آخرین اخبار
کد مطلب: 126189
دستور رهبر انقلاب بعد از اطلاع از خطاي انساني/ صادقانه و صريح با مردم مطرح کنيد
تاریخ انتشار : 1398/10/21 12:11:48
نمایش : 734
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به محض اطلاع از خطاي فاجعه‌بار صورت‌گرفته در سامانه پدافند کشور، روز گذشته(ظهر جمعه) دستور تشکيل فوري جلسه شوراي عالي امنيت ملي و بررسي موضوع را صادر کردند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان به نقل از خبرگزاري فارس کسب اطلاع کرد، پس از سقوط هواپيماي مسافربري بلافاصله تحقيقات در مورد چگونگي اين رويداد در دستور کار مسئولين مربوطه قرار گرفت. صبح جمعه در فاصله  کمتر از 48 ساعت پس از اين اتفاق، با محرز شدن خطاي انساني براي فرماندهان ارشد نظامي کشور، رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور در جريان موضوع قرار مي گيرند.

رهبر معظم انقلاب به محض اطلاع از خطاي فاجعه‌بار صورت گرفته در سامانه پدافند کشور، روز گذشته (ظهرجمعه) دستور تشکيل فوري جلسه شوراي عالي امنيت ملي و بررسي موضوع را صادر کرده‌ و تاکيد مي کنند به محض اتمام بررسي در جلسه شوراي عالي امنيت، اصل حادثه و نتايج بررسي‌ها، صريح و صادقانه از سوي نهادهاي ذيربط به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش فارس، در پي دستور رهبر انقلاب جلسه شوراي عالي امنيت ملي شب گذشته (جمعه 20 دي ماه) با حضور اعضا تشکيل شده و بيانيه صبح امروز ستاد کل نيروهاي مسلح و پيام رئيس جمهور خطاب به ملت ايران بخشي از  نتايج اين جلسه بوده است.

ستاد کل نيروهاي مسلح صبح امروز اعلام کرد که سقوط هواپيماي مسافربري شرکت اوکرايني که به کشته شدن 176 نفر از هموطنان ايراني و اتباع ساير کشورها انجاميد با اشتباه انساني پدافند ايران صورت گرفته است و در همين رابطه بلافاصله رئيس جمهور به نمايندگي از جمهوري اسلامي از اين اشتباه فاجعه بار اظهار تاسف کرد.

دربيانيه ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح شده است که به جهت برخي اخبار از مشاهده اهداف هوايي به سمت مراکز راهبردي کشور و شناسائي برخي تحرکات هوايي در صفحات راداري، مجموعه پدافند هوايي حساسيت بيشتري پيدا کرد و در نهايت با چرخش نابهنگام و نزديک شدن هواپيماي مسافربري به يک مرکز حساس نظامي بر اثر بروز خطاي انساني و به صورت غير عمد، هواپيماي مذکور مورد اصابت قرار مي گيرد.

هم‌چنين رئيس جمهور در پيامي خطاب به ملت ايران با اشاره به انتشار گزارش ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح کرد: در فضاي تهديد و ارعاب رژيم متجاوز آمريکا عليه ملت ايران پس از شهادت سردار قاسم سليماني و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالي ارتش آمريکا، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطاي انساني و شليک اشتباه، به يک فاجعه بزرگ منجر شد و دهها انسان بي‌گناه قرباني شدند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس