آخرین اخبار
کد مطلب: 146904
شکست سناريوي تفرقه‌افکنان؛ ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ايران در کابل بازداشت شدند
تاریخ انتشار : 1401/01/27 08:14:51
نمایش : 616
در ادامه فتنه‌انگيزي برخي گروه‌هاي معاند در روابط ايران ‌و افغانستان، منابع از بازداشت ۱۵ آشوبگر که قصد حضور مقابل سفارت ايران را داشتند، خبر دادند.

ه گزارش سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري فارس، در دو هفته اخير، جريان غرب‌گرا که هويت و وابستگي‌اش به سرويس‌هاي امنيتي و اطلاعاتي غربي براي دو‌ملت ايران و افغانستان روشن شده است، سعي بر اين داشت تا آتشي جديد براي درگير کردن هر دو ملت و دولت روشن کند. 

خبرنگار سايت افغانستان خبرگزاري فارس مطلع شد، گروه موسوم به «جنبش عدالت و آزادي» و تيم موسوم به «بانوان عدالت‌جو» که اکثر فعالان آنها پس از خروج آمريکا از افغانستان به آلباني پناهنده شدند پشت‌صحنه ماجراهاي اخير بودند که با تدبير دو ملت و حضور به موقع آنها در صحنه، فتنه طراحي شده از سوي آنها با بن‌بست روبرو گرديد.

شايد تصور اين بود که حضور جمع کثيري از مردم افغانستان در مقابل سفارت ايران در کابل و اهداي گل به مقامات اين کشور نقطه پايان اين فتنه‌انگيزي جديد باشد اما از دو شب پيش بار ديگر تصميم بر ادامه ماجرا گرفتند.

منابع در کابل مي‌گويند حدود ۱۵ نفر روز گذشته قصد حضور در مقابل سفارت کشورمان در کابل و ادامه تظاهرات ساختگي را داشتند که بلافاصله نيروهاي طالبان همه اين افراد را بازداشت کردند.

گفته مي‌شود اين افراد به صورت دست و پا بسته حدود نيم ساعت در مقابل سفارت ايران در کابل نگه داشته شده و پس از آن به وزارت داخله (کشور) افغانستان منتقل شده‌اند.

همزمان طالبان برخي افرادي را که براي دلجويي در مقابل سفارت ايران حضور پيدا کرده بودند نيز براي توضيح احضار کرده‌اند.

انتهاي پيام/ ر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس