آخرین اخبار
کد مطلب: 126391
ياداشت/
مناظره ترامپ و بايدن، سکانس واقعي از آمريکاي تاريک و فاسد
تاریخ انتشار : 1399/08/03
نمایش : 1168
وظيفه دستگاه ديپلماسي و سياست خارجي طرح برنامه اي مشخص براي ساختار سياست خارجي است زيرا اميد به پيروزي فرد خاصي در انتخابات آمريکا همانقدر بي نتيجه است که برجام و ثمره آن پوچ و نافرجام بود.
به گزارش خبرگزاري سلام لردگان؛ سومين و آخرين مناظره انتخاباتي دو رقيب اصلي رياست جمهوري آمريکا شامگاه پنج‌شنبه در نشويل ايالت تنسي آغاز شد. مناظره اي که حول محورهايي چون کره شمالي، ايران، روسيه، اتهام فسادهاي مالي و اخلاقي به يکديگر، بيرون انداختن اجباري مهاجرين به خصوص کودکان از خاک آمريکا و ويروس کرونا بود به همين جهت محمدرضا عسکري ارمندي کارشناس مسائل سياسي پيرامون اين مناظره در گفتگو با خبرنگار ما گفت: چهره ايالات متحده آمريکا به عنوان کشوري که مدعي ابرقدرتي و نظام تک قطبي در جهان است در مناظره دو کانديد دموکرات و جمهوري خواه بيش از پيش بر همگان مشخص شد.

به عبارتي کشوري که چهره يک جامعه ايده آل مدرن بر پايه ساختارهاي دموکراسي، باني صلح و امنيت جهاني، زادگاه حقوق بشر و آزادي را به خود گرفته بود در يک سکانس واقعي آمريکاي تاريک و فاسد را نمايان کرد.

بايدن و ترامپ تفاوتي ندارند هر دو آمريکايي هستند و به دنبال هژموني در ساختار نظام بين الملل حال به هر قيمتي چه حمله به کشورهاي ضعيف و نابود کردن زندگي ميليون ها خانواده و قتل عام انسان ها چه ساختن قفس براي مهاجريني که با هزاران اميد و رويا براي ساختن آينده فرزندانشان پا به خاک کشوري مي گذارند که در اوج بي رحمي کودکان را از والدين جدا و در مرزها رها مي کنند، کودکاني تنها و آواره که از آغوش گرم و محبت فقط چهره اي از پدر و مادر را بخاطر دارند و اما در آن سو دو کانديد پر مدعاي آمريکايي با پررويي تمام و با پرستيژ " انسان خوب " مقابل ميکروفون هايي که فقط مي توانند " دروغ ها " را بلند فرياد بزنند، يکديگر را به جنايت بر عليه کودکان متهم مي کنند در حالي که بايدن و  ترامپ هر کدام  که در اين جريان مقصرند چهره و فلسفه سياست هاي آمريکا را نشان مي دهند.
 
اين کارشناس سياسي در ادامه تاکيد کرد: اگر اين اتفاق در ايران يا هر کدام از کشورهاي مخالف سياست هاي آمريکا رخ مي داد آمريکا با ژست کدخدايي و مدعي حقوق بشر و با توسل بر ابزارهاي رسانه و قدرت چانه زني خود در سازمان ها و نهادهاي بين المللي شروع به صادر کردن تحريم، تهديد و قطعنامه مي کرد و در نهايت زمين و زمان را محکوم مي کرد و عده اي روشنفکرنما در پيج هاي اينستاگرام و توئيتر همصدا با آمريکا بر طبل دشمني مي کوبيدند اما حالا که دو نماينده دو حزب بزرگ آمريکا خود به افشاگري بر عليه يکديگر دست زدند همه اپل به دستان سکوت کردند و در حال تحليل چهره بايدن و ترامپ هستند تا ببينند کدام يک خوشتپ تر هستند!!
عسکري ارمندي بيان کرد: واقعيت اين است که آمريکا با ترامپ يا بايدن با برجام يا بدون برجام همان شيطاني است که براي رسيدن به منافع خود بي رحم است، آن عده اي هم که قهوه در دست بر صندلي و مبل تکيه زدند و آمريکا را مدينه فاضله خود مي دانند بهتر است جهان را با عينک واقعيت ها ببينند نه تخيلات ساده انگارانه...

آمريکا فلسفه و سياست مشخص و خاص خود را دارد بنابراين پيروزي هر کدام از طرفين تغيير گسترده اي در برنامه هاي اين کشور ايجاد نمي کند بلکه کشورهاي ديگر بخصوص دستگاه هاي سياست خارجي بايد برنامه مشخص خود را در برابر آمريکا داشته باشند مثلا براي کشور ما ايران، بايدن و ترامپ و .. همه " سر و ته يه کرباس " هستند بدين ترتيب وظيفه دستگاه ديپلماسي و سياست خارجي طرح برنامه اي مشخص براي ساختار سياست خارجي است زيرا اميد به پيروزي فرد خاصي در انتخابات آمريکا همانقدر بي نتيجه است که برجام و ثمره آن پوچ و نافرجام بود.
 
دستگاه سياست خارجي دولت آقاي روحاني اگر مي خواهد کارنامه ضعيف و نااميد کننده خود را حداقل کمي تغيير دهد بايد تغيير نگرش داده و به جاي اميد به پيروزي دموکرات ها به فکر سياست و اقتصاد کشور باشد.

به قلم : محمد رضا عسکري ارمندي
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس