آخرین اخبار
کد مطلب: 136420
پتروشيمي لردگان، بومي‌ترين و بزرگترين پتروشيمي اوره و آمونياک کشور است
تاریخ انتشار : 1399/09/05
نمایش : 699
مديرعامل پتروشيمي لردگان گفت: با تامين ۸۵ درصد از نيروهاي متخصص و غيرمتخصص بومي استان در مجتمع پتروشيمي لردگان مي‌توان اعلام کرد که اين واحد بومي‌ترين پتروشيمي کشور است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ محسن محمودي مديرعامل پتروشيمي لردگان اضهار داشت: در زمان اجراي طرح ۲ هزار و ۸۰۰ نيروي کار در اين مجتمع به کارگيري شدند که از اين تعداد ۸۵ درصد نيروها بومي استان بودند.

وي ادامه داد: در زمان بهره‌برداري نيز ۷۰۰ نفر به صورت مستقيم و يک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غيرمستقيم در اين واحد مشغول به کار شده‌اند که ۸۵ درصد نيروهاي اشتغال مستقيم بومي استان و منطقه لردگان هستند.

محمودي با بيان اينکه عمليات اجرايي پتروشيمي لردگان از سال ۸۷ آغاز شد، تصريح کرد: اين در حالي است که به سبب نبود اعتبار لازم اين طرح تا سال ۹۴ تنها از ۱۵ درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار شده بود اما از سال ۹۴ با تامين فاينانس از چين و گشايش اعتباري طرح با پيشرفت خوبي اجرا شد که روز پنجشنبه ششم آذر به طور رسمي افتتاح مي‌شود.

مديرعامل پتروشيمي لردگان با بيان اينکه اين مجتمع در سه فاز به مرحله اجرا رسيده است، اظهار داشت: فاز نخست طرح سال گذشته به بهره‎برداري کامل رسيد، فاز دوم تحت عنوان توليد آمونياک در تيرماه امسال و فاز سوم که اختصاص به توليد اوره دارد ماه گذشته به مرحله توليد و بهره‌برداري رسيد.

محمودي با بيان اينکه مجتمع پتروشيمي لردگان نخستين طرح جهش توليد در رسته پتروشيمي به شمار مي‌رود، خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها پتروشيمي لردگان در حوزه پتروشيمي‌ها در سال جهش توليد به بهره‎برداري رسيده است.

وي ميزان سرمايه‌گذاري اين طرح را ۷۵۴ ميليون يورو ارزي و يک هزار و ۱۲۳ ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اين مجتمع ظرفيت سالانه توليد ۶۷۰ هزار تن آمونياک و يک ميليون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشي از فروش اوره به جهاد کشاورزي اختصاص يابد و مازاد آن صادر شود.

محمودي، دست‌يابي به دانش بومي نصب ماشين‌آلات و تجهيزات پتروشيمي را از مهمترين دستاوردها و شاخص‌هاي مجتمع پتروشيمي لردگان برشمرد و تصريح کرد: از چهار نوامبر که پتروشيمي لردگان به همراه ۳۳ طرح پتروشيمي ديگر در ليست تحريم‌هاي آمريکا قرار گرفت هيچ شرکت خارجي حاضر به همکاري و نصب و راه‌اندازي ماشين‌آلات اين مجتمع نشد که در نهايت با دانش جوانان توانمند کشور اين تجهيزات راه‌اندازي شد.

مديرعامل پتروشيمي لردگان ايمني بالاي محيط کار مجتمع پتروشيمي لردگان را از ديگر ويژگي‌هاي اين مجتمع عنوان کرد و افزود: در اين مجتمع ۲۸ ميليون نفر ساعت کار بدون حادثه منجر به فوت و يا قطع عضو سپري شد و مشکل خاصي در خصوص ايمني کارگران به وجود نيامد.

محمودي از توسعه صنايع پايين دستي پتروشيمي لردگان نيز خبر داد و گفت: توليد کريستال ملامين، بازيافت دي اکسيدکربن و پارک اوره سه طرح بزرگ براي صنايع پايين‌دستي ‌پيش‌بيني شده است که عمليات اجرايي کريستال ملامين تا يک ماه آينده آغاز مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: طرح بازيافت دي اکسيدکربن و پارک اوره نيز در مرحله تامين زمين و اعتبار است و به زودي وارد مرحله اجرا مي شود.

به گزارش ايرنا، شرکت پتروشيمي لردگان يکي از شرکت‌هاي تابعه گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان است که در زميني به مساحت ۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کيلومتري لردگان احداث و تجهيز شده است.

عمليات اجرايي مجتمع پتروشيمي لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سالها تحريم و فشارهاي اقتصادي در آستانه افتتاح رسمي قرار دارد.

اين مجتمع به سبب دسترسي مناسب به منابع آب و گاز و نزديکي به سه خط لوله گاز کشور و داراي بودن زمين و موقعيت مناسب از نظر تسطيح و انجام امور زيربنايي از موقعيت مکاني مطلوبي برخوردار است.

انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس