آخرین اخبار
کد مطلب: 146561
امام جمعه شهرستان لردگان:
سنت انفاق و نيکوکاري در جامعه ترويج شود
تاریخ انتشار : 1399/12/15 14:00:07
نمایش : 1369
امام جمعه لردگان با اشاره به هفته احسان و نيکوکاري گفت: زندگي انسان وقتي لذتبخش است که روابط انساني براساس نيکوکاري و عاطفه باشد .
 به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي تاج زاده امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته به احسان و نيکوکاري در سيره پيامبر(ص) و اهل بيت (ع) اشاره کرد و گفت: زندگي وقتي لذتبخش است که روابط انساني براساس نيکوکاري و عاطفه باشد .

وي افزود: اسلام به نيکوکاري نگاه ويژه اي دارد و آن را در کنار عدل قرار داده است، اگر احسان و عدل در جامعه نباشد آن جامعه متزلزل خواهد شد.
 
تاج زاد اشاره داشت: همه بايد از نعمت هاي الهي برخوردار باشند،پيامبراسلام (ص) فرمودند: بزرگترين کار خردمندانه از منظر من بعد از پذيرش دين، دوستي با مردم و نيکوکاري، احسان به همه مردم است .

امام جمعه لردگان در خطبه‌ دوم گفت: به دستور رئيس‌جمهور آمريکا به مناطقي از سوريه حمله شد و مقر نيروهاي مستشاري و حشد الشعبي را هدف گرفتند اينها نفهميدند که اين حملات در سياست ايران تاثيري نخوهد داشت و انتقام سخت يعني آمريکا کلاً از منطقه اخراج شود. اما آمريکا بداند ديگر حناي جنگ حراسي، رنگ باخته است .

وي افزود: ايران در پرونده هسته اي با ريل‌گذاري سياست مقاومت به پيش مي رود و حمله به مواضع، اخراج آمريکا را تسريع مي‌کند.

تاج زاد تصريح کرد: موضوع هدف قرار گرفتن کشتي صهيونيستي  را دستمايه  قرار داده اند تا ايران را تحت فشار دهند .
 
خطيب جمعه اين هفته با اشاره به مبعث حضرت رسول اکرم (ص) گفت: 27 رجب سالروز مبعث حضرت ختم انبياء است که در سن چهل سالگي مبعوث به رسالت شده‌اند و روزه گرفتن در اين روز ثواب 60 ماه روزه داري است .

وي همچنين به ۱۴ اسفند سالروز تشکيل کميته امداد نيز اشاره داشت و گفت :  حمايت از سلامت،  احداث ۱۲۰ مسکن مددجويي در حوزه هاي  بهداشت ، اشتغال، مشارکت‌هاي مردمي و پرداخت ۳۶ ميليون تومان به فقرا در يازده ماه  گذشته از خدمات بزرگ نهاد مقدس کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان لردگان بوده است .

تاج زاد در پايان به ۱۵ اسفند روز درختکاري و منابع طبيعي اشاره کرد و گفت: به فرموده پيامبر اسلام (ص) : هر کس نهالي بکار خداوند به اندازه ميوه اي که از آن برداشت مي شود در آخرت ثواب براي آن فرد نوشته مي شود .

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس