آخرین اخبار
کد مطلب: 146935
حجت الاسلام رحماني:
رحلت ملکوتي حضرت امام خميني (ره) در چهاردهم خرداد، از سخت ترين و غم انگيز ترين روزهاي عمر ماست
تاریخ انتشار : 1401/03/13 15:23:37
نمایش : 673
امام جمعه شهرستان لردگان گفت: امام خميني (ره) با اتکا بر دين حرکتي را آغاز کرد که همه قدرت هاي عالم در مقابل قدرت اسلام سر فرو آوردند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام والمسلمين يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت:  معتقديم مشکلات بشريت ريشه آن غيبت حضرت وليعصر است . و وظيفه ما انتظار ظهور است، در باب مهدويت و تبيين اين ادعا مباحث وجود دارد . يکي بحث غيبت است، غيبت بمعناي کلمه بمعني عدم ظهور است، از نظر اصطلاحي چيزي که پنهان است و ديده نميشود غايب است ولي در مورد حضرت اينگونه نيست، جهل و ناداني ماست که موجب غيبت حضرت است و  عدم شناخت ما موجب عدم شناخت حضرتش مي شود، خيلي ها حضرت را ملاقات کرده اند ولي نشناخته اند.

وي افزود: خيلي از انسان ها امام زمان را ديده اند و با او ارتباط دارند پرده جهل و عدم شناخت مانع از زيارت وجود حضرت مي شود،  پس بايد پرده هاي گناه و جهل  را کنار بزنيم تا نور هدايت را ببينيم.

وي گفت: علامه مجلسي هشت دليل براي وجود امام زمان ذکر کرده است و ايشان وجود حضرت را به خورشيد تشبيه مي کند که با نورانيت خود زمين را در مدار خود نگه مي دارد و آن را روشن مي کند. خورشيد است که با تابيدن خود زمين را نشان ميدهد، اگر نتابد زمين پيدا نيست . 
اگر وجود مقدس امام نباشد عالم به هم مي ريزد . قوام عالم به وجود امام است.‌ آرمان همه انبيا و اولياي الهي با ظهور حضرت  تحقق مي يابد.

امام جمعه لردگان در خطبه دوم گفت:  نماز جمعه امروز بياد حماسه سازان چند رخداد بزرگ برگزار مي شود. اول رحلت ملکوتي حضرت امام خميني (ره) در چهاردهم خرداد،  از سخت ترين و غم انگيز ترين روزهاي عمر ماست. عالم در عظمت امام متحير مانده بود و سخن امام عالمي را متحول ميکرد. 
اما به برکت الهي خلف صالح امام در چند ساعت بعد سکان هدايت انقلاب را بدست گرفت آقا نشان داد امام زنده است و فکر و منش و راهبري ايشان در وجود رهبري متبلور شد. 

وي اشاره داشت: رهبر معظم انقلاب در مورد امام فرمودند: اين انقلاب بي نام خميني در هيچ جاي جهان شناخته شده نيست. 
بزرگترين ستايش  امام بزرگوار ما عبداله بود. دشمنان اسلام را به عقب نشيني وادار کرد. با اتکا بر دين حرکتي را آغاز کرد که همه قدرت هاي عالم در مقابل قدرت اسلام سر فرو آوردند. 
فرمودند: امام يک حقيقت هميشه زنده است. راه ما راه او  و هدف ما هدف اوست. 

رحماني در ادامه دومين حادثه خرداد اشاره کرد و گفت: در حادثه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، امام ابتدا با طرح کاپيتالاسيون مخالفت کرد با لايحه ايالتي ولايتي که طرحي آمريکايي بود مخالفت کرد با دستگيري امام همه مردم در حالت از امام راحل بپا خواستند با بدترين شکل مردم را سرکوب کردند. لذا فاجعه اي درست شد که امام فرمود: من تا هميشه تاريخ ۱۵ خرداد را عزاي عمومي اعلام ميکنم. 
 
خطيب جمعه لردگان در ادامه اشاره داشت: عزيزاني از شهرستان ما در سال ۷۴ به زيارت امام راحل رفتند که در حادثه تصادف به رحمت ايزدي پيوستند و عده اي هم مجروح شدند. 

وي با اشاره به ريزش ساختمان متروپل آبادان گفت: محکوم مي کنيم کوتاهي و بد مديريتي در ساخت و ساز ساختمان متروپل آبادان که حادثه تلخي را رقم زد.‌ و عرض تسليت به خانواده هاي داغدار اين حادثه و آرزوي آمرزش و غفران براي درگذشتگان اين حادثه داشتند .

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس