آخرین اخبار
کد مطلب: 126214
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان خبرداد:
برخورد قاطع با جرائم انتخاباتي
تاریخ انتشار : 1398/11/16
نمایش : 1433
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان گفت: اميدواريم با همکاري و همياري مردم مومن و انقلابي شهرستان لردگان با دستگاههاي مسئول، انتخابات با بالاترين ميزان مشارکت و توام با امنيت برگزار خواهد شد.
سعيد جريده اصل، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان در مصاحبه با خبرنگار سلام لردگان از برخورد قاطع با جرائم انتخاباتي خبر داد و اظهاد داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته مصمم هستيم که با هر اقدامي که در  امنيت و سلامت انتخابات خلل وارد نمايد برخورد قاطع نمائيم.

سعيد جريده اصل افزود: در شوري پيش گيري از وقوع جرم شهرستان لردگان براي ارتقاء امنيت و تضمين سلامت فرايند برگزاري انتخابات مصوبات مهمي اتخاذ شده است که دستورات لازم به کليه ضابطين قضايي امنيتي و انتظامي و دستگاههاي اجرايي براي اجراي اين مصوبات صادر شده است.

وي، در تشريح برخي از  اين مصوبات افزود: باتوجه به ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شوري اسلامي راه اندازي کاروانهاي تبليغاتي ممنوع است و وسيله نقليه متخلف توقيف و به پارکينگ منتقل مي شود و براي مالک خودرو و راننده آن پرونده قضايي تشکيل خواهد شد.

همچنين با هرنوع  تبليغات انتخاباتي که خارج از حيطه قانون باشد برخورد خواهد شد لذا استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، ديوارنويسي و استفاده از بلندگوهاي سيار در خارج از محيط سخنراني از طرف نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنها ممنوع است.

جريده اصل، بر سلامت مجريان و ناظران فرايند برگزاري انتخابات تاکيد کرد و اظهار داشت: به نيروي انتظامي دستور اکيد داده شده است که چنانچه هر شخصي اعم از مجريان و ناظران و بازرسان و افراد متفرقه در شعب اخذ راي مرتکب جرمي شوند نسبت به بازداشت فرد مجرم اقدام نمايد.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان به جرايم مذکور در ماده ۶۶قانون انتخابات مجلس شوري اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: که راي دادن با شناسنامه جعلي يا شناسنامه اشخاص ديگر، اخلال در امر انتخابات،توصيه به نوشتن اسم کانديد معين در ورقه راي توسط اعضاي شعبه اخذ راي، ناظرين، بازرسين و افراد متفرقه ديگر، ايجاد رعب و وحشت براي راي دهندگان، ايجاد مزاحمت و ممانعت از راي دادن براي ديگران از مصاديق جرائمي هستند که با قاطعيت با آنها برخورد خواهد شد.
سعيد جريده اصل با اشاره به استقرار پايگاههاي ايست و بازرسي وسايل نقليه در سطح شهرستان افزود: با درخواست نيروي انتظامي مجوز قضايي براي استقرار پايگاههاي ايست و بازرسي خودرو ها در نقاط مختلف شهرستان از چهل و هشت ساعت پيش از اخذ راي تا بعد از انتخابات صادر شده است که در اين موقعيت هاي ايست و بازرسي اقدامات لازم براي کشف جرايم بعمل خواهد آمد.

وي، با توجه به ممنوعيت خريد و فروش راي اعم از مستقيم يا غير مستقيم اظهار داشت: که به نيروي انتظامي دستور داده شده است که در صورت مشاهده هرنوع عملي که دلالت بر خريد و فروش راي نمايد نسبت به بازداشت مجرم و توقيف اموال و وجوه اقدام نمايد.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لردگان در پايان تصريح کرد: باتوجه به تاکيدات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) عمل به قانون و خط قانون بايد شاخص اصلي در تمام مراحل مختلف انتخابات باشد و اين  فرمايش مقام معظم رهبري نصب العين دادگستري شهرستان لردگان است.
سعيد جريده اصل در پايان  اظهار اميدواري کرد: ان شاء الله با همکاري و همياري مردم مومن و انقلابي شهرستان لردگان با دستگاههاي مسئول، انتخابات با بالاترين ميزان مشارکت و توام با امنيت برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس