آخرین اخبار
کد مطلب: 146745
عضو کميسيون سياست داخلي و شوراهاي مجلس مطرح کرد؛
ورود به موضوع تحقيق و تفحص نبايد هيجاني و احساسي باشد
تاریخ انتشار : 1400/07/18 09:25:12
نمایش : 683
عضو کميسيون سياست داخلي و شوراها مي‌گويد نمايندگان مجلس بايد قبل از ورود به هر موضوع تحقيق و تفحص بايد توجه داشته باشند که ورود آنها به موضوع تحقيق از هر مجموعه، دستگاه‌ يا بنگاه اقتصادي نبايد هيجاني و احساسي باشد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، حسين باميري، درباره انتقاداتي که به زمان‌بر بودن و کلي بودن گزارش‌هاي تحقيق و تفحص مطرح مي‌شود، اظهار کرد:‌ تحقيق و تفحص و نتايج آن بستگي زيادي به مختصات زماني و مکاني دارد. البته موضوع تحقيق و تفحص نيز با هم متفاوت است که در نوع عملکردها و دستاوردهاي آن تاثيرات مختلفي را به دنبال داشته است.

وي افزود: نمايندگان مجلس بايد قبل از ورود به هر موضوع تحقيق و تفحص بايد توجه داشته باشند که ورود آنها به موضوع تحقيق از هر مجموعه، دستگاه‌ يا بنگاه اقتصادي نبايد هيجاني و احساسي باشد و شواهد و قرائن و اسنادي که براساس آن متقاعد مي‌شوند وارد بحث تحقيق و تفحص شوند را به درستي مورد بررسي قرار دهند چون  بررسي درست اين شواهد ممکن است در اين مسير به کلي  آنها را از انجام تحقيق و تفحص منصرف شوند.

مجلس ابزارهاي متعددي براي شفاف‌سازي دارد

عضو کميسيون سياست داخلي و امور شوراها در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد:‌ مجلس به غير از تحقيق و تفحص ابزارهاي متعدد ديگري مانند ديوان محاسبات، مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي را در اختيار دارد که مي‌توانند اطلاعات متقن و مستند را در اختيار مجموعه‌هاي تحقيق قرار دهند.

وي افزود: طرح‌هايي که از جنس تحقيق هستند بايد توسط مرکز پژوهش‌هاي مجلس و ديوان محاسبات بررسي شوند و انجام اين کار مي‌تواند به عنوان عاملي بازدارنده براي طرح موضوع تحقيق و تفحص عمل کند.

باميري درباره اثار زيانبار اقتصادي طرح تحقيق و تفحص بر سهام بنگاه‌ها خاطرنشان کرد:‌ هر مجموعه و قوه‌اي در کشور شامل قوه مجريه، مققنه و قضاييه ساختاري اجرايي براي فعاليت دارد و در مجلس نيز ترجيحا بهتر است که طرح موضوعاتي که  موجب ايجاد فضاي هيجاني  و تاثير منفي بر مجموعه‌ها، سازمان و بنگاه‌ها مي‌شود توسط سخنگو مطرح شود.

نماينده لردگان در مجلس خاطرنشان کرد:‌ قبل از اعلام نظر نهايي و رسمي بايد تلاش شود تا از اظهارات منفي پرهيز شود و اعلام اخبار نهايي در اين زمينه‌ها به سخنگوها سپرده شود تا آسيب و عارضه تحقيق به حداقل کاهش يابد.

 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس