آخرین اخبار
کد مطلب: 146832
گزارش/
خيابان هاي لردگان در تسخير سگ هاي ولگرد/ چرا کسي براي جمع آوري سگ‌هاي ولگرد فکري نمي‌کند؟
تاریخ انتشار : 1400/10/22
نمایش : 672
معضل جولان سگ‌هاي بلاصاحب در شهر لردگان و جمع‌آوري آن‌ها جزو مطالبات اول مردم نجيب لردگان است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ اين روزها خيابان‌هاي شهر لردگان به جولانگاه رفت‌و‌آمد گله‌اي سگ‌هاي ولگرد شده است و هجوم يکباره اين سگ‌ها براي مردم نگران‌کننده و بعضاً ترسناک است.
سگ‌ها مي توانند براي انسان ها بيماري‌هايي خطرناک و غيرقابل درماني براي شهروندان ب همراه داشته باشند، مسئله مهمي که بايد حتما به آن توجه جدي شود در غير اين صورت بايد شاهد عواقب هولناک آن باشيم.

اين روز‌ها به هرگوشه و کناري از شهر که بنگريد تعدادي سگ ولگرد که به صورت گروهي و گاهي تکي در حال جولان دادن هستند روبرو مي‌شويد، ديدن صحنه‌هايي از روي آوردن اين حيوانات به سطل‌ها و کيسه‌هاي زباله براي پيدا کردن غذا به چشم مي‌بينيم، که هم حس وحشت و ترس و هم حس ترحم را در وجود ما ايجاد مي‌کند.

بيشتر شهروندان صحنه‌هاي دلخراش و ناخوشايندي از حمله سگ‌ها به شهروندان و به ويژه خانم‌ها و کودکان را با چشم خود نظاره کرده اند، در بيشتر مواقع اين سگ‌ها از فرط گرسنگي به کيسه‌هاي خريد افراد هجوم مي‌برند و افراد را گاز مي‌گيرند.

يکي از فرهنگيان شهر لردگان گفت: وجود تعداد بسيار زياد اين سگ‌ها هم چهره شهر لردگان را زشت نشان مي‌دهد و هم سبب بروز بيماري‌ها و مشکلات جسمي و روحي براي شهروندان مي‌شود.

کارشناس بيماري‌هاي مشترک انسان و حيوان در اين باره با خبرنگار ما گفت: سگ از نزديک‌ترين حيوانات به انسان است، که سبب انتقال چند بيماري مهم به انسان مي‌شود که مهمترين آن هاري است.
وي افزود: هاري يک بيماري ويروسي است که از بزاق حيوان هار و محل گازگرفتگي وارد بدن مي‌شود و دستگاه اعصاب مرکزي انسان يا ساير پستانداران را مورد آسيب قرار داده و موجب مرگ مي‌شود، هاري جزو بيماري‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان است و اگر علائم باليني بيماري در فرد يا حيوان ظاهر شود، مرگ او حتمي است.

برخورد و کنترل سگ‌هاي ولگرد بر عهده‌ي شهرداري و سازمان محيط زيست است
دکتر جباري رييس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان معتقد است: ساماندهي سگ‌هاي ولگرد موضوعي است که بايد عميق‌تر به آن توجه شود چون در قانون وظايفي مشخص‌ شده که وظيفه‌ي برخورد و کنترل با شهرداري و سازمان محيط زيست است.
 
شهروند لردگاني گفت: وجود سگ هاي ولگرد در همه جاي شهر رفته رفته به يکي از مشکلات مديريت شهري تبديل شده است. سگ هاي ولگرد در بيساري از نقاط خصوصا جلوي عابربانک ها و درب بانک ها شهر وجود دارند و بسياري از شهروندان نيز خواهان پاکسازي شهر از وجود اين حيوانات هستند.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس