آخرین اخبار
کد مطلب: 146691
آيت‌الله رئيسي: هرجا به رهنمودهاي امام و رهبري بي توجهي شد، حوزه مشکلات و گله مندي‌هاي مردم بود
تاریخ انتشار : 1400/05/12 11:51:42
نمایش : 726
رئيس‌جمهور گفت: در اين 40 سال هرجا توجه به رهنمودهاي امام و رهبري و سياست هاي نظام شد، حوزه پيشرفت و اقتدار بود و هرجا بي توجهي يا کم توجهي شد، حوزه مشکلات و گله مندي‌هاي مردم بود.

به گزارش سلام لردگان، به نقل از خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي رئيس جمهوري اسلامي ايران در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري اش توسط رهبر انقلاب که صبح امروز سه شنبه 12 مرداد در حسينيه امام خميني(ره)برگزار شد،‌ اظهار داشت: شرط ادب و احترام در حکم تنفيذ از حکم رهبر انقلاب اين بود که دست مبارک ايشان را مي بوسيدم لکن به دليل شرايط موجود اين توفيق از من سلب شد.

وي افزود: سر بر آستان ربوبي مي‌سايم و شکر نعمت هاي بسيارش را به ويژه اعتماد مردم و رهبر انقلاب را به جا مياورم.

رئيسي با بيان اينکه خورشيد تابناک مردم سالاري در اين بيش از 40 سال در ايران اسلامي طلوع کرده است،‌گفت: مدل حکمراني نويني به عالم عرضه شد و در اين مدل حکمراني نو امر دين در کنار دنيا و علم در کنار اخلاق و امر عدالت در کنار هم پيش رفت و امر عزت در کنار رفاه عرضه شد تا پيوند معنويت با زندگي انسان معاصر را ببينند و بدانند دين مي تواند تمام شئون زندگي انسان را اداره کند.

رئيس جمهور تاکيد کرد: دولتمردان و مسئولين در اين 40سال براي تحقق مردم سالاري ديني تلاش کردند و هرجا توجه به رهنمودهاي امام و رهبري و سياست هاي نظام شد، حوزه پيشرفت و اقتدار بود و هرجا بي توجهي يا کم توجهي به رهنمودهاي امام و رهبري و سياست‌هاي مصوب نظام و انقلاب اسلامي شد، حوزه مشکلات و گله مندي‌هاي مردم بود.

وي افزود: به جاست نسبت به همه خدمات 40ساله و همه کساني که در پيشرفت اين کشور نقش داشته اند صميمانه سپاسگزار باشم و نسبت به همه کساني که خدمت کرده‌اند و در اين پيبشرفت هاي سهيم بوده اند بايد اداي احترام کنم.

رئيسي با تاکيد بر اينکه انتخابات 28خرداد جلوه اي از مردم سالاري ديني بود،‌ تصريح کرد: در اين انتخابات مردم عليرغم همه دشمني‌هاي دشمنان و همه شرايط بهداشتي و کرونايي و مشکلاتي که بود، حضور باشکوه داشتند و حماسه اي بزرگ خلق کردند؛ حماسه اي که دشمنان را نااميد دوستان اميدوار کرد.

رئيس جمهور افزود: در حماسه 28خرداد همه مردم نقش داشتند و بايد از پير و جوان و از همه گويش‌ها، اقوام و مذاهب و از همه مردم عزيزمان و بويژه آنهايي که مردم را به مشارکت دعوت کردند و در راس همه آنها رهبري معظم انقلاب اسلامي و از دست اندرکاران انتخابات هم تقدير کرد.

وي با تاکيد بر اينکه پيام مردم در 28خرداد تحولخواهي و عدالتخواهي و مبارزه با فساد و فقر و تبعيض بود، خاطرنشان کرد: پيام مردم در 28خرداد اجراي سياست‌هاي اعلامي نظام مقدس جمهوري اسلامي و توجه به ارزش‌هاي والاي انقلاب و پاسداري از خون مطهر شهيدان و وصاياي ارزشمند آنان بود.

رئيسي ضمن تاکيد بر اينکه پيام 28خرداد، ضرورت حل مشکلات اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي جامعه بود، گفت: اينها پيامهايي بود که مردم با راي خودشان دادند و از دولت برخاسته از مردم خواستند تا عدالت را تحقق ببخشد و به مبارزه و روابط ناسالم اداري و رانتخواري‌ها و روابط ضدارزش پايان ببخشد و اين پيام و خواسته مردم بود.

وي اظهار داشت: پيام مردم تغيير وضع موجود بود و وضعيتي که از نظر اقتصادي و تورم بيش از 44درصد و رشد نقدينگي 680 درصدي در اين سال‌ها و سه برابر شدن بدهي هاي دولت از سال 94 و مشکلاتي که در زندگي مردم اثر گذاشت و علاج کردن وضعيت کسري بودجه 450هزار ميلياردي وضعيت مردم را مناسب نمي‌بينيم.

ادامه دارد ...

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس