آخرین اخبار
کد مطلب: 126354
رييس اداره آب و فاضلاب شهرستان لردگان:
مشکل آب شرب روستاهاي "شيراني و "خاردان" برطرف شد
تاریخ انتشار : 1399/06/26 08:51:37
نمایش : 1177
رييس اداره آب و فاضلاب شهرستان لردگان گفت: با مديريت و حفر چاه جديد مشکل آب شرب روستاهاي الحاقي "شيراني و "خاردان" برطرف شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ علي خدابخشي با اعلام خبر بر طرف شدن مشکل آب شرب روستاهاي "شيراني و "خاردان" از توابع شهرستان لردگان گفت: ميزان دبي آب مصرفي روزانه شهر لردگان ۱۵۶ليتر در ثانيه عنوان کرد و اظهار داشت: اين ميزان آب شرب از هشت حلقه چاه عميق و ۵۰ ليتر در ثانيه نيز از چشمه "برم" تامين مي‌شود.وي با اشاره به افت فشار آب در فصل گرم سال در روستاهاي الحاقي با جمعيت حدود ۹ هزار نفري ،تصريح کرد: با دريافت مجوز حفر چاه جديد در محدوده اين روستاها با دبي آب ۲۰ ليتر در ثانيه، مشکل افت فشار آب اين مناطق مسکوني تا پنج سال آينده برطرف شد.
رييس اداره آب و فاضلاب شهري لردگان، شيوع ويروس کرونا و استفاده از کولر آبي را علت اصلي بالارفتن مصرف آب شرب شهري لردگان در بهار و تابستان امسال عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رساني در خصوص مديريت مصرف آب و خنک شدن هواي منطقه ، تاثير مستقيم در مصرف حجم آب لردگان داشته است. 
خدابخشي، با اشاره به بهره‌برداري از تصفيه‌خانه شهر لردگان در نيمه نخست امسال با اعتباري افزون بر ۳۸۰ ميليارد ريال گفت: اين طرح از سال ۱۳۸۴ در ۲ بخش ساخت تاسيسات تصفيه‌خانه و اجراي شبکه جمع‌آوري فاضلاب آغاز شد و هم‌اکنون جمعيت ۴۴ هزار نفري در شهر لردگان و روستاهاي اطراف آن را پوشش مي‌دهد.
وي افزود: اين طرح در اين زميني به مساحت ۲.۷ هکتار احداث با ۹۰ کيلومتر شبکه اصلي و فرع جمع‌آوري فاضلاب اجرا شده است.
خدابخشي تاکيد کرد:اين تصفيه‌خانه با ظرفيت ۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با روش لجن فعال با قابليت حذف ازت و فسفر به همراه اجراي خطوط انتقال به طول ۲.۱ کيلومتر در مدار مورد بهره‌برداري قرار گرفته است و پيش‌بيني يک مدل سه هزار متر مکعبي نيز در آينده در اين طرح ايجاد شود.
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس