آخرین اخبار
کد مطلب: 136430
روند بازار بورس؛ دلايل تداوم رشد شاخص
تاثير افتتاح پتروشيمي لردگان بر بازار بورس
تاریخ انتشار : 1399/09/09 11:07:44
نمایش : 1236
شاخص بورس در پايان معاملات روز شنبه هشتم آذرماه ۱۳۹۹ با رشد ۲۳ هزار و ۵۴۸ واحدي به يک ميليون و ۳۹۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسيد.
به گزارش  سلام لردگان به نقل ازخبرآنلاين،در پايان معاملات روز شنبه ۸ آذرماه ۹۹ شاخص بورس با رشد ۲۳ هزار و ۵۴۸ واحدي به يک ميليون و ۳۹۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسيد.همچنين شاخص کل هم وزن نيز با رشد ۶۳۹۹ واحدي به ۴۰۱ هزار و ۵۳۱ واحد رسيد.

نمادهاي فارس، فولاد، فملي، شپنا، تاپيکو و شتران بيشترين تأثير مثبت و نماد خودرو بيشترين تأثير منفي را بر شاخص داشتند.

 اما فردا چه خواهد شد؟

محمدعليزاده آراني، کارشناس بازار سرمايه در تحليل وضعيت بازار سرمايه گفت: بورس در دو هفته گذشته روند نرمال خودش را طي کرده است و در واقع با رشد نسبتا خوبي همراه بوده است. 

شاخص بورس تهران

 وي پيش بيني کرد اين روند تا رسيدن و شاخص به محدوده يک ميليون و ۶۰۰ هزار واحد ادامه يابد . اين کارشناس در توضيح اين مطلب ادامه داد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد اگر واحد سد يک ميليون و ۴۰۰ هزار واحد را بشکند پيشروي تا اين محدوده آسان خواهد بود، لذا ما فکر مي‌کنيم اين هفته هم هفته اي باشد که اکثر روزهايش با شاخص مثبت و افزايش مواجه باشد.

وي اضافه کرد: در عين حال بايد توجه داشت دليل خاصي براي منفي بودن شاخص وجود ندارد. از لحاظ قيمتي و ارزندگي، سهم‌ها در کف قيمتي خودشان قرار دارند. از سوي ديگر امروز بازار حجم معاملات نسبتا خوبي داشت. حجم معاملات امروز و چهارشنبه در حدي است که نشان مي‌دهد روند بازار مثبت خواهد بود.

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا بورس امسال عنوان پربازده ترين بازار را حفظ مي‌کند؟به وضعيت بازارهاي موازي اشاره کرد و گفت: مطمئن باشيد بازار سرمايه در سال ۹۹ نسبت به ساير بازارها از بازدهي مطلوب و خوبي خواهد داشت. کما اين که ما در ۵ ماهه اول سال هم رشد خوبي را نسبت به ساير بازارها مشاهده کرديم. اما با توجه به افتي که در سه ماهه گذشته در بازار بوده احتمال مي‌رود بازار با رشد و حرکت خوبي مواجه خواهد باشد و بازدهي معقولي را به سرمايه گذاران برساند و بخش اعظمي از ضرر و زياني که در سه ماهه گذشته براي خيلي از سهامداران اتفاق افتاده است جبران کند.

عليزاده آراني با اشاره به وضعيت بازار ارز ئ ريزش قيمت‌ها در اين بازار گفت: رشد دلار تا نرخ ۳۳ هزار تومان يک رشد حبابي بود و هيچ توجيه معقول و منطقي پشت آن نبود . ديديد که در اين دوره بورس به هيچ عنوان خود را تطبيق نداد و حتي روند معکوسي را هم در پيش گرفت از اين رو به نظر ميرسد در افت قيمت دلار هم تاثير آن‌چناني نپذيرد . در کل تصور من اين است که بازار سرمايه راه خودش را از بازار ارز جدا کرده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس