آخرین اخبار
کد مطلب: 126237
۱۲ فروردين؛ روز نخستِ حکومت الله در ايران
تاریخ انتشار : 1399/01/12 10:27:54
نمایش : 1079
«۱۲ فروردين، روز نخستينِ حکومت الله و از بزرگترين اعياد مذهبي و ملي ماست، ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند.» اين جمله بخشي از پيام تاريخي رهبر فقيد و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به مناسبت پيروزي انقلاب مردم بر رژيم پهلوي است.
۱۲به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ دوازدهم فروردين سالروز تاريخي‌ترين همه‌پرسي و رفراندومي است که  توانست مشارکت 98.2 درصد مردم کشورمان پاي صندوق‌هاي راي و تغيير نظام سياسي کشور از «پهلوي» به «جمهوري اسلامي» را موجب شود.


رهبر فقيد انقلاب اسلامي پس از ورود به کشور در 12 بهمن 1357 شرط پيروزي مطلق و نهايي انقلاب اسلامي را کوتاه شدن دست مزدوران و ته‌مانده‌هاي وفادار به رژيم پهلوي از ساختار اداري و نظامي کشور اعلام کردند. ايشان در پيامي شش بندي از آحاد مردم خواستند «به افرادي که با ماسک انقلابي از رژيم منقرض پشتيباني مي‌کنند و نهضت را بد نام مي‌کنند، مهلت فعاليت ندهند و ابتکار عمل را در  دست داشته باشند».

بنيانگذار جمهوري اسلامي سه روز قبل از برگزاري رفراندوم جمهوري اسلامي در  مورخ 12 فروردين 1358 در ديدار با آحاد مختلف مردم، گفتند: « ... ما در بين راه‏‎ ‎‏هستيم. ما بايد همه با هم اين نهضت را پيش ببريم. شما ـ برادر و خواهر ـ دنبال اين‏‎ ‎‏نهضت باشيد و نگذاريد اين نهضت به سردي و سستي برسد. من خوف آن دارم که اگر‏‎ ‎‏خداي نخواسته اختلاف بين اقشار ملت ما پيدا بشود که، مسائل سابق عود کند؛ من از آن‏‎ ‎‏مي ترسم که باز دژخيمان بر ما مسلط شوند؛ من از آن مي ترسم که باز ذخاير ما را ببرند؛‏‎ ‎‏من از آن مي ترسم که باز نيروي انساني ما را نگذارند شکوفا بشود.‏ شما جوانان، شما ملت ايران، بايد حفظ کنيد وحدت خودتان را. اتکال به قرآن،‏‎ ‎‏اتکال به خداي تبارک و تعالي پيدا بکنيد؛ با وحدت کلمه و اتکال به خداي تبارک و‏‎ ‎‏تعالي پيشروي کنيد. »

امام خميني (ره) ادامه دادند: «فردا روز رفراندم است؛ روزي است که مقدرات شما تعيين خواهد‎‏ شد‏. روزي است که يا اسلام پيش مي برد و يا کفر. روزي است که «آري» اسلام است و‏‎ ‎‏«نه» خلاف اسلام. روزي است که «آري» سرنوشت سعادتمند براي شما تهيه مي کند و‏‎ ‎‏«نه»، شما را برمي گرداند به حال اول. «آري» بگوييد. من «آري» مي گويم. من جمهوري‏‎ ‎‏اسلامي را به جان و دل «آري» مي گويم و از شما خواهران و برادران مي خواهم که برويد‏‎ ‎‏و «آري» بگوييد. برويد و آن ورقي که در آن «آري» نوشته است در صندوق بيندازيد.‏‎ ‎‏سعادت شما اين است و کشور شما با اين «آري» مستقل خواهد شد. با اين «آري»، شما‏‎ ‎‏آزاد خواهيد شد و خداي نخواسته اگر چنانچه سستي بکنيد يا تنبلي در اين امر بشود که‏‎ ‎‏نرويد دنبال رأي دادن، من خوف آن را دارم که خداي نخواسته به شکست بربخوريم و‏‎ ‎‏باز مسائل سابق عود کند. بر همۀ ماست که برويم و رأي بدهيم. در خانه ها ننشينيد فردا،‏‎ ‎‏فردا بيرون باشيد از خانه ها؛ ملت ايران فردا بيرون باشند از خانه ها و بروند به صندوقها،‏‎ ‎‏رأي بدهند. من رأي آري مي دهم و از شما تمنا دارم که رأي آري بدهيد. خداوند همۀ‏‎ ‎‏شما را سلامت و سعادت بدهد و پيروزي عنايت فرمايد و جمهوري اسلام را در ايران‏‎ ‎‏مستقر کند.‏»

پس از برگزاري رفراندوم جمهوري اسلامي، امام خميني (ره)  در پيامي ملت را «ائمه و پيشواي ملتهاي مستضعف» عنوان کردند و روز 12 فروردين 1358 را به دليل حضور 98.2 درصدي مردم براي راي به نظام جمهوري اسلامي مورد ستايش قرار داده و آنان را امام امت اسلامي و  روز 12 فروردين را روز فتح و ظفر ملت نام نهادند.

ايشان در اين پيام بيان کردند: «من به ملت بزرگ ايران که در طول تاريخ شاهنشاهي، که با استکبار خود آنان را خفيف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صميمانه تبريک مي‌گويم. خداوند تعالي بر ما منت نهاد و رژيم استکبار را با دست تواناي خود که قدرت مستضعفين است در هم پيچيد و ملت عظيم ما را ائمه و پيشواي ملتهاي مستضعف نمود، و با برقراري جمهوري اسلامي، وراثت حقه را بدانان ارزاني داشت. من در اين روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوري اسلامي ايران را اعلام مي‌کنم. به دنيا اعلام مي‌کنم که در تاريخ ايران چنين رفراندمي سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و راي مثبت خود را در آن ريخته و رژيم طاغوتي را براي هميشه در زباله‌دان تاريخ دفن کنند.»

امام خميني (ره) با بيان اينکه من از اين همبستگي که جز مشتي ماجراجو و بي‌خبر از خدا، همه و همه به نداي آسماني واعتصموا بحبل الله جميعا لبيک گفتند، و با تقريبا اتفاق آرا به جمهوري اسلامي راي مثبت دادند و رشد سياسي و اجتماعي خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدير مي‌کنم، ادامه دادند: «مبارک باد بر شما روزي که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهاي طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پاي درآورديد، و با راي قاطع به جمهوري اسلامي، حکومت عدل الهي را اعلام نموديد. حکومتي که در آن، جميع اقشار ملت با يک چشم ديده مي‌شوند و نور عدالت الهي بر همه و همه به يک طور مي‌تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به يکسان مي‌بارد. مبارک باد شما را چنين حکومتي که در آن اختلاف نژاد و سياه و سفيد و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نيست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتري و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است.»

رهبر فقيد انقلاب اسلامي تاکيد کردند: «مبارک باد بر شما روزي که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود مي‌رسند، فرقي بين زن و مرد و اقليتهاي مذهبي و ديگران در اجراي عدالت نيست. طاغوت دفن شد و طغيان و سرکشي به دنبال او دفن مي‌شود، و کشور از چنگال دشمنهاي داخلي و خارجي و چپاولگران و غارت پيشگان نجات يافت. اينک شما ملت شجاع، پاسداري جمهوري اسلامي هستيد. اينک شما هستيد که بايد اين اثر الهي را با قدرت و قاطعيت حفظ کنيد و نگذاريد بقاياي رژيم متعفن که در کمين نشسته‌اند و طرفداران دزدان بين‌المللي و نفت‌خواران مفتخوار در بين صفوف فشرده شما رخنه کنند. اينک شماييد که بايد مقدرات خود را به دست بگيريد و مجال به فرصت طلبان ندهيد، و با قدرت الهي که مظهر آن جماعت است، قدمهاي بعدي را برداريد، و با فرستادن طبقه فاضله و امناي خود در مجلس موسسان، قانون اساسي جمهوري اسلامي را به تصويب برسانيد، و همان طور که با عشق و علاقه به جمهوري اسلامي راي داديد، به امناي امت راي دهيد تا مجالي براي بدانديشان نماند.»

بنيانگذار انقلاب اسلامي متذکر شدند: «صبحگاه 12 فروردين - که روز نخستين حکومت الله است - از بزرگترين اعياد مذهبي و ملي ماست. ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند. روزي که کنگره‌هاي قصر 2500 سال حکومت طاغوتي فرو ريخت، و سلطه شيطاني براي هميشه رخت بربست و حکومت مستضعفين که حکومت خداست به جاي آن نشست.»

ايشان تصريح کردند: «هان اي ملت عزيز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آورديد، اين حق را عزيز بشمريد و از آن پاسداري کنيد، و در تحت لواي اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهي را با پشتيباني خود اجرا نماييد. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است، اين چند روز آخر عمر را مي‌گذرانم، و از ملت انتظار آن داريم که با تمام قوا از اسلام و جمهوري اسلامي پاسداري کنند.»

امام امت در اين پيام خطاب به دولتمردان تاکيد کردند: «من از دولتها مي‌خواهم که بدون وحشت از غرب و شرق، با استقلال فکر و اراده، باقيمانده رژيم طاغوتي را که آثارش در تمام شئون کشور ريشه دارد پاکسازي کنند، و فرهنگ و دادگستري و ساير وزارتخانه‌ها و ادارات که با فرم غربي و غربزدگي به پا شده است به شکل اسلامي متحول کنند، و به دنيا عدالت اجتماعي و استقلال فرهنگي و اقتصادي و سياسي را نشان دهند. از خداوند تعالي عظمت و استقلال کشور و امت اسلامي را خواستارم.»

منبع : ايسنا

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس