آخرین اخبار
کد مطلب: 124785
کاشت نهال در کانون ريزگردهاي خوزستان با حضور بسيجيان لردگان
تاریخ انتشار : 1396/01/07
نمایش : 1544
کاشت نهال در کانون ريزگردهاي خوزستان با حضور بسيجيان لردگان استان چهارمحال و بختياري آغاز شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ کاروان جهادگران بسيجي شهرستان لردگان، کاشت نهال در اراضي غيزانيه شهرستان اهواز استان خوزستان را با هدف مقابله و کاهش آلودگي ناشي از ريزگرد‌ها و کمک به مردم ولايتمدار و شهيدپرور اين خطه آغاز کردند.
 
 
گفتني است: در راستاي منويات مقام معظم رهبري پيرامون توجه جدي مسئولان به وضعيت خوزستان و مأموريت نهال کاري ۴ هزار هکتاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين منطقه براي مهار ريزگردها، چهارمحال و بختياري به عنوان يکي از ۵ استان نخست براي حضور در اين امر جهادي اعلام آمادگي کرد.
 
 
بر اين اساس، درختکاري در سطح ۲۵۰ هکتار از زمين‌هاي غيزانيه اهواز در محدوده ۲۵ کيلومتري بزرگراه خليج فارس در مسير بندر امام (ره) و ماهشهر، بر عهده بسيجيان و رزمندگان تيپ ۴۴ قمر بني هاشم (ع) چهارمحال و بختياري قرار گرفت.
 
 
حدود ۵۰ هزار اصله نهال با مشارکت يک هزار نفر از بسيجيان گردان‌هاي امام حسين (ع)، بيت المقدس و استفاده از ظرفيت اردوهاي راهيان نور چهارمحال و بختياري در اين منطقه غرس مي‌شود.
 
 
از چند روز گذشته هم با حضور کارشناسان گردان مهندسي رزمي تيپ قمر بني هاشم (ع) و نقشه برداران و انتقال چند دستگاه بيل مکانيکي به منطقه، عمليات گودبرداري براي کاشت نهال آغاز گرديد.
 
 
اولين کاروان ۴۵ نفره جهادگران بسيجي چهارمحال و بختياري از شهرستان لردگان پس از ورود به اردوگاه شهيد مسعوديان اهواز، نخستين نهال‌هاي اميد را به ياد شهداي هشت سال دفاع مقدس و براي کمک به هموطنان خويش در خطه قهرمان پرور خوزستان غرس نمودند.
 
 
اين گروه که به مدت ۳ روز در منطقه حضور دارند، در بدو ورود به استان خوزستان، عازم مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس شدند و با حضور در زيارتگاه شهداي هويزه و معراج الشهداي اهواز، با آرمان‌هاي والاي اسوه‌هاي صبر و مقاومت تجديد عهد و پيمان کردند.
 
 
جهادگران بسيجي لردگان همچنين در نخستين شب ورود به اردوگاه شهيد مسعوديان اهواز، در رزمايش فرهنگي رزمي بصيرتي ستارگان زميني شرکت نمودند.
 
 
بخش غيزانيه يکي از سه بخش تابعه شهرستان اهواز مي‌باشد که در بخش شرقي اهواز در مسيرهاي اهواز به ماهشهر، رامشير و رامهرمز واقع شده است.
 
 
لردگان از شهرستان‌هاي ۹ گانه چهارمحال و بختياري مي‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان قرار دارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس