آخرین اخبار
کد مطلب: 124692
خاصيت هاي شگفت‌انگيز تخم بلدرچين
تاریخ انتشار : 1395/12/03 09:36:52
نمایش : 3574
يکي از خوراکي هاي بسيارمفيد براي سلامت بدن پروتئين ماکيان است و بين پرنده ها گوشت بلدرچين داراي خواص درماني وسلامتي بسيار زيادي است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ يکي از پروتئين هاي حيواني که از قديم در طب باستاني بسياري از کشور ها به عنوان يک ماده بسيار مفيد براي سلامت بدن نام برده شده گوشت و تخم مرغ بلدرچين است.
 
گوشت بلدرچين سفيد رنگ، بسيار ظريف وداراي مقدارچربي وکلسترول پاييني است که باعث مي شود براي سلامت بدن مفيد باشد.
 
اين ماده غذايي حاوي طيف وسيعي از انواع ويتامين ها و مواد معدني ضروري براي بدن است که از آن جمله مي تواند ويتامين B ، فولات، ويتامين E و K را نام برد.
 
معمولاً پزشکان به افراد مبتلا به کلسترول بالا و يا افرادي که منع غذايي دارند مصرف گوشت بلدرچين را به عنوان جايگزين معرفي و توصيه مي کنند.
 
مصرف گوشت و تخم بلدرچين در دوران بارداري و شيردهي براي مادران بسيار مفيد است و سبب تقويت آنها، جلوگيري ازابتلا به انواع بيماري ها و نيز رشد بهتر جنين مي شود.
 
کودکاني که در سن رشد قرار دارند چنانچه روزانه به طور مرتب دوعدد تخم بلدرچين مصرف کنند رشد بهتري به نسبت ساير هم سن و سالان خود پيدا مي کنند و ضريب گيرايي دروس و هوش آنها نيز افزايش مطلوبي پيدا مي کند.
 
بلدرچين بالغ در هر سال به طور متوسط ۲۸۰ تخم مي گذارد که نرخ بالايي است و در تخم اين پرنده، ويتامين B۲، آهن، پتاسيم، کلسيم و فسفر وجود دارد و ميزان پروتئين آن حدود ۳ الي ۴ بار از تخم مرغ عادي بالاتر است و به لحاظ ارزش تغذيه اي در جايگاه بهتري قرار دارد.
 
همچنين تخم بلدرچين حاوي کلسترول خوب HDL و نيز ماده شيميايي کولين است که باعث مي شود يک خوراک مقوي و سالم براي دوران سالمندي باشد و حتي براساس مطالعات از ابتلاي افراد به بيماري آلزايمر نيز جلوگيري مي کند.
 
از ديگر خواص درماني گوشت و تخم بلدرچين مي توان موارد زير را نام برد:
جلوگيري از ابتلا به آرتروز، درمان ورم معده، درمان کم خوني، حذف سموم و فلزات سنگين در خون، مقابله با ابتلا به سرطان و درمان تومورهاي سرطاني، تقويت قدرت باروري در مردان و کاهش سطح شاخص پروستات در خون، بهبود حافظه و تقويت قواي مغزي،  افزايش سطح سيستم ايمني بدن، جلوگيري از تسريع پير شدن سلول هاي بدن، تقويت ماهيچه قلب و درنهايت براي زيبايي پوست و مو مي توان ازاين ماده خوراکي استفاده کرد.
 
براي جلوگيري از ريزش موي سر و رفع کدري رنگ پوست مي توان از ماسک تخم بلدرچين استفاده کرده و خيلي زود اثر آن را بر افزايش زيبايي مشاهده کرد.
 
به دليل خواص درماني و تقويتي فراوان تخم بلدرچين معمولاً از آن به عنوان مکمل غذايي و تقويتي در دوران نقاهت پس از بيماري استفاده مي شود.
 
منبع:sundaypost
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس