آخرین اخبار
کد مطلب: 146689
آبرساني سيار به ۱۵ هزار نفر از جمعيت شهرستان لردگان
تاریخ انتشار : 1400/05/10 11:30:47
نمایش : 631
مدير شرکت آب و فاضلاب شهرستان لردگان گفت: روزانه ۳۱۲ هزار ليتر آب با ۲۶ تانکر به ۱۵ هزار نفر از جمعيت روستاهايي در شهرستان لردگان اختصاص پيدا مي‌کند.

به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ يوسف حسني مدير شرکت آب و فاضلاب شهرستان لردگان با اشاره به اينکه شهرستان لردگان از توابع چهارمحال و بختياري نزديک به ۱۷۰ هزار نفر جمعيت دارد، اظهار کرد: اين شهرستان با دارا بودن ۲۸۵ روستا بيش‌ترين تعداد روستا در شهرستان‌هاي استان را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر از لحاظ آب و هوايي گرم‌ترين شهرستان در استان نيز محسوب مي‌شود.

مدير شرکت آب و فاضلاب شهرستان لردگان با اشاره به اينکه کاهش بارش در اين شهرستان در ۵۴ سال گذشته بي‌سابقه بوده است، عنوان کرد: به‌علت کاهش نزولات جوي و تنش آبي پيش آمده در اين شهرستان، تعداد روستاهايي که به‌صورت سيار آبرساني مي‌شدند از ۲۵ روستا به ۳۳ روستا افزايش پيدا کرده است.

وي افزود: در حال حاضر روزانه ۳۱۲ هزار ليتر آب با ۲۶ تانکر به ۱۵ هزار نفر از جمعيت روستاهايي در شهرستان لردگان اختصاص پيدا مي‌کند.

حسني بيان کرد: تعداد روستاهاي داراي تنش آبي از ۳۲ درصد به ۴۲ درصد و تعداد روستاهاي بحراني از نظر تامين آب از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد افزايش داشته است.

 مدير شرکت آب و فاضلاب شهرستان لردگان با تاکيد بر اينکه در هفته‌هاي اخير شاهد کاهش سطح آب‌هاي زيرزميني، دبي آب رودخانه‌ها و چشمه‌ها در اين شهرستان‌ها هستيم، عنوان کرد: در حال حاضر حدود پنج درصد از آب شرب روستاهاي اين شهرستان از آب‌هاي سطحي و نزديک به ۹۵ درصد از طريق چاه تامين مي‌شود.

وي با بيان اينکه تنها چهار درصد منابع آبي به بخش شرب اختصاص پيدا مي‌کند، گفت: برداشت‌هاي بي‌رويه آب از منابع آب زيرزميني براي مصارف کشاورزي و تشديد خشکسالي باعث شده که دبي آب چاه‌ها کاهش چشمگير داشته باشد، همچنين اقدام اساسي براي نصب کنتورهاي هوشمند بر روي چاه‌هاي کشاورزي صورت نگرفته است.

حسني در ادامه با اشاره به اجراي طرح‌هاي تامين آب در شهرستان لردگان، توضيح داد: براي تامين آب روستاهاي منطقه بارز از رودخانه خرسان به وسيله چهار ايستگاه پمپاژ يک طرح آبرساني تعريف شده است، همچنين براي حل مشکل تامين آب روستاهاي بخش سردشت در لردگان طرح آبرساني از چشمه آتشگاه رديف ملي دريافت کرده است که با اجراي اين طرح مشکلات تنش آبي اين روستاها حل مي‌شود.

مدير شرکت آب و فاضلاب شهرستان لردگان در پايان گفت: مسئولان جهادکشاورزي و آب منطقه‌اي بايد در بحث مديريت منابع آبي در بخش کشاورزي وارد عمل شوند و از حفر چاه در بالا دست جلوگيري کنند.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس