آخرین اخبار
کد مطلب: 146555
امام جمعه موقت لردگان:
ماه رجب، ماه بندگي و فرصتي براي نزديک شدن به خداست
تاریخ انتشار : 1399/12/08 13:50:21
نمایش : 692
حجت الاسلام سعيدي گفت: ماه رجب، ماه بندگي و تزکيه نفس و فرصتي براي نزديک شدن به خداست و بايد بهره مندي مناسبي از اين ماه داشته باشيم.
 به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام و المسلمين مهدي سعيدي امام جمعه موقت لردگان در خطبه اول اشاره داشت: ماه رجب، ماه استغفار، توسل و بندگي خداست .

وي اشاره داشت: اميرالمومنين علي (ع) در کتاب نهج البلاغه به آن اشاره دارند به واسطه تقوا رستگاران رستگار مي‌شوند و با ترک تقوا باطل انديشان دچار خسران مي شوند.

سعيدي در ادامه به سبک زندگي اسلامي اشاره کرد و گفت: دعا، ارتباط با خدا و استغفار و تضرع از شاخصه هاي اصلي زندگي اسلامي است و ماه رجب ماه بندگي خداست و فرصتي در اختيار انسان است که زنگارهاي دل را به استغفار و توبه بزدايد.

وي گفت: ماه رجب اساس بر توحيد و خداشناسي است، دعا موجب برکت در زندگي انسان است.

وي با اشاره به سخنان حضرت علي عليه السلام که مي فرمايند: هيچ نعمتي از هيچ قومي گرفته نمي‌شود مگر اينکه بخاطر گناهاني که مرتکب شوند چون خدا نسبت به بندگان ظلم  نمي‌کند. و هنگامي که نعمت ها از شما سلب مي شوند برگرديد به درگاه الهي و با صدق نيت و دلي پر از شوق و اشتياق مغفرت و توبه کنيد تا هر آنچه از شما سلب شد برگردد.
 
خطيب جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضاي مجلس خبرگان رهبري اشاره کرد و گفت : معظم له فرمودند: مفاهيم ديني که در متون اسلامي وجود دارد بايد عملياتي شوند در متن جامعه پي ريزي و اجرايي شوند .

وي افزود: هرچه آرمان‌هاي انقلاب را دنبال کرديم نتيجه آن را ديديم و هرگاه از آرمان‌ها دور شديم ضرر کرديم در همين موضوع بيماري کرونا عده اي از مال و جان و وقت خود براي مردم مايه گذاشتند . لدا براي حل مشکلات جامعه بايد بر توان داخلي خودمان تکيه کنيم.

وي  در ادامه به برجام اشاره کرد و گفت: برجام در طول ۷ سال گذشته به فرجام نرسيد و دشمن به تعهدات خود عمل نکرد و قرآن مي فرمايد: هرگاه دشمن عهد شکست شما هم عهد نامه را دور بيندازيد،  دشمن قابل اعتماد نيست قرآن مي فرمايد: با سران کفر مقابله کنيد که آنان به عهد و پيمان خود وفادار نيستند.

سعيدي بيان داشت: سلاح هسته‌اي بهانه است مي‌خواهند مولفه‌هاي قدرت را از ايران بگيرند با سلاح هاي متعارف هم مشکل دارند، راهبرد اصلي دشمنان اين است که ما را خلع سلاح کنند.

وي در پايان گفت: انتخابات در پيش رو است راه علاج انتخابات پرشور و انتخاب اصلح است، لذا خداوند سرنوشت هر قومي را در آن قوم گذاشته است لذا  محوريت مردم هستند و انتخاب آنان، نيروي مومن کارآمد متعهد و متخصص و آمدن دولت جوان حزب اللهي مي تواند مشکلات جامعه را برطرف کند .
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس