آخرین اخبار
کد مطلب: 126386
مديرآموزش و پرورش لردگان:
اولياء اخذ اجباري «کمک به مدرسه» را گزارش کنند/ سرانه هر دانش آموز براي مقابله با کرونا بيش از ۸ هزار تومان است
تاریخ انتشار : 1399/07/30 10:26:49
نمایش : 884
مدير آموزش و پرورش شهرستان لردگان گفت: سرانه هر دانش آموز براي دستورالعمل هاي بهداشتي و مقابله با کرونا حدود ۸ هزار تومان است و مديران مدارس اجازه پول گرفتن از دانش‌آموزان به صورت اجبار را ندارد .
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ طي تماس تلفني برخي از دانش آموزان شهر لردگان با خبرنگار ما در خصوص صدور قبض کمک به مدرسه جهت تامين مواد بهداشتي مدرسه  اعلام نارضايتي نمودند که در همين راستا گفتگويي داريم با جهانبخش طهماسبي کهياني مدير آموزش و پرورش شهرستان لردگان.
 
طهماسبي،‌ در پاسخ به اينکه چرا مدارس تحت عناوين مختلفي از جمله تامين هزينه مربوط به برگزاري مراسم در مناسبت‌ها يا تامين مواد بهداشتي اقدام به اخذ هزينه از خانواده‌ها مي‌کنند؟ اظهار کرد:  هرگونه دريافت وجه از اولياء بايد با رضايت آنها همراه بوده و نبايد جنبه اجبار داشته باشد.

وي در خصوص سرانه هر دانش آموز بيان داشت: سرانه هر دانش آموز براي دستورالعمل هاي بهداشتي و مقابله با کرونا حدود ۸ هزار تومان است و مديران مدارس اجازه پول گرفتن از دانش‌آموزان به صورت اجبار را ندارد و در صورت مشاهده و يا گزارش، حتماً برخورد قانوني با عوامل آن مدرسه خواهد شد.
 
مدير آموزش و پرورش شهرستان لردگان گفت: اولياي دانش آموزان مي توانند به صورت داوطلبانه به به مدرسه کمک کنند در غير اينصورت هيچگونه اجباري نيست .
 
طهماسبي ادامه داد: خانواده‌ها در صورت بروز هرگونه تخلفات از طرف مدارس مي‌توانند با ارائه مستنداتي که دارند بازرسين آموزش و پرورش را از طريق تلفن پاسخگويي به شکايات به شماره 34445500  اعلام نمايند .
 
 وي همچنين از نحوه آموزش دانش آموزان در اوضاع کرونايي گفت: نيمي از دانش آموزان اين منطقه به صورت حضوري و نيمه ديگر به صورت غير حضوري در حال آموزش هستند .

طهماسبي افزود: اولويت آموزش و پرورش اول سلامت دانش آموزان و بعد آموزش است که همه ي مدارس ما روزانه عمليات ضدعفوني محيط و کلاس ها را دارند و که به صورت مستمر توسط بازرسين آموزش و پرورش و يا شبکه بهداشت از مدارس بازرسي هايي جهت رعايت بهداشت را دارند .
 
وي در پايان از نحوه آموزش درشهرستان لردگان گفت: در زمينه اينترنت زيرساخت‌هايي در مدارس انجام شد و نيازمند به زيرساخت‌هاي ديگري نيز هست اما معلمان از طريق حضوري و يا مجازي با استفاده از برنامه شاد به  دانش آموزان آموزش و کلاس ها را داير مي کنند .

وي گفت: دانش آموزاني که حضوري يا مجازي نمي توانند در کلاس ها شرکت کنند از رسانه ملي (تلويزيون) مي توانند استفاده کنند و کساني که به  تلويزيون دسترسي ندارند جزوات يا طرح درس هايي به صورت هفتگي براي اين دانش آموزان تهيه مي شود تا آموزش لازم را ببينند .  
 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس