آخرین اخبار
کد مطلب: 146925
دکتر فريبرز جباري:
شهرستان لردگان در حوزه بهداشت و درمان محروم و مظلوم واقع شده است
تاریخ انتشار : 1401/02/19
نمایش : 542
رييس شبکه بهداشت شهرستان لردگان گفت: شهرستان لردگان در حوزه سلامت کاملا مظلوم واقع شده و جز ۳۱ شهرستان محروم کشور مي باشد که نياز دارد توجه بيشتري به اين شهرستان شود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان: دکتر فريبرز جباري، رييس شبکه بهداشت شهرستان لردگان به مناسبت هفته سلامکت در جمع مسئولين اين شهرستان اظهار داشت: از سال گذشته حدود ۱۰ درصد از مشکلات حوزه سلامت با پيگيري هاي انجام توسط اين شبکه و پيگيري هاي نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار شهرستان، بهبود يافته اما ۹۰ درصد مشکلات هنوز موجود مي باشد.

جباري بيان داشت: يکي از مهمترين کمبودها در حوزه سلامت کمبود نيروي انساني است که در اين رابطه خوشبختانه امسال وضعيت بهتر شده و موفق شديم حدود ۱۰۰ نفر از طريق آزمون هاي استخدامي و ۴۵ نفر از ايثارگران را تبديل وضعيت کنيم.

وي اضافه کرد: از ۲۲۰ پست بهورزي متاسفانه ۹۷ مورد آن خالي مي باشد و ۷۰ مورد خانه بهداشت کم داريم و از نظر امکانات نيز مشکلات فراواني داريم مثلا براي مناطق صعب العبور هيچ خودرو مناسبي در اختيار نداريم.


دکتر فريبرز جباري گفت: لردگان در حوزه سلامت نسبت به ساير شهرستان هاي ده گانه استان مظلوم واقع شده براي مثال: در سرانه محروميت زدايي شهرستان لردگان براي سال جاري ۶۴۰ ميليون تومان برآورد شده اين در حالي که براي شهرستان سامان و کيار هر کدام حدود ۱ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان است در صورتي که وضعيت اين مناطق با شهرستان لردگان چه از نظر جمعيتي و گستردگي جغرافيايي و چه از نظر خانه بهداشت و ... به هيچ عنوان قابل مقايسه نمي باشد.

رييس شبکه بهداشت شهرستان لردگان گفت: شهرستان لردگان در حوزه سلامت کاملا مظلوم واقع شده و جز ۳۱ شهرستان محروم کشور مي باشد که نياز دارد توجه بيشتري به اين شهرستان شود.

وي افزود: در شاخص مراقبت ها و بيماري ها، شاخص واکسن کرونا، شاخص مواليد و اکثر شاخصه،  شهرستان لردگان شاخص استان را بالا مي برد، اما با اين وجود سرانه محروميت زدايي در نظر گرفته شده براي لردگان به هيچ وجه عادلانه نيست.


فريبرز جباري در پايان گفت: مجموع همکاران در شبکه بهداشت براي خدمت رساني به مردم و به خصوص طبقه محروم تلاش مي کنند، پزشکان و مراقبان سلامت در روستاهاي صعب العبور در حال فعاليت هستند، همچنين فعالين بهداشت و درمان با تمام وجود در خدمت مردم هستند و تلاش دارند در مناطق محروم و عشايري برنامه ريزي بيشتري داشته باشند لذا  بايد از آن ها تقدير نمود. 

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس