آخرین اخبار
کد مطلب: 126233
رهبر انقلاب: مقامات آمريکا شارلاتان و تروريست هستند/ اگر کوته‌بيني نکنيم ايران به قلّه حکومت اسلامي مي‌رسد
تاریخ انتشار : 1399/01/03 10:31:02
نمایش : 575
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: مقامات آمريکا، دروغگو، وقيح، طمّاع، شارلاتان و تروريست هستند؛ آنچه خوبان همه دارند آن‌ها به‌تنهايي دارند.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري فارس، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به‌مناسبت نوروز سال 99 و عيد مبعث پيامبر اسلام(ص) به‌صورت زنده با مردم سخن گفتند.

محورهاي سخنان مقام معظم رهبري به شرح ذيل است: 

* رهبر معظم انقلاب ما هر سال مراسم ابتداي سال را زير سايه حضرت رضا (ع) و در کنار زوار برگزار کرده و نوروز خود را با اين ديدار انجام مي‌داديم. بهتر آن است که  هر کجاي کشور هستيم صلوات مخصوص حضرت رضا را بفرستيم.

* عيد سعيد مبعث را تبريک عرض مي‌کنم و انمروز جز بزرگترين اعياد اسلامي ماست، ضمن اينکه مجددا عيد نوروز و حلول بهار به همه ملت عزير تبريک مي‌گويم. مبعث روز با اهميتي است که بايد اهميت آن را بدانيم. اين واقعه و حادثه‌اي که خداوند از ديگر پيغمبران تعهد گرفته است.

* خداوند از پيامبران بزرگ طول بزرگ تاريخ تعهد گرفته است که به پيغمبر بزرگ اسلام مثل چنين روزي ايمان آورده و او را ياري کنند. نام و نشان و خصوصيات پيغمبر ما در تورات و انجيل تحريف نشده وجود داشته است و حتي اسم احمد (پيغمبر اسلام) را حضرت عيسي (ص) در تورات اشاره کرده‌اند. 

* بعث محتواي عظيمي دارد که براي ما در شرايط امروزي کاربرد دارد. بعث و وحي الهي حقايقي را براي بشريت روشن کرده است و اگر انسان به اين حقايق ايمان بياورد حيات طيبه به آنها خواهد رسيد که زندگي پرشيرين و مطلوب بوده و انسان اگر به اين حقايق و معارف آشنا شوند حيات طيبه خواهند داشت. 

* منظومه معرفتي اسلام در باره اسلام و نقش او در عالم و ذات اقدس پرودگار و صفات و اسما الهي درباره مسير انسان در دنيا بوده و حقايق بسيار مهمي بوده و سلسله معرفتي اسلام بوده و انسان‌ها را هوشيار و بيدار مي‌‌کند.

* بخش ديگر حقايق منظومه ارزشي اسلام است که اسلام آنها را تثبيت کرده و آحاد مردم و جوامع مردمي موظف هستند خود را به اين ارزش‌ها به دليل سعادت نزديک کنند که حلم و گذشت صفات فردي انسان بوده و کرامت انساني و سبک زندگي و عدالت اجتماعي هم صفات عمومي است.

* عده‌اي به خطا تصور مي‌کنند عدالت اجتماعي از غرب آمده که اين تصور اشتباه است. غرب پس از رنسانس با اين مفاهيم آشنا شده در حالي که اسلام بيش از 1400 سال قبل در قرآن به آن اشاره کرده است. 

* غرب هيچگاه نه به آزادي عمل کرده و نه به عدالت اجتماعي؛ در حالي که اسلام هم گفته و هم به آن اشاره کرده است. دستور پيغمبر در قرآن کريم مبني بر اجراي عدالت وجود دارد. 

* اصل بعثت همه انبيا و ارسال کتب، قسط اجتماعي و اقتصادي است. بيان حضرت اميرالمومنين (ع) درباره آزادي هزار سال قبل و پيش از بيان غربي‌ها وجود داشته است.

* خداوند انسان‌ها را همواره آزاد آفريده است؛ ضمن اينکه پشت سر سلسله ارزش‌ها و معارف و منظومه معرفتي، احکام و بايد و نبايد و تکليف خداوند بر عهده فرد مسلم است که منطبق بر مفايهم ارزشي است. 

* تحقق اين مفاهيم و معارف در فضاي عقيدتي جامعه خود را نشان دهد احتياج به قدرت سياسي دارد که اگر اين موضوع نباشد قلدرها و سياه لشکر‌ها و تنبل‌ها اجازه تحقق نمي‌دهند و بايد کاري کرد که مردم از اين موضوعات اطاعت کنند.

* معجزه انقلاب اسلامي و تحقق اين نظام به برکت حرکت عظيم امام خميني (ره) بود. 

* به برکت ارشاد پيغمبر و احکام و معارف ايشان، حرکتي ريشه‌دار در حکومت اسلامي ايجاد شده و روزبه روز ريشه‌دار تر شد. 

* در قرن چهارم و سيصد سال بعد از پيغمبر جامعه اسلامي وسيع‌ترين نظام سياسي و از نظر دانش و فرهنگ، پيشرفته‌ترين جامعه دنيا بود.

* پس از پيغمبر اکرم(ص) خلفاي ناباب و فاسدي مثل بني‌اميه بر سر کار آمدند و اگر آنها نبودند پيشرفت‌ها بيشتر مي‌بود. 

* اگر امروز صادقانه عمل کرده و تنبلي نکرده و کوته‌بيني و ساده‌نگري نکنيم مي‌توانيم ايران را به همان قله ابتداي حکومت اسلامي در زمان پيغمبر برسانيم، که البته اين هدف اوليه و کوتاه مدت است ولي هدف دور ما رساندن ايران به تمدن نوين اسلامي است.

* نبايد تعجب کنيم از دشمني ها. ما دشمن زياد داريم تعجب نبايد کرد.

* دشمنان جني و انسي وجود دارند و اين ها به هم کمک هم مي کنند و سيستم‌هاي اطلاعاتي خيلي از کشورها عليه ما با هم همکاري مي کنند.

* اين حرکت دشمن موجب شد تا اعتقادات ما بيشتر شود چون پيشگويي خداوند براي پيغمبر خدا تحقق يافت.

* امروز خبيث ترين دشمن ما و جمهوري اسلامي آمريکا است. ما دشمن، کم نداريم اما از همه خبيث تر و عنودتر آمريکا است.

* مقامات آمريکا، دروغ گو، پشت هم انداز، وقيح، طماع و انواع و اقسام شارلاتان هستند و شارلتاني حرف مي زنند. ظالم، سنگدل، بي رحم، تروريست هستند آنچه خوبان همه دارند اين ها به تنهايي دارند.

* خداوند براي مقابله با دشمني ها به پيامبر دستور العمل داد و ايشان را از اول بعثت امر به صبر کرد. صبر به معناي دست روي دست هم گذاشتن نيست بلکه پيگيري اهداف و با روحيه حرکت کردن است.

* بنده با قاطعيت عرض مي کنم ملت ايران ملت صبوري است، ما مسئولان گاهي بي صبري کرديم اما ملت ايران کاملا در اين 40 سال صبور بودند. بعضي از روشنفکرنماهاي ما هم بي صبري کردند و به مرز همراهي و همکاري با دشمن هم رساندند.

* جوانان مومن که تعداد آنها زياد است و روز به روز به آنها اضافه مي شود. در عرصه علم، سياست، فهم مسائل بين المللي هم هستند و روز به روز بيشتر مي شوند.

* من در صحبت هاي اخير چندبار تکرار کردم که کشور بايد قوي شود. و قوي شدن شد من هدف ما است و اين هم از خطوط اصلي بعثت است.

* قوت فقط در بعد نظامي نيست بلکه خيلي وسيع تر از نظامي است، قوت نظامي علمي فرهنگي سياسي که زمينه ساز قوت سياسي استقلال سياسي، قوت تبليغي است.

* امروز حفظ جمعيت جوان کشور يکي از نقاط قوت است. کشور ما جوان است و اگر چنانچه موالد توليد نباشد چند سال ديگر نسل جوان کمياب خواهد شد و کشوري که جوان در آن کم است پيشرفت در آن کم است.

* امروز قوت در فضاي مجازي حياتي است. در زمينه بهداشت و درمان، قوت در اين زمينه حياتي است.

* جهش توليدي که هم امسال مطرح کردم از ابزارهاي قدرت است. جهش توليد الزاماتي دارد. اين به اين احتياج دارد که تمام دستگاه هاي ذي ربط کار خود را انجام دهند.

* آمريکايي ها تا الان چندبار گفتند حاضريم از لحاظ دارو و درمان به شما کمک کنيم. اين جزء حرف‌هاي بسيار عجيب است. اولاً خود شما دچار کمبود هستيد؛ دچار کمبودهاي شديد هم در ابزارهاي پيشگيري و هم چار کمبود در دارو و درمان. اگر چيزي داريد و دستتان باز است صرف خودتان کنيد.

* شما متهم هستيد که اين ويروس را خودتان توليد کرديد من نمي دانم اين چقدر حقيقي است اما با وجود اين شرايط کدام کشور عاقلي به شما اعتماد مي‌کند؟

* گفته مي‌شود که بخشي از اين ويروس با آشنايي‌هاي ژنتيکي به‌دست آمده از ايرانيان براي ايران ساخته شده که البته بخشي از دشمني آنهاست. 

* تجربه 40 ساله به ما نشان مي‌دهد که کشور ظرفيت مقابله با چالش‌ها و مشکلات را در تمامي سطوح داراست و مي‌توانيم با آنها مقابله کنيم؛ مهم آن است که اين ظرفيت توسط مسئولين شناسايي شود. 

* بايد براي برون‌رفت از مشکلات جوانان با انگيزه و مومن و متشرع به کار گرفته شوند؛ جوانان متشرع که احتمال خيانت در آنان نسبت به ديگران کمتر است.

* مردم بايد توصيه‌هاي صورت گرفته از سوي ستاد مقابله با کرونا و ديگر مسئولين را براي مبارزه با آن جدي بگيرند و به آن عمل کنند؛ اين بيماري باعث شد که حتي اجتماعات ديني ما تعطيل شد که در تاريخ ديني ما بي سابقه است به طوري که حتي حرم‌ها و اجتماعات ديدني تعطيل شده است 

*ان شا الله خداوند اين بلا را از سر همه بشريت کوتاه کند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس