آخرین اخبار
کد مطلب: 147076
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
ظهور انقلاب اسلامي محصول عصبانيت مردم عليه نظام حاکم بود
تاریخ انتشار : 1401/11/07
نمایش : 274
حجت الاسلام رحماني گفت : الزامات حفظ اين انقلاب ، مديريت و تامين عادلانه نياز هاي جامعه همراه با استقلال و آزادي و نفي فاصله طبقاتي است و از ارکان اصلي آن عدالت اجتماعي ، استقلال ، آزادي و معنويت است و جهت تداوم و تعالي اين ارکان بايد تربيت انسان هاي مومن ، رشد فکري و اخلاقي و تقويت اعتماد به آرمان هاي انقلاب اسلامي را بيشتر کرد.
به گزارش سلام لردگان؛ خطيب نماز جمعه لردگان با اشاره به موضوع مهدويت گفت : در موضوع مهدويت وظايف منتظران، تعالي، فرهنگ، مديريت، روحيه شهامت و شجاعت است و معناي حقيقي انتظار: تحصيل شرايط حضور و ظهور حضرت  وليعصر (عج) است و هر کس در اين مسير تلاش نکند،زانتظارش يک انتظار حقيقي نيست.
 
حجت الاسلام رحماني افزود : جامعه منتظر با رشد و تعالي فرهنگ و خردورزي و گسترش و فراگيري روحيه شهامت و شجاعت و رسيدن به يک مديريت موفق در اداره امور ، زمينه ظهور حجت مطلق الهي را فراهم ميکند.
 
رحماني با اشاره به سخنان امام محمد باقر (ع) گفت : هرگاه زمام امور به دست ما بيفتد و مهدي ما بيايد هر يک از شيعيان ما، کاري تر و برنده تر از شمشير خواهند شد. دشمنان ما را به زير پا مي‌گذارند و با دست آنان را مي کوبند و اين هنگامي است که رحمت خدا فرود آيد و بر بندگانش گشايش خدا نازل شود.
 
خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم نماز عبادي سياسي اين هفته  گفت : بزرگداشت ايام دهه فجر را پيش رو داريم و شرکت و انجام امورات دهه فجر بايد به مردم محول شود.
 
حجت الاسلام رحماني با توجه به اهميت جهاد تبين بيان داشت : ظهور انقلاب اسلامي محصول عصبانيت مردم يک سرزمين عليه نظام حاکم موجود بود.
 
وي افزود : شناسايي ماهيت انقلاب اسلامي و حاکميت اسلام بر مبناي معنويت و سياست و بيان آن بسيار با اهميت است وعلل وقوع انقلاب اسلامي که نارضايتي از وضع موجود ، آرمان يک وضع مطلوب  و محجوريت نظام حاکم را بايد براي مردم تبين کرد.
 
رحماني اظهار داشت : الزامات حفظ اين انقلاب ، مديريت و تامين عادلانه نياز هاي جامعه همراه با استقلال و آزادي و نفي فاصله طبقاتي است و از ارکان اصلي آن عدالت اجتماعي ، استقلال ، آزادي و معنويت است و جهت تداوم و تعالي اين ارکان بايد تربيت انسان هاي مومن ، رشد فکري و اخلاقي و تقويت اعتماد به آرمان هاي انقلاب اسلامي را بيشتر کرد.
 
وي ادامه داد : در کليت نظام بر شعار هاي اساسي همچون مردم سالاري ديني ، استقلال ، آزادي و پيشرفت هاي علي و در حفظ انقلاب اسلامي و دفاع از نظام اسلامي موفق بوده ايم که البته مردم بالاترين نقش را ايفا کردند . اما در تقويت معنويت و اخلاق ، حاکميت عدالت اجتماعي و از بين بردن فاصله طبقاتي بعضي مسئولان بي برنامه و سهل انگار و حتي خود بعضاً آلوده، فساد و مريض  بودند و ياعث افزايش فاصله طبقاتي شده اند. (ضعف مديريت) و اين عملکرد قابل دفاع نيست.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس