آخرین اخبار
کد مطلب: 126308
مجلس پس از اخذ نظرات کارشناسي اصلاح قوانين انتخاباتي را آغاز مي‌کند
تاریخ انتشار : 1399/04/14 10:59:28
نمایش : 921
نماينده مردم شهرستان هاي لردگان و خانميرزا در مجلس با بيان اينکه اولويت اول کميسيون متبوع اصلاح قوانين انتخاباتي است، گفت: مجلس پس از اخذ نظرات کارشناسي اقدام به اصلاح قوانين انتخاباتي مي‌کند.
به گزارش سلام لردگان، با اشاره به لزوم اصلاح قوانين انتخاباتي، اظهار داشت: به طور قطع نياز به اصلاح قوانين انتخاباتي داريم و در اولين جلسه کميسيون امورداخلي کشور و شوراهاي مجلس پيشنهاد دادم تا اصلاح قوانين انتخاباتي در دستور کار کميسيون قرار گيرد.

نايب رئيس کميسيون امورداخلي کشور و شوراهاي مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: هفته آينده نسبت به تهيه دستورالعملي در جهت نيازسنجي براي انجام اصلاحاتي در قوانين انتخاباتي اقدامات لازم انجام مي‌شود.

وي با بيان اينکه مجلس مي‌‎تواند به صورت متمرکز اقدام به اصلاح قوانين انتخاباتي کند، افزود: از سوي ديگر مجلس مي‌تواند در هماهنگي با دولت و وزارت کشور اقدام به هم افزايي براي اصلاح قوانين انتخاباتي کند.

باميري ادامه داد: وزارت کشور مي‌تواند در زمينه اصلاح قوانين انتخاباتي به استانداري‌ها، شوراهاي اسلامي شهر و روستا، دهياران، بخشداران و فرمانداران اطلاع دهد تا مجموعه خلاءها و نواقص قوانين انتخاباتي را به عنوان پل ارتباطي به وزارت کشور اطلاع دهند تا از اين مسير به روند اصلاح قوانين انتخاباتي کمک شود.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: شوراهاي اسلامي شهر و روستا پل ارتباطي مناطق روستايي و عشايري با بخشداري‌ها و فرمانداري‌ها هستند. از کمبودهاي قانوني و انتخاباتي مطلع هستند و مي‌‌توانند به تقويت ظرفيت‌ها و کاهش معايب کمک کنند.

وي افزود: در هفته آينده جلسه اي را با وزير کشور خواهيم داشت و زمينه براي تبادل نظر باز خواهد بود و از همه مسئولان روستايي، بخشي، شهري، استاني و کشور براي جمع بندي در خصوص قانون جامع انتخابات مطالعه مي‌کنيم و ورود دقيقي به اصلاح قانون انتخابات خواهيم داشت.

باميري اظهارداشت: کميسيون امورداخلي کشور و شوراهاي مجلس شوراي اسلامي پس از اينکه نظرات کارشناسي را اخذ کرد به اصلاح قانون انتخابات ورود مي‌کند./

پايان پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس