آخرین اخبار
کد مطلب: 136424
افتتاح پتروشيمي لردگان تحريم ها را شکست داد
تاریخ انتشار : 1399/09/06 10:53:01
نمایش : 1200
نماينده منتخب مردم لردگان و خانميرزا: يکي از دلايل اهميت اين مجتمع، بهره ‌برداري از آن در شرايط سخت تحريم است به نحوي که کشور در سال‌هاي اخير با تحريم‌هاي شديد و ظالمانه مواجه بوده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، حسين باميري روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان پيرامون افتتاحيه پتروشيمي بزرگ لردگان گفت: بهرهبرداري از مجتمع پتروشيمي لردگان از جهت‌هاي مختلفي داراي اهميت و ارزش است که علاوه‌بر تاثيرات کوتاه‌مدت خود داراي ره‌ آوردهاي اقتصادي و اجتماعي در ميان‌مدت و درازمدت است.
 
وي افزود: يکي از دلايل اهميت اين مجتمع، بهره ‌برداري از آن در شرايط سخت تحريم است به نحوي که اگر چه کشور در سال‌هاي اخير با تحريم‌هاي شديد و ظالمانه مواجه بوده است، اما استفاده از ظرفيت‌هاي فکري، فني و مهندسي متخصصان داخلي سد محکم اين تحريم‌ها را شکست و نتيجه سالها تلاش اکنون به بار نشسته است.
 
باميري تصريح کرد: جدا از اهميت ارزآوري و رونق اقتصادي مجتمع پتروشيمي لردگان در سطح ملي، در سطح استاني و منطقه لردگان نيز از ابتداي شکل‌گيري منشا تحولات خوبي بوده است و اين مجتمع مي‌تواند در محروميت‌زدايي منطقه نقش مهمي ايفا کند.
 
نماينده مردم شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا خاطرنشان کرد: علاوه‌بر تاثيرات مثبت اشتغالزايي و اقتصادي پتروشيمي لردگان در شهرستان، شاهد تاثيرات مثبت اجتماعي اين طرح به ويژه در کم کردن فاصله طبقاتي نيز خواهيم بود.
 
باميري از تلاش براي ايجاد صنايع پايين دستي پتروشيمي لردگان خبر داد و گفت: مذاکرات خوبي با بخش‌هاي مختلف از جمله قرارگاه خانم النبياء، بانک رفاه و  دستگاه‌هاي دولتي انجام شده تا بتوان با رونق صنايع پايين‌دستي در زمينه اشتغال و تحولات اقصادي در شهرستان و استان گام اساسي برداشته شود.
 
وي در ادامه جذب سرمايه‌گذار را از ضروريات استان چهارمحال و بختياري دانست و گفت: زمان آن رسيده که با ديد جديدي به سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي اقتصادي در استان نگاه شود و مردم و مسئولان با همکاري و ياري يکديگر بسترهاي جذب سرمايه‌گذار را فراهم آورند.
 
به گزارش سلام لردگان شرکت پتروشيمي لردگان يکي از شرکت‌هاي تابعه گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان است که در زميني به مساحت۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کيلومتري لردگان احداث و تجهيز شده است.
 
عمليات اجرايي مجتمع پتروشيمي لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سالها تحريم و فشارهاي اقتصادي در آستانه افتتاح رسمي قرار دارد.
 
اين مجتمع به سبب دسترسي مناسب به منابع آب و گاز و نزديکي به سه خط لوله گاز کشور و داراي بودن زمين و موقعيت مناسب از نظر تسطيح و انجام امور زيربنايي از موقعيت مکاني مطلوبي برخوردار است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس