آخرین اخبار
کد مطلب: 146792
سياست‌هاي غلط در دولت هاي گذشته عامل اعتراضات و تجمعات آبي است/ کسي نيست بگويد فولاد و ذوب آهن بايد کجا زده شود؟
تاریخ انتشار : 1400/09/05 15:02:31
نمایش : 746
حجت الاسلام رحماني امام جمعه لردگان: مردم چهار محال و بختياري در خصوص مسئله آب از دولت مردمي و انقلابي که عدالت گرايي را شعار خود قرار داده است حق مطالبه مي کند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به رعايت تقواي الهي گفت: همه ما انسان ها در اين دنيا آرزو داريم که آبرومند و عزت مند وعاقبت بخير باشيم ، همه آرزو داريم که فرمان خداوند را بجا آوريم و نسلي را به وجود آوريم که خدمت کند به مردم و خداوند را عبادت کنند و در يک کلام اگر از شما بپرسند از چه چيزي خيلي نگرانيد، همه ما مي گوييم از ذلت و خواري از پستي نگرانيم، خدايا خار نشويم جلوي زن و فرزندان و همشهريان، در کشورمان و در ديد دنيا خوار و ذليل نشويم. همه اين مسائل خلاصه مي شود در رعايت تقواي الهي، هر کسي مي خواد عزيز باشد و ذليل نشود بايد فقط و فقط خدا را اطاعات کند ، اطلاعت از هر کسي ديگر به غير از خدا انسان را ذليل مي کنند.

وي افزود: گناه انسان را ذليل مي کند، هم از چشم زن و فرزند هم از چشم جامعه مي‌اندازد و هم از چشم خدا مي اندازد، اگر به دنبال سعادتيم، فقط اطاعت از خدا و دوري از گناه باشيم.
 
 امام جمعه لردگان در خطبه دوم به پنجم آذر سالروز تشکليل بسيج به فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و اين روز را گرامي داشت و گفت: نه تنها کشور ايران بلکه جهان از وجود اين نعمت الهي و لطف بزرگ الهي بهره مند است، تفکر بسيجي مي‌تواند رئيس جمهور را رئيس‌جمهور صالحي چون شهيد رجايي و مقام معظم رهبري تحويل جامعه دهد، تفکر بسيجي  مي تواند بساط فساد را از وزارتخانه‌ها و ادارات جمع کند، تفکر بسيجي مي‌تواند مردم را بدون هيچ ترس و واهمه‌اي مطالبه‌گر حقوق خود و حقوق الهي از مسئولان و همه آنها را جمعيت باشکوه و با نشاط در احياي امر به معروف و نهي از منکر کند؛ تفکر بسيج مي‌تواند قدرتي را بسازد که قدرتمندترين قدرت هاي دنيا در مقابل او زانو بزند.

وي افزود: آنچه امروز مورد تاکيد مقام معظم رهبري است تقويت تفکر بسيجي است در تمام جاها و طبقات و اقشار و صنوف کشور است؛ اگرچه متولي بسيج آن نهادي که مأموريت بسيج را دارد سپاه پاسداران عزيز ماست که حقيقتاً اگر سپاه نبود کشور نبود، اما سپاه يک ماموريت دارد تا تمام ملت ايران را آموزش بدهد و سازماندهي بکند در سازمان مقدس بسيج .

خطيب جمعه لردگان اشاره داشت: انشاالله هم خودمان مقيد بر اين امر مهم باشيم و هم فرزندانمان را تشويق کنيم در اين اقيانوس وحشتناکي که دشمن سعي مي کند به هر نحوي، کشتي رو به جلوي تعالي رشد جوانان ما را قطع بکند. نبايد بسيج را تضعيف کنيم بلکه بايد بسيج را تنها جاي ممکن براي حضور فرزندان دختر و پسر معرفي کنيم و به عنوان يک مکان مقدس به او نگاه کنيم تا فرزندانمان بتوانند مثل شماها کشور را در آينده در اوج عزت نگه دارند.

رحماني با اشاره به انتصاب جديد استاندار استان گفت: عرض تبريک دارم  انتصاب برادر عزيزمان جناب آقاي حيدري را به عنوان استاندار و تقدير و تشکر مي کنم از هيئت دولت و وزير محترم کشور انشاالله اميدواريم با حضور ايشان و انتصاب هاي که خواهند داشت يک تحول جديدي و يک تحرک جديد در حل مشکلات مردم بيفزايد .
 
وي در بخش ديگر سخنان خود به مسئله آب در استان گفت: يکي از مسائل مهم چهار استان کشور استان هاي چهارمحال و بختياري، خوزستان، اصفهان و يزد که اين روزها در رسانه‌ها سر و صداي هم ايجاد کرده است مسئله آب است .

خطيب جمعه لردگان تصريح کرد: در استانهاي همجوار تصوري مي شود که استان چهار محال و بختياري سرچشمه هاي آب را گرفته اند و آقايان ادعاي حق آبه مي کنند. سوال آينجاست آيا آبي هست که ادعاي حق آبه مي کنيد؟ شما بر اساس يک استنادي داريد مي گوييد حق آبه مي خواهيم که در زمان شاه صفوي شيخ بهايي تقسيم کرد حاشيه هاي زايند رود چه ميزان از آب برداشت کنند .   

وي اشاره داشت: اولا بحث تنش آبي يک امر ابر تنش دنيا است اول، جنگ ها بر سر زمين و ملک ها بود بعد جنگها بر سر جنگ نفت اتفاق افتاد ولي حالا بايد منتظر جنگ هايي باشيم بر سر آب. و دليل آن هم تغييراتي اقليمي در جهان است امروز به دليل گرم شدن هوا دو سوم جمعيت جهان نزديک ۴ ميليارد نفر آدم حداقل از يک ماه تا چند ماه در بي آبي به سر مي‌برند، يعني کم‌آبي و بي‌آبي گرفتاري چهار ميليارد نفر جمعيت در جهان شده است . 

رحماني گفت: کشور ايران نيز به دليل اين که در يک منطقه معتدل شمالي است و تقريباً در خط استوا قرار گرفته سرزمين خشک و کم آبي است، بيش از ۳۰۰ شهر و هزاران روستا در ۲۵ استان کشور ما با کم آبي دست و پنجه نرم مي‌کنند.

وي اشاره داشت، مشکلاتي که پيش آمده است ناشي از چيست؟ يک، عدم توجه به سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در امر آب و خاک، مسئولين در طول بعد از انقلاب در طول سه دولت گذشته هر کدام بدتر از ديگري توجه به سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري نداشتن ، کما اينکه اگر انجام مي‌شد اين مشکلات الان نبود، کما اينکه اگر به فرمان امام و مقام معظم رهبري در برجام عمل مي‌شد اين مشکلات در عالم ديپلماتيک نداشتيم، کما اينکه اگر به فرمان امام در جنگ توجه مي شد و آمريکا را در دهنه خليج‌فارس زده مي‌شد آمريکا در خليج فارس نمي آمد و امروز اين مشکلات در خليج فارس نداشتيم همه بدبختي ما از اين است که مسئولان به حرف رهبري گوش ندادند. دوم اينکه ضعف مديريت است دولت‌هاي گذشته در شوراي عالي آب هميشه سعي داشتند يا سياست‌هاي غلط را حمايت کنند يا  اجازه ندهند سياست درست در مورد آب به کار گرفته بشود؛ نتيجه اين لابي گري ها اين است که هيچ برنامه در خصوص آب براي آينده تنظيم نشد.

امام جمعه لردگان تاکيد داشت: در شهرستان لردگان فقط در يک بخش آن بيش از ۷۰ روستا آبشرا با تانکر تامين مي کنند؛ زمين هاي کشاورزي هم يکي پس از ديگري در حال خشک شدن است در صورتي که دور تا دور اين شهرستان را آب گرفته؛  در محکمه عدل الهي بلکه در محکمه قوه قضاييه بايد دولت قبل به محاکمه کشيده شود.  در دو دولت قبل  کدام قدم را براي سد خرسان ۳ برداشتيد؟ که مشکل مردم حل بشود . شما در اين دو دوره حتي يک کلنگ براي مرم شهرستان لردگان در خصوص آب نزديد! کي بايد شمارا محاکمه کند ؟ 
 
رحماني تاکيد داشت: کسي نيست بگويد فولاد بايد کجا زده شود؟  فولاد بايد در کنار دريا زده شود؛ چرا فولاد را در مبارکه داريد گسترش مي ديد؟ چرا در دل ذوب آهن باز فولاد مي زنيد؟ چرا بايد فضاي سبز را اين همه گسترش مي دهيد؟ و  ... اينها نتيجه لابي گرهايي است در وزارت نيرو و در شوراي آب دولت؛ شما اگر آب نداريد چرا برنجکاري لنجان را تعطيل نمي کنيد ؟ اين ها سياست هاي غلط  در دولت است ما مردم چهار محال هيچ جنگ و دعوايي با مردم اصفهان نداريم ما مطالبه حق داريم از دولت به خصوص دولت مردمي و انقلابي که عدالت گرايي را شعار خود قرار داده است.  
 
خطيب جمعه لردگان گفت: در بخشي از روستاهاي شهرستان لردگان با 30 ميليون تومان راحت مي شود مشکل آب را حل کرد. در صورتي که در دولت قبل بيش از 15 مشاور با حقو ق ماهانه بيش از 30 ميليون تومان داده مي شد که اگر يکي از اين مشاوران را از بدنه دولت حذف مي کرد راحت مشکل برخي از روستاهاي اين شهرستان را حل مي کرد .

وي در پايان گفت: اگر سياست هاي غلط دولت در مسئله آب درست انجام شود هيچ کدوام از استان هاي همجوار استان چهار محال و بختياري مشکل آب، کشاورزي و اقتصاد و اشتغال و.. نخواهند داشت .

سياست هاي غلط دولت هاي گذشته مشکلاتي بي آبي در استان در مسئله آب درست

انتهاي پيام/630 ل
 
  
 
  
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس