آخرین اخبار
کد مطلب: 146724
شوکي ديگر براي رسانه هاي اصلاحات ـ اعتدال/ FATF مانع عضويت ايران در شانگهاي بود يا نبود؟
تاریخ انتشار : 1400/06/27 16:37:45
نمایش : 952
پس از واردات گسترده واکسن در دولت رئيسي با وجود آن که اصلاح طلبان نپيوستن به کنوانسيون‌هاي FATF را مانع آن مي دانستند، پيوستن رسمي ايران به سازمان شانگهاي يک بار ديگر غلط بودن ادعاهاي رسانه هاي اعتدال اصلاحات را ثابت کرد.

به گزارش سلام لردگان به نقل از فارس: اگرچه دولت حسن روحاني پايان يافته است، امّا رسانه هاي حامي اصلاحات ـ اعتدال همچنان درپي اثبات گزاره هايي هستندکه دولت روحاني 8 سال عمر خود و ملت ايران را پاي آن صرف کرد و موفق به اثبات آن ها هم نشد.

FATF آخرين موردي است که رسانه هاي اصلاحات ـ اعتدال سعي دارند آن را حلّال مشکلات کشور نشان دهند. اين تلاش در حالي است که دولت مطلوب اين رسانه ها ديگر در رأس امور قرار ندارد و چندماهي است که دولت سيّد ابراهيم رئيسي زمام امور را در دست گرفته است و فرمان اداره کشور را از نگاه به غرب، به تکيه به داخل و تقويت همکاري با همسايگان و کشورهاي شرقي چرخانده است. همه اين ها البته باعث نمي شود تا اين رسانه از تلاش براي گره زدن مشکلات کشور به موضوعاتي چون FATF دست بردارند.

حتي ماجراي برجام باعث نشد تا اين رسانه ها درس عبرت بگيرند و حل مشکلات کشور را به موضوعات بين المللي گره نزنند. انتخابات آمريکا و روي کارآمدن جو بايدن را نيز بايد به اين ليست افزود؛ موردي که رسانه هاي اصلاح طلب براي آن جشن گرفتند و پيروزي بايدن را به منزله احياشدن برجام و درنتيجه بازشدن گره مشکلات اقتصادي کشور مي دانستند. موضوعي که خيلي زود مشخص شد سرابي بيش نبوده است.

امروز و در حالي که اين رسانه ها در حال تلاش براي معتبر نشان دادن نقش FATF در اقتصاد کشور هستند، اتفاقاتي در راستاي بطلان ادعاهاي آن ها رخ مي دهد.

پس از واردات گسترده واکسن در دولت رئيسي که اصلاح طلبان، عدم الحاق به کنوانسيون‌‌هاي FATF ـ گروه ويژه اقدام مالي ـ را مانع ورود واکسن به کشور مي دانستند، پيوستن رسمي ايران به پيمان شانگهاي يکبار ديگر غلط بودن ادعاهاي رسانه هاي اعتدال اصلاحات را ثابت کرد.

 

 

روزنامه آرمان، روز سه‌شنبه و در آستانه سفر رئيسي به تاجيکستان درباره احتمال پيوستن ايران به سازمان همکاري‌هاي شانگهاي مي نويسد:

«بسياري از کشورها مانند چين، تايوان، تايلند و بسياري ديگر از کشورها در کنار اينکه عضو شانگهاي هستند از متحدان اصلي تجاري آمريکا هم به شمار مي‌روند و نمي‌خواهند که به خاطر تجارت با ايران بعدا تحت تاثير فشارهاي آمريکا قرار بگيرند ... به نظر نمي‌رسد راه ساده‌اي فراروي ايران براي پيوستن به شانگهاي باشد».

خبرگزاري اصلاح طلب ايلنا، روز ۲۱ شهريور با تأکيد بر اينکه بسياري از کشورها ريسک تجارت با ايران را نمي پذيرند، مي نويسد: «راه ساده اي براي پيوستن به پيمان شانگهاي نداريم».

 

 

اعتماد، ديگر روزنامه اصلاح طلب نيز يک روز قبل از سفر رئيسي، تحريم ها را مانع پيوستن ايران به پيمان شانگهاي مي داند.

 

 

روزنامه تعادل همزمان با سفر رئيسي به تاجيکستان براي حضور در اجلاس شانگهاي، پيوستن ايران به سازمان همکاري‌هاي شانگهاي را در گرو حل مشکل تحريم و پذيرش برنامه‌هاي FATF مي داند.

 

 

جالب تر اينکه درست در ساعاتي که اجلاس شانگهاي در جريان بود و ساعاتي بيش تا انتشار خبر عضويت ايران در پيمان شانگهاي نمانده بود، پايگاه اطلاع‌رساني انتخاب به عنوان پايگاه حامي دولت روحاني در مصاحبه اي با حشمت الله فلاحت پيشه نماينده سابق نزديک به دولت تدبير و اميد مي نويسد: «کشورهاي عضو شانگهاي حاضر نيستند خود را درگير مسايل ايران ازجمله در بحث برجام و FATF کنند... ايران براي پيوستن به اين سازمان بايد تنش زدايي در روابط خارجي را پيش بگيرد».

 

 

در هر صورت روي کار آمدن دولت سيّد ابراهيم رئيسي، هر روز جلوه جديدي از بطلان ادعاهاي رسانه هاي حامي دولت تدبير و اميد، رو مي کند؛ ديروز واکسن، امروز شانگهاي. بايد ديد آيا اين رسانه ها از چنين روندي عبرت خواهند گرفت يا خير.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس