آخرین اخبار
کد مطلب: 146867
پيشرفت‌هاي ايران، شکست مفتضحانه‌ فشار حداکثري آمريکا را رقم زده است
تاریخ انتشار : 1400/12/03 10:39:16
نمایش : 723
رئيس جمهور گفت: پيشرفت‌هاي ايران باعث شده تا امروز مقامات آمريکا رسما اعتراف کنند که سياست فشار حداکثري در برابر مقاومت حداکثري ملت ايران شکست مفتضحانه‌اي خورده است.

به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛  به نقل از خبرگزاري فارس،‌ آيت‌لله سيد ابراهيم رئيسي شامگاه دوشنبه در ديدار ايرانيان مقيم قطر با بيان اينکه ارتباطات مردم کشورهاي منطقه ريشه در اعتقادات، باورها و فرهنگ مشترک آنها دارد، گفت: تمدن و مدنيتي که به نام دين در اين منطقه رقم خورده، ثروتي عظيمي است که همواره بايد براي تقويت آن کوشيد و اجازه نداد در عصر ارتباطات ديجيتالي مورد هجوم و بي‌توجهي قرار گيرد.

وي با تاکيد بر اينکه اين فرهنگ اصيل بايد به نسل‌ها منتقل شود، افزود: فرهنگ اصيل اسلامي ايراني و آنچه مربوط به مردم منطقه است، از وراي مرزهاي جغرافيايي ما را کنار هم قرار داده است. اگر چه به عنوان دولت موظف به صيانت از اين فرهنگ هستيم، اما دولت يا رايزن هاي فرهنگي به تنهايي نمي‌توانند از عهده صيانت از اين فرهنگ بربيايند، لذا همه دستگاه‌ها از جمله مدارس ايراني خارج از کشور و همه آحاد ايرانيان خارج از کشور بايد نسبت به اين مسئله احساس مسئوليت کنند.

رئيسي با بيان اينکه ايرانيان خارج از کشور نيز مانند ايرانيان داخل کشور داراي حقوقي هستند و دولت نسبت به آنها هم تکاليف و وظايفي دارد، اظهار داشت: همه ايرانيان خارج از کشور بايد نسبت به حفظ رابطه خود با فرهنگ سرزمين مادري خود تلاش کنند و دستگاه‌هاي اداري کشور نيز موظف هستند که اين رابطه را تسهيل کنند.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه ايرانيان خارج از کشور بهترين جا براي سرمايه‌گذاري و فعاليت اقتصادي را ايران اسلامي مي‌دانند، تصريح کرد: بايد زمينه حضور و فعاليت اقتصادي و سرمايه‌گذاري ايرانيان خارج از کشور در داخل مرزهاي ايران بيش از پيش تسهيل شود. البته اقدامات خوبي در اين راستا در حال انجام است که رفع موانع صدور مجوز‌هاي کسب و کار يکي از اين اقدامات ارزنده است.

آيت‌الله رئيسي با دعوت از ايرانيان خارج از کشور که در بخش هاي اقتصادي فعال هستند براي حضور و فعاليت در کشورمان خاطرنشان کرد: همه موظف هستيم تلاش کنيم تا صادرات ايران افزايش يابد. امروز متاسفانه سهم ما در اقتصاد منطقه در جايگاه شايسته خود قرار ندارد، در حالي که توليدات ايراني در منطقه مورد توجه بوده و از استاندارد قابل قبول و قابل رقابتي با کشورهاي مدعي برخوردار هستند.

وي ادامه داد: در مذاکرات با امير قطر و در گفتگويي که با نخست وزير اين کشور داشتم، اراده‌اي جدي براي گسترش مناسبات تجاري و اقتصادي وجود دارد لذا شما ايرانيان مقيم قطر مي‌توانيد در تحقق اين اراده نقش بسيار موثري داشته باشيد.

رئيسي گفت: جمهوري اسلامي ايران به رغم اراده دشمنان در عرصه‌هاي مختلف و از جمله در عرصه‌هايي که تحت شديدترين تحريم‌ها و فشارها بود، پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته است. همين پيشرفت‌ها باعث شده تا امروز مقامات آمريکا رسما اعتراف کنند که سياست فشار حداکثري در برابر مقاومت حداکثري ملت ايران شکست مفتضحانه‌اي خورده است.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه دولت سيزدهم ظرفيت‌هاي فراوان همکاري با همسايگان را محور توسعه روابط خارجي خود قرار داده است، افزود: در ماه‌هاي سپري شده از آغاز فعاليت دولت مردمي، در نتيجه تقويت ارتباطات با همسايگان حجم صادرات و مبادلات تجاري با بعضي کشورها تا سه برابر رشد کرده که اين نشان مي‌دهد در گذشته به اين ظرفيت‌ها توجه کافي نمي‌شده است.

آيت‌الله رئيسي با اشاره به اينکه امروز فضاي بسيار مناسب و مساعدي براي کار و تلاش در ايران فراهم است، اظهار داشت: اين ظرفيت‌ها مي‌تواند با همت شما ايرانيان عزيز که سرمايه‌هاي ايران در خارج از کشور هستيد، بالفعل شود، لذا سعي کنيد همواره ارتباط خودتان و فرزندان‌تان را با ايران حفظ و تقويت کنيد.

وي با تاکيد بر اينکه ترديد ندارم که آينده اين کشور بسيار روشن و اميدوارکننده است، تصريح کرد: اين حرف صرفا يک ادعا نيست، بنده کشور و ظرفيت‌هاي آن را مي‌شناسم. به ويژه از وقتي که مسئوليت اجرايي کشور را بر عهده گرفته‌ام، بيش از گذشته به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي کشور اميدوار شده‌ام.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس