آخرین اخبار
کد مطلب: 126323
با حضور معاون وزير نيرو
تصفيه‌خانه فاضلاب شهر لردگان افتتاح شد+ عکس
تاریخ انتشار : 1399/05/08 11:16:39
نمایش : 1510
تصفيه‌خانه فاضلاب شهر لردگان به عنوان سومين تصفيه‌خانه بزرگ استان چهارمحال و بختياري روز چهارشنبه با حضور معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ مديرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري روز چهارشنبه در آيين افتتاح اين طرح، ميران اعتبار هزينه شده در اين طرح را ۳۸ ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اين طرح از سال ۱۳۸۴ در ۲ بخش ساخت تاسيسات تصفيه‌خانه و اجراي شبکه جمع‌آوري فاضلاب آغاز شد و اينک ۴۴ هزار نفر در شهر لردگان و روستاهاي اطراف آن از منافع اين طرح بهره‎مند هستند.

احمدرضا محمدي ده‌چشمه ادامه داد: اين طرح در اين زميني به مساحت ۲.۷ هکتار احداث با ۹۰ کيلومتر شبکه اصلي و فرع جمع‌آوري فاضلاب اجرا شده است.

به گفته وي، اين تصفيه‌خانه با ظرفيت ۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و با روش لجن فعال با قابليت حذف ازت و فسفر به همراه اجراي خطوط انتقال به طول ۲.۱ کيلومتر در مدار مورد بهره‌برداري قرار گرفته است و پيش‌بيني يک مدل سه هزار متر مکعبي نيز در آينده در اين طرح ايجاد شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: ساخت اين تصفيه‌خانه باعث ايجاد اشتغال براي ۱۰ نفر به صورت مستقيم و ۴۰ نفر بطور غيرمستقيم شده است.

محمدي ده‌چشمه افزود: با اجراي اين طرح علاوه‌بر افزايش کيفيت آب خروجي چشمه برم، به عنوان منبع اصلي آب شرب شهر لردگان، مي‌توان اميدوار بود منابع آبي جديد و پايداري به ميزان ۲ ميليون متر مکعب در سال در حوزه کشاورزي و صنعت به وجود آيد که با برنامه‌ريزي صحيح مي‌تواند باعث ايجاد اشتغال پايدار در اين ۲ حوزه براي مردم منطقه شود.

به گفته وي، افزايش سطح بهداشت عمومي و جلوگيري از انتشار بيماري‌هاي عفوني به دليل جلوگيري از جاري شدن فاضلاب در سطح شهر از ديگر مزاياي اين طرح است، که ارتقاء سطح زندگي شهري در اين شهرستان را به همراه خواهد داشت.

مرکز شهرستان لردگان در ۱۶۰ کيلومتري مرکز استان چهارمحال وبختياري قرار دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس