌کنند و مي‌گويند اطلاع‌رساني ما ضعيف است؛ ما هم بنا نداريم مسائلي را که مطرح است بگوييم. 

اژه‌اي تصريح کرد: از زماني که اين قانون اخير تصويب شد، اجازه نمي‌دهد ما پروندهها را بگوييم مگر در جاهايي که طرف قضيه چيزهايي مطرح مي‌کند که ناگزير براي دفع شبهه و تنوير افکارعمومي بايد توضيحاتي را بدهمي. 

اين مقام ارشد قوه قضائيه به همين قانون اخير اشاره کرد و گفت: اين قانون در سال 92 تصويب و در سال 94 قابل اجرا شد و بيان مي‌کند که اگر در مواقعي ضرورت داشت، با پيشنهاد دادستان کل و رضايت قوه قضائيه حتي مي‌توان اسم طرف را گفت و... .

اژه اي به نامه احمدي‌نژاد اشاره دوباره‌اي کرد و اظهار داشت:‌در اين نامه نوشته که اتهام ايشان بوده که مصوبه دولت را اجرا کرده و 300 ميليون تومان پاداش را به تعدادي از اعضاي دولت اسبق داده که بايد بگويم که به هيچ عنوان ايشان به اين اتهام دستگير نشده و اصلاً و مطلقاً چنين چيزي نيست. 

سخنگوي قوه قضائيه اعلام کرد: اتهام ايشان عبارت است از تصرف غيرمجاز، اختلاس و تباني در معاملات دولتي.

وي گفت: در زماني که تحقيقات شروع شود، دليل بايد باشد براي توجه اتهام نه ثابت شدن جرم و توجه اتهام و در توجه اتهام است که اگر دليل بود، متهم در تعقيب قرار مي‌گيرد. 

اژه‌اي ادامه داد: در روزها و هفته‌هاي اول تحقيق، حتي موردي داشتيم که بازداشتي‌ها مي‌گفتند که 2 ميليون يورو وجه نقد يعني اسکناس يورو در اختيار اين متهم بوده که قرار بوده به جاي ديگر بدهد که در جايي ثبت و ضبط نشده. 

اژه‌اي به بحث ديگري که در نامه احمدي‌نژاد مطرح بود پرداخت و گفت:‌ گفته‌اند چرا حکم جلب داده که براساس گزارش دادستان تهران و بازپرس، نياز بود که ايشان دعوت شوند؛ 24 اسفندماه نيز ايشان را احضار کردند، اما مأمور ابلاغ گفته که آن فرد در فلان آدرس شناسايي نشده که داريم از مأمور ابلاغ پيگيري مي‌کنيم که آدرس شناسايي نشده يا اين آقا در اين آدرس شناسايي نشده است. 

اين مقام ارشد قوه قضائيه در قسمت ديگري از ماجراي اطلاعيه آقاي احمدي‌نژاد گفت: فرد دستگيرشده در زمان تحقيقات قبلي خود 2 وکيل داشته است که اين 2 وکيل کفيل‌شان هم شدند که معمولاً هم از خود وکيل کفالت قبول نمي‌شود اما با ارفاق به ايشان اين عمل انجام شدد. 

وي افزود: يکي از وکلا که کفيل بوده در دادسرا حضور دارد که به ايشان مي‌گويند که بايد ظرف يک ماه اين فرد خود را معرفي کند که اين وکيل مي‌گويد شما احضاريه رسمي بفرستيد و صورتجلسه را امضا نمي‌کند؛ حتي وکيل نامه‌اي اعتراضي به دادستان نوشته که بازپرس صورتجلسه کرده که صورتجلسه را ابلاغ کرده که اين فرد بيايد. 

اين مقام ارشد قوه قضائيه به مورد ديگري در جهت اطلاع دادن به متهم پرداخت و گفت: در مورد ديگري نيز کفيل مطلع شده که اين فرد را مي‌خواهيد که مي‌گوييم بله، اما ايشان نمي‌آيد و درنهايت جلب مي‌شود. 

وي به برخي ديگر از اظهارات اشاره و اعلام مي‌کند: مي‌گويند اجازه ندادي از بيرون براي اين فرد غذا بياورند؛ که بايد گفت اين خلاف قانون نيست، اما مع‌ذلک ايشان زماني که دراختيار وزارت اطلاعات بودند، بارها و بارها برايشان غذا از بيرون تهيه مي‌شد و هزينه را نيز خود دستگاه تقبل مي‌کرد. 

اژه‌اي گفت: بايد بگويم که ايشان مکرر و مکرر با خانواده در تماس بودند و در سوئيت نيز نگهداري مي‌شدند که يخچال، تلويزيون و ساير امکانات ديگر را داشت حتي از نور کافي برخوردار بود؛ اگر هتل هم نبود، از برخي خانه‌هاي ما بهتر بود. 

سخنگوي قوه قضائيه افزود: در مقطعي بازپرس مي‌گويد که اين فرد را به عمومي منتقل کنيد، که متهم مي‌گويد در سوئيت راحتم و اگر اجازه دهيد در آن مي‌مانم که دستخط وي را داريم. 

اژه‌اي در پاسخ به سؤالي در خصوص اعتصاب غذاي اين فرد گفت: در اين مورد چيزي نمي‌دانم. 


تحت عنوان کاسبان تحريم، پرونده‌اي به قوه قضائيه نيامده است/ فروش نفت توسط ناجا با پرونده بابک زنجاني ارتباطي ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمين محسن اژه‌اي در يکصد و چهاردهمين نشست خبري قوه قضائيه در پاسخ به سؤالي در خصوص اظهارات احمد احمدي لاشکي نماينده مردم نوشهر و چالوس در نطق قبل از دستور چهارشنبه گذشته در مجلس و انتقادات ايشان از بانک مرکزي و اينکه اين فرد اعلام کرده اين بانک، بانک مرکزي نيست بلکه دزد مرکزي است اظهار داشت: من اينجا ننشسته‌ام که نسبت به هر کسي و يا هر مطلبي نظر بدهم؛ من اين مطلب را نه شنيده‌ام و نه اطلاعي دارم.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص اظهارات نوبخت در مورد کاسبان تحريم و اينکه آيا منظور از کاسبان تحريم همان ماجراي فروش نفت توسط نيروي انتظامي است، گفت: اين را بايد از خود ايشان بپرسيد؛ تحت عنوان کاسبان تحريم هيچ پرونده‌اي به قوه قضائيه نيامده است. اگر منظور شما پرونده بابک زنجاني است که بايد بگويم در اين مورد مدعي العموم مطرح کرده و تا مدت‌ها وزارت نفت و دولت شاکي نبود و در مقطعي تقاضاي ممنوع الخروجي مطرح شد و بابک زنجاني با مدعي العموم بازداشت شده است.

وي در خصوص ارتباط فروش نفت توسط نيروي انتظامي با پرونده بابک زنجاني اعلام کرد که توسط نفت توسط ناجا با پرونده بابک زنجاني ارتباط ندارد.

 

حسين فريدون ديروز به زندان رفت/ قرار صادره را تامين کند آزاد مي‌شود

حجت الاسلام محسني اژه‌اي درباره بازداشت رييس اسبق باشگاه پرسپوليس ابراز بي اطلاعي کرد.

وي درباره بازداشت حسين فريدون گفت: در خصوص ايشان چندين نوبت تحقيق شد و از افرادي هم که مرتبط بودن تحقيق شد. برخي افراد بازداشت هستند. ديروز براي ايشان قرار تامين صادر شد.

اژه‌اي گفت: چون قرار تامين را ديروز تامين نکردند به زنداني معرفي شه اما اگر قرار را تامين کنند آزاد مي شوند. قرار بازداشت موقت نيست.

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به اين سوال که در هفته گذشته چند استانداران دولت احضار و تفهيم اتهام شدند و دولت هم از برخي ائمه جمعهه با فرماندهان نظامي شکايت کرده، آيا از آنها هم کسي تفهمي اتهام شده است گفت: همه کساني که حق شکايت داشته باشند يا مرجع رسمي براي گزارش باشند به شکايت و گزارش هايشان رسيدگي مي شود.

وي افزود: البته فرض کنيد کسي شکايت کرده که اصلا ذي سمت نيست که قطعا پذيرفته نمي شود و ترتيب اثر داده نمي شود يا اينکه از مرجع رسمي بايد گزارش بيايد. بنابراين هر شکايت رسمي يا گزارش رسمي که آمده باشد، رسيدگي مي شود.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: آيا از ناحيه دولت گزارشي نيامده است گفتک چرا ممکن است آمده باشد. البته از رسانه ها از قول معاونت حقوقي نقل قول شده بوود که رييس جمهور از هيچ کس شکايت ندارد.

وي در پاسخ به اينکه پرونده نگين خودرو آفتاب در چه مرحله اي است گفت: تا جايي که حضور ذهن دارم حکم صادر و افرادي بازداشت شدند ولي مشکل برخي از اين پرونده ها اين است که آن مقدار بدهي و نقدينگي شناسايي شده، تکافوي بدهي را نمي دهد. فرد در بازداشت هست اما امکان اجرا براي تسويه بدهي وجود ندارد.


پرونده جاسوس دستگيرشده در دفتر آشنا در جريان رسيدگي است/ ۸ مرداد تعيين وقت رسيدگي به پرونده ياشار سلطاني

حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در صد و چهارمين نشست خبري قوه قضائيه در پاسخ به پرسشي در خصوص قضيه متروي شهر ري و کشته شدن ضارب و اينکه آيا مأمور ناجا در اين زمينه مقصر بوده يا نه، اظهار داشت: مأمور ناجا اگر چنانچه آموزش لازم را ديده باشد و ضوابط تيراندازي را رعايت کرده باشد، مقصر نيست، حتي اگر فرد کشته شود.

اژه‌اي ادامه داد: اگر مأمور ناجا آموزش لازم را نديده و ضوابط را رعايت نکرده باشد، مسئول و مقصر است. 

سخنگوي قوه قضائيه اعلام کرد: در اين مورد من نمي دانم اما اگر تمام ضوابط رعايت شده باشد، دستور ايست داده باشند و از کمر به پايين شليک کرده باشند، حتي اگر بر اثر خونريزي تا زمان رسيدن به بيمارستان بميرد، تقصير تيرانداز نيست و آن مأمور مقصر نمي‌باشد. 

وي در خصوص قرار تمکين آقاي فريدون گفت: مسائل مالي در اين زمينه مطرح است اما معوقات بانکي نيست. 

اژه‌اي در خصوص دستگيري جاسوسي در دفتر آقاي آشنا گفت: قبلاً نيز اعلام کرده‌ام که يک فردي در دفتر ايشان دستگير شده، اما اينکه چه نوع ارتباطي دارد، بايد بررسي شود. اينکه يک فردي دستگير شده درست است و بايد بگويم پرونده در جريان رسيدگي است؛ تمام نشده و نظر نهايي را نداده‌اند. 

وي در خصوص پرونده ياشار سلطاني گفت: ظاهرا در 8 مرداد براي رسيدگي به آن تعيين وقت شده که ايشان يا وکيل‌شان يا هر دو براي دفاع بايد بيايند. 

اژه‌اي در خصوص پرونده توتال و کرسنت گفت: در خصوص رشوه، حکم صادر شده و فرد در زندان است، اما در خصوص کرسنت، حکم صادر شد، قطعي شد و بعد از آن مجددا درخواستي شد که در خصوص درخواست‌شان رسيدگي و حکمي صادر نشده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس