آخرین اخبار
کد مطلب: 146715
رئيس‌جمهور: بايد اعتماد آسيب‌ديده مردم را اصلاح کنيم/ طوري تصميم نمي‌گيريم که مردم صبح از خواب بيدارشده و تازه خبردار شوند
تاریخ انتشار : 1400/06/14 09:47:10
نمایش : 810
آيت الله رئيسي در گفت‌وگوي تلويزيوني با مردم گفت: شرط ما براي مديران دولت، فساد ستيزي است؛ ما بايد اعتماد آسيب ديده مردم را اصلاح کنيم و صادق الوعد باشيم.

به گزارش سلام لردگان به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور شامگاه امروز سيزدهم شهريور ۱۴۰۰ در گفت‌وگوي زنده تلويزيوني با مردم کشورمان گفت: ابتدا لازم است از عزيزاني که در مراکز درماني تلاش مي ‌کنند صميمانه تشکر مي‌کنم.

**کرونا از ابتدا از اولويت‌هاي دولت سيزدهم بوده است**

وي ادامه داد: از ابتداي کار در دولت مساله کرونا از اولويت‌ها بود و يک حرکت انقلابي همراه با عقلانيت نياز بود.

رئيسي تصريح کرد: توليد داخلي نمي‌توانست نياز داخلي را تامين کند و برآورد داشتيم براي مصرف داخلي نيازمند 100 ميليون دز واکسن هستيم. امروز 40 ميليون دز به صورت قطعي تأمين شده است و سرعت و شتاب کار زودتر هم بتوانيم باقي واکسن را تامين کنيم.

**بازگشايي مدارس در گرو واکسينه شدن است**

رئيس جمهور تصريح کرد: در برنامه دولت اعلام کرديم همه مردم واکسينه شوند و با قوت اين کار دنبال خواهد شد. مردم هم همت خوبي دارند و تقريبا صف‌ها منتفي شده و اين کار بايد با شتاب بيشتري انجام شود و هر نوع اقدامي مانند بازگشايي مدارس در گرو اين است زودتر واکسينه شدن را دنبال کنيم و در حد قابل قبولي بگوييم مردم واکسينه شده اند.

**گفته‌ام معوقات کادر درمان سريعتر پرداخت شود**

وي تصريح کرد: مردم بايد فاصله گذاري و حداقل کردن ارتباطات را در کوچه و خيابان جدي بگيرند. تا آخر شهريور 40 ميليون دز قطعي است و در تامين واکسن وزارت خارجه و بهداشت نيروهاي خود را بسيج کرده‌اند و نسبت به کادر درمان گفته‌ام معوقات آنها سريعا پرداخت شود.

**بناي من اين است که درباره وعده‌هايم با فعل ماضي هم صحبت کنيم نه فعل مستقبل**

رئيسي در مورد وعده‌هاي انتخاباتي خود و دنبال کردن آن اظهار داشت: بناي من اين است با مردم صحبت کنم و با فعل ماضي هم صحبت کنيم نه فعل مستقبل.

وي ادامه داد: در حوزه مسکن وعده‌هاي که داده شده بايد انجام شود ما در سال حدود 2 ميليون مسکن نيازمنديم و ما کف آن را گفتيم. مجلس هم قانون دارد و بافت‌هاي فرسوده بايد درست شود و دولت در بخشي از اين موضوع خودش مسکن مي سازد و در بخشي هم تسهيلات پرداخت مي کند.

**اصلي ترين موضوع در مسکن، زمين است که بايد آماده سازي شود**

رئيس جمهور گفت: اصلي ترين موضوع در مسکن، زمين است که بايد آماده سازي شود. مسکن جزء موارد پيشتاز و پيشران اقتصاد است که خيلي صنايع را با خود همراه مي‌کند. من روز اول دولت، اين موضوع را به وزير مکلف کردم و ايشان هم با قدرت و حساسيت دارد دنبال مي‌کند. بعضي در اين مورد ترديد نکنند.

وي در مورد مبارزه با فساد در دولت تصريح کرد: من در روز اول دولت به همه همکاران گفتم منافذ و بستر هاي فساد را در دولت شناسايي کنند. قبل از شروع دولت هم به کارگروهي گفته بودم که اين موضوع را پيگيري کنند و منشوري در اين باره ايجاد شود که اين منشور آماده خواهد شد. شرط ما در دولت فساد ستيزي براي همه مديران است. همه مديران بايد خود را پاسخگو بدانند. يکي از آسيب‌ها در اين مدت اعتماد مردم است و ما بايد اعتماد آسيب ديده را اصلاح کنيم و صادق الوعد باشيم.

**به همکاري مردم سخت اميدوارم**

رئيسي بيان داشت: به همکاري مردم سخت اميدوارم. براي من بسيار نامه نوشته شده است مي‌گويند اصلا صحبت از پست و مقام نيست و ما هر کاري از دستمان بر بيايد انجام مي‌دهيم.

وي اظهار داشت: مردمي بودن يک محوري است که همواره بايد مورد توجه دولت و مسئولين باشد. مردم بايد دولت را از خودشان بدانند. من سعي کرده‌ام در هر جايي که بودم ارتباط خودم با مردم را حفظ کرده‌ام. من در اين دو استاني که رفتم سعي کردم در بخشي از سفر با مردم ارتباط داشته باشم. اين از اين حيث بوده که مسئولين در هر سطحي بدانند بايد با مردم ارتباط داشته باشند.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: بايد رفت صحنه را ديد. «شنيدن کي بُوَد مانند ديدين». من نشستم با مديران تا ببينم چه راهکاري مي توان انجام داد. من بي اطلاع از شرايط استان‌ها نيستم. ما در خدمت وزرا در اين سفرها بوديم. وزرا و مديران استاني با هم نشستند و به راهکار رسيدند و اقدامات شروع مي شود.

وي ادامه داد: مردم بايد اميدوار شوند. يک‌سري راهکارها را پيدا کرديم و يک‌سري راهکارها در مرکز بايد دنبال شود و زمان بر است. يقين داريم اين کار جواب مي دهد. اينها زمينه اي است که مي تواند ارتباط دولت را با مردم و نخبگان داشته باشد.

رئيسي درباره اينکه که دولت در شرايط بدي کشور را تحويل گرفت و چه اقدامات قابل ملاحظه‌اي انجام شده است؟ بيان داشت: روحيه من گله گذاري نيست. همه شرايط کشور را مي دانند. من با عنايت خداوند و مشارکت مردم به موفقيت دولت اميدوارم و بدون ترديد گشايش هايي هم انجام مي‌شود.

**نمي‌خواستم اول کار، مردم را در مورد کالاهاي اساسي نگران کنم**

وي تصريح کرد: من نمي‌خواستم اول کار، مردم را در مورد کالاهاي اساسي نگران کنم و الان با اقداماتي که انجام شده است ديگر نگراني براي کالاي اساسي نداريم. 

رئيس‌جمهور گفت: مردم وضعيت تورم و گراني را مي‌دانند اين بر مي‌گردد به تصميماتي که از قبل گرفته شده و به تورم و رشد نقدينگي و ... برمي‌گردد. تيم اقتصادي دولت شبانه روز کار مي‌کند تا آرامش به بازار برگردد. عزيزان وزرا مشغول به‌کار شدند تا با کارهايي که انجام شده گام هايي برداشته شود که به افزايش توليد و پايان دادن به رکود و کاهش تورم بيانجامد.

وي خاطرنشان کرد: ما يک ظرفيت معطل مثلا 40 درصد کارخانجات را داريم که به‌دلايل مختلفي اين ظرفيت بيکار مانده است. ما افزايش توليد را در دستور کارمان داريم.

رئيسي تاکيد کرد: از همين جا به توليد کنندگان مي‌گويم توليد را افزايش دهيد و زمينه براي افزايش صادرات دارد مهيا مي شود. 

وي با تأکيد بر اينکه قوه عاقله در تصميم‌گيري‌ها انديشه مي‌کند، عنوان داشت: يک جمعي از درون و بيرون دولت هستند که مسائل مختلف را بررسي مي کنند و هر وقت بحث ها آماده مي شود به ستاد اقتصادي دولت مي آورند و در دولت تصميم گيري مي شود و بعد هم مردم را حتما در جريان تصميم گيري ها قرار مي دهيم و غيابا تصميمي نخواهيم گرفت که مردم صبح بلند شوند ببينند تصميمي گرفته شده و اصلا مطلع نيستند.

رئيس‌جمهور: معاون اول دولت مسئول هماهنگي تيم اقتصادي دولت است تا يک آهنگ مشخصي داشته باشد. تمامي بخش ها به‌دليل جايگاه معاون اول با هماهنگي کار مي‌کنند.

**ايران امن و قابل پيش بيني مهيا شده است**

رئيس‌جمهور گفت: به ايرانيان خارج از کشور مي‌گويم ايران امن و قابل پيش بيني مهيا شده و سواحل مکران آمادگي براي سرمايه گذاري دارد. اينجا زمينه براي سرمايه گذاري فراهم است. دستگاه‌هاي دولتي هم آماده دريافت سرمايه هستند.

**حضور آمريکا موجب تضييع حقوق بسياري از افغانستاني‌ها شده است**

وي در مورد موضوع افغانستان بيان داشت: افغانستان با ظلم آمريکايي ها جراحت بزرگي برداشته است. امروز مجامع بين المللي اعلام مي کنند بيش از 30 هزار کودک افغانستاني دچار مجروحيت شده اند. امروز 3 ميليون افغانستاني در ايران مهمان هستند که دچار آسيب شده‌اند. حضور آمريکايي ها موجب تضييع حقوق بسياري از افغانستاني ها شده است.

رئيس‌جمهور گفت: راهکار افغانستان اين است که دولتي در افغانستان حاکم شود که با راي و اراده مردم افغانستان باشد ما از دولتي که برخواسته از مردم افغانستان باشد حمايت مي‌کنيم. امنيت افغانستان امنيت ماست و اولويت ما ارتباط با همسايگان است.

وي تصريح کرد: با بيش از 50 مسئول کشورهاي مختلف ارتباط و گفتگو داشته ام و اين تعامل ادامه خواهد داشت. دولت هاي ديگر اجازه دهند مردم افغانستان براي خودشان تصميم بگيرند.

**مذاکره، بايد نتيجه‌محور باشد، نه «گفت‌وگو براي گفت‌وگو» و نه «مذاکره براي مذاکره»**

رئيسي درباره مذاکرات وين و پرونده هسته‌اي کشورمان گفت: ما ابايي از مذاکره نداريم اما گفت‌وگو با فشار چه نوع گفت‌وگويي است؟ من قبلا گفته ام گفت و گو و مذاکره در دستور کار دولت است. آنچه ما دنبال آن هستيم رفع تحريم‌هاست و ما از منافع ملت يک قدم عقب‌نشيني نخواهيم کرد. مذاکره، بايد نتيجه‌محور باشد، نه «گفت‌وگو براي گفت‌وگو» و نه «مذاکره براي مذاکره».

رئيس‌جمهور در پايان اظهار داشت: آمادگي دارم مردم را در جريان عمل به وعده ها قرار دهم و دوست دارم آنان در جريان امور قرار گيرند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس