آخرین اخبار
کد مطلب: 146833
نماينده مجلس:
چهارمحال و بختياري با توسعه راه‌هاي ارتباطي لردگان و خانميرزا از بن‌بست خارج مي‌شود
تاریخ انتشار : 1400/10/25 11:09:46
نمایش : 616
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي گفت: نيروهاي اعتقادي، ارزشي، ولايي و ساير گروه‌هاي دغدغه‌مند براي توسعه و پيشرفت ايران، همدل، متحد، هم‌زبان و يک‌دل باشند و رويکرد اميدآفريني را در جامعه ترويج دهند.
 

به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حسين باميري پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته لردگان در مصلاي اولي‌الامر اين شهر تاکيد کرد: شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در دهه‌هاي گذشته انواع و اقسام خلل‌ها، کمبودها و کاستي‌ها را در حوزه‌هاي خدماتي، اجتماعي، اقتصادي، عمراني، سياسي، بهداشتي و درماني داشته‌اند.

وي افزود: پيگيري رفع اين مشکلات به‌منظور توسعه متوازن و برخورداري تمامي مناطق از خدمات مطلوب بخش‌هاي مختلف در دستور کار قرار دارد.
باميري توسعه راه‌هاي ارتباطي در نقاط مختلف چهارمحال و بختياري به‌ويژه شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا را ضروري اعلام و تصريح کرد: خروج استان از بن‌بست و رسيدن به شاخص‌هاي رشد و توسعه به ارتقاي راه‌هاي ارتباطي نياز دارد.
وي يادآور شد: در بودجه سال‌جاري براي آزادراه لردگان به ايذه يک‌هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شد که عمليات اجرايي ساخت آن به‌زودي آغاز مي‌شود.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: پيگيري‌هايي از طريق مجلس شوراي اسلامي، دولت و قرارگاه‌هاي سازندگي خاتم‌الانبياء و امام حسن (ع) انجام و منجر به اختصاص هشت هزار ميليارد ريال براي راه‌هاي ارتباطي لردگان و خانميرزا در اعتبارات سال ۱۴۰۱ شد.
وي گفت: اختصاص اين اعتبارات و توسعه جاده‌ها در لردگان و خانميرزا باعث ايجاد اشتغال، کاهش نرخ بيکاري، رونق اقتصادي و رشد، توسعه و عمران اين شهرستان‌ها مي‌شود.
باميري تاکيد کرد: يک‌هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال براي سه‌راهي کوشکي به فلارد پيش‌بيني شد که روند ان به‌علت وجود برخي معارضان کُند است و از مسوولان راه و شهرسازي، دستگاه‌هاي ذي‌ربط و معتمدان محلي درخواست مي‌شود براي رفع اين مشکل و تسريع در روند اجراي اين طرح همکاري و اقدام کنند.
وي افزود: تونل دوم کره‌بس با ۲۰ درصد پيشرفت فيزيکي و تونل يکم کره‌بس با ۸۰ درصد پيشرفت فيزيکي تحول بزرگي براي خروج لردگان و خانميرزا از بن‌بست ايفا مي‌کند.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: عبور راه‌آهن از شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا ضمن ايجاد رونق اقتصادي در منطقه باعث افزايش اشتغال جوانان و کاهش نرخ بيکاري خواهد شد.
وي يادآور شد: هم‌اکنون برخي نقاط چهارمحال و بختياري از جمله  شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا با بحران و تنش آبي مواجه هستند و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي به اين موضوع نگاه شخصي و سليقه‌اي ندارند.
باميري با اشاره به وجود آب‌هاي روان در اطراف استان اظهار داشت: زيبنده مردم نيست که براي تامين آب آشاميدني، کشاورزي و صنعت با مشکل مواجه باشند.
وي گفت: مطالبات مردم چهارمحال و بختياري با اولويت تامين منابع آب پايدار در بخش‌هاي آشاميدني، کشاورزي و صنعت جزو برنامه‌هاي اولويت‌دار قرار دارد و در اين راستا فرصت‌ها از دست نمي‌رود.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: از مجموعه سه هزار و ۹۸۰ ميليارد ريال اعتبار سال‌جاري در استان، يک‌هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال در بخش‌هاي مختلف به شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا اختصاص يافت که ۸۶۰ ميليارد ريال آن با رويکرد تامين آب آشاميدني براي ساکنان ۵۲ روستاي بخش سردشت در دستور کار قرار دارد.
وي افزود: دعوت و حضور رييس مجلس شوراي اسلامي و وزير نيرو در استان و شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا با هدف رفع مشکلات اين شهرستان‌ها به‌ويژه در زمينه آب، اشتغال‌زايي، گردشگري و کشاورزي با رويکرد اشتغال‌زايي و کاهش بيکاري بوده است.
باميري تصريح کرد: مسوولان، خبرنگاران و فعالان فضاي مجازي براي انعکاس مشکلات شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا تلاش کنند.
وي يادآور شد: قرار است تزريق اعتبارات سدهاي بختياري در لرستان و خرسان سه در لردگان و خانميرزا انجام شود.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بهره‌مندي از منابع طبيعي اين شهرستان‌ها مانند آب و چاه‌هاي نفت مي‌تواند در رفع مشکلات اين شهرستان‌ها تاثيرگذار و نقش‌آفرين باشد.
وي گفت: مجوز طرح توسعه چاه‌هاي نفت منطقه ريگ و دودرا شهرستان لردگان با رويکرد تامين منابع مالي برابر ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون يورو معادل ۱۹ هزار ميليارد ريال از هيات مديره نفت مرکزي کشور دريافت شد.
باميري تاکيد کرد: در اين صورت علاوه بر رفع مشکلات بيکاري و اقتصادي منطقه، ميانگين شاخص‌هاي توسعه‌اي مختلف در شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا افزايش مي‌يابد و در همين راستا تا پايان سال‌جاري و يا ابتداي سال آينده شاهد طرح توسعه چاه‌هاي نفت منطقه ريگ و دودرا هستيم.
وي افزود: در نشست با وزير نفت ،طرح توسعه صنايع پايين‌دستي پتروشيمي درخواست و مجوز صنعت کريستال ملامين براي منطقه فلارد شهرستان لردگان گرفته شد و اکنون حدود ۳۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: بومي‌گزيني مهم‌ترين حلقه مفقوده در صنايع پايين‌دستي است که به مسوولان ملي و هلدينگ خليج‌فارس تذکرهايي براي جذب نيروهاي بومي از طريق آزمون‌هاي استخدامي داده شد.
وي يادآور شد: طرح آمايش سرزميني در چهارمحال و بختياري و مناطق شهري، روستايي و عشايري حوزه انتخابيه شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا با جديت دنبال و اجرايي مي‌شود.
باميري اظهار داشت: هم‌اکنون افزون‌بر هفت هزار نفر از ساکنان روستاهاي پشتکوه فلارد، پشتکوه دودرا و پشتکوه ميلاس از نعمت گاز بي‌بهره هستند.
وي گفت: به‌ازاي تامين هر علمک گاز ۹۰۰ ميليون تا يک ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال هزينه نياز است که در نشستي با وزير نفت مجوز گازرساني به اين مناطق گرفته شد و در مرحله سپري شدن مراحل اداري و قانوني قرار دارد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: اهالي محله‌هاي مختلف شهر لردگان در خصوص مهار آب‌هاي سطحي، کمبود سرانه فضاي سبز، احداث نامناسب جوي و جدول و مسايل زيباسازي شهر ناراضي بودند اما امروز با تزريق ۱۵۰ ميليارد ريال اعتبار در اختيار نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي، وضعيت شهري لردگان در سال آينده متحول مي‌شود.
وي افزود: پنج ميليارد ريال براي ادامه روند ساخت مصلي اولي‌الامر شهر لردگان در اختيار امام جمعه اين شهر قرار مي‌گيرد.
باميري تصريح کرد: ۵۰ ميليارد ريال از سرجمع اعتبارات در اختيار نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي براي احداث شبکه جمع‌آوري فاضلاب شهر لردگان به شرکت آب و فاضلاب داده مي‌شود.
وي يادآور شد: پيگيري‌ها براي ارتقاي سياسي بخش فلارد به شهرستان انجام شده و اکنون در دستور کار نهاد رياست جمهوري قرار گرفته و همچنين ارتقاي سياسي دهستان ريگ به بخش و ارتقاي سه روستا به شهر در حال سپري شدن مراحل قانوني است.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان از سال گذشته تاکنون اقدامات قابل‌توجهي براي هر دو شهرستان شده است و با تامين منابع ارزي مورد نياز، دستگاه ام. آري. آي (MRI) تا پايان سال‌جاري در بيمارستان شهداي لردگان نصب و راه‌اندازي مي‌شود.
وي گفت: اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان با ۲۵۰ هزار ميليارد ريال اعتبار در دستور کار قرار گرفت اما همسان‌سازي گروه‌هاي مختلف از اولويت‌هاي مجلس شوراي اسلامي است.
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: دولت سيزدهم با افزون‌طلبي‌ها، فسادها، رانت‌ها و سياه‌نمايي‌ها مبارزه مي‌کند.
وي افزود: نيروهاي اعتقادي، ارزشي، ولايي و ساير گروه‌هاي دغدغه‌مند براي توسعه و پيشرفت ايران، همدل، متحد، هم‌زبان و يک‌دل باشند و رويکرد اميدآفريني را در جامعه ترويج دهند.
 لردگان در ۱۸۰ کيلومتري و آلوني مرکز شهرستان خانميرزا در ۱۶۰ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري واقع شده است.

منبع: ايرنا،

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس