آخرین اخبار
کد مطلب: 146613
مخالفت مجلس با افزايش قيمت خودرو به شوراي رقابت اعلام شد/مديريت سياسي خودروسازان
تاریخ انتشار : 1400/02/05 16:03:25
نمایش : 1062
عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت با بيان اينکه مخالفت مجلس با افزايش قيمت خودرو به شوراي رقابت اعلام شد، گفت: مديريت سياسي ايران خودرو و سايپا، اين مجموعه ها را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان،به نقل از خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، برخي مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه اي با عنوان «خصوصي سازي توليد خودرو و جلوگيري از انحصارطلبي» خواستار رفع انحصار از توليد خودرو در کشور شدند.

در اين خصوص، محمد باقري عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت اظهار داشت: تا زماني که قيمت ها تکليفي باشند و انحصار وجود داشته باشد، بحث رانت هم مطرح است.

وي، شکست انحصار از دو خودروساز در کشور را ضروري دانست و افزود: قيمت گذاري بايد متناسب با عرضه و تقاضا باشد، نه دستوري و تکليفي و از طرف ديگر حاکميت و دولت نيز بايد نظارت کافي داشته باشد تا خودروسازان گران فروشي نکنند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه مجلس مخالف افزايش قيمت خودرو است و مخالفت خود را هم به شوراي رقابت اعلام کرده است، گفت: ما در جلسه آخر شورا اين موضوع را مطرح کرديم و اميدواريم در هفته آينده به نتيجه برسيم.

باقري، سرمايه گذاري شرکت هاي خارجي خودروساز در ايران و واردات مديريت شده را راهکاري براي شکست انحصار از دست دو خودروساز داخلي عنوان کرد و گفت: اگر واردکنندگان خودرو بدون اينکه دلاري از کشور خارج شود، خودرو وارد کشور کنند اتفاق مبارکي خواهد بود.

عضو ناظر مجلس در شوراي رقابت با اذعان به نبود برنامه عملياتي در صنعت خودروسازي کشور، اظهار کرد: معضل اساسي ما در اين حوزه، نبود يک برنامه عملياتي است که بايد براي آن فکري کنيم.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اظهار اينکه مديريت مجموعه ايران خودرو و سايپا سياسي است، گفت: وقتي مديريت اين مجموعه ها سياسي مي شود صنعت خودروسازي هم قطعاً با مشکلات مواجه خواهد شد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس