آخرین اخبار
کد مطلب: 124675
کشف نخستين منبع نفت شيل در ايران با ۲ ميليارد بشکه نفت درجا
تاریخ انتشار : 1395/11/30 08:26:35
نمایش : 2593
يک مقام مسئول از کشف نخستين منابع شيل هاي نفتي ايران در استان لرستان خبر داد و گفت: بر اساس نتايج مطالعات انجام شده، برآورد مي شود که در معدن شيل نفتي در قالي کوه لرستان، ۲ ميليارد بشکه نفت درجا داريم که اين نفت از نوع سبک است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، «بهمن سليماني» معاون مدير در امور اکتشاف مديريت اکتشاف شرکت ملي نفت ايران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم اظهار داشت: انجام مطالعات اکتشافي براي کشف شيل‌هاي نفتي و شيل‌هاي گازي در استان لرستان در برنامه ما قرار گرفته است.

وي افزود: تا امروز مطالعات کشف شيل‌هاي نفتي در منطقه‌اي از استان لرستان به اتمام رسيده و نتايج اين مطالعات به صورت گزارش‌هايي مفصل و جامع به شرکت ملي نفت ايران ارسال شده است.

سليماني در خصوص نتايج اين مطالعات گفت: بر اساس نتايج مطالعات انجام شده، برآورد مي‌شود که در معدن شيل نفتي در قالي کوه لرستان، 2 ميليارد بشکه نفت درجا داريم که اين نفت از نوع سبک است و مطالعات و بررسي‌هاي ما نشان مي دهد که در اين منطقه مي توان از شيل هاي نفتي برداشت نفت داشت.

وي ادامه داد: همچنين مطالعاتي در استان لرستان در خصوص کشف شيل‌هاي گازي در حال انجام است که اين مطالعات که از نيمه دوم سال 93 آغاز شده، تا امروز به پيشرفت 80 درصدي رسيده است.

معاون مدير در امور اکتشاف مديريت اکتشاف شرکت ملي نفت خاطرنشان کرد: پيش بيني مي کنيم که مطالعات اکتشافي شيل‌هاي گازي در استان لرستان تا آبان ماه سال 96 تکميل شود و در آن زمان بتوانيم برآوردي را در خصوص ميزان ذخاير گاز در شيل‌هاي گازي منطقه مورد مطالعه اعلام کنيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس